Additionally, paste this code immediately after the opening tag: hurtigruten: honningsvag - Tromso... Kosten? - Forum Wereldfietser

hurtigruten: honningsvag - Tromso... Kosten?

Ivm een reis naar Nordkap vroeg ik me af hoeveel het kost om last minute met fiets en één persoon de boot te pakken om vanaf Honningsvag naar Tromso te varen.?
Vanuit hun website kan ik niet veel prijsinformatie krijgen, behalve dan voor hele vakanties etc.

Heeft iemand ervaring met dit tripje en kan iemand een prijsindicatie geven?
Groetjes en alvast bedankt,
Janneke
Dag Janneke,

In 2008 hebben we 2x de boot genomen.
Van Hammerfest naar Honningsvag en vandaar nog eens naar Berlevag.
Exacte prijzen weet ik niet meer maar dat viel best mee in dien je geen kajuit nodig hebt. De dag voordien kochten we ons ticket in Hammerfest voor de 2 trajecten.
Toen we om 5.00 's morgens de boot namen in Hammerfest troffen we slapende jongelui aan op de banken.

Mvg,
roeca
Om een indicatie te geven: vorig jaar was het traject Hammerfest-Tromso rond NOK.950.

Je opent hun website.
Je klikt op Order Now.
Je klikt op Port to port.
Dan selecteer je begin-, eindpunt en datum.
Vervolgens aantal personen.
En dan kom ik voor Honningsvag-Tromso op 121 engelse pond. Kijk zelf eens of je er Euro's uit kan krijgen.
Ok,
dus: geen problemen om kort daarvoor een ticket te kopen? (heb zeker geen kajuit nodig), en prijs is nog wel te doen.
Jim, was dat voor een reis kort van tevoren geboekt of al een tijdje gereserveerd. Met vliegtickets scheelt dat nml erg veel... dus kan me voorstellen dat dat met de boot ook zo is.

Groet en bedankt,
Janneke
Janneke schreef:Jim, was dat voor een reis kort van tevoren geboekt of al een tijdje gereserveerd. Met vliegtickets scheelt dat nml erg veel... dus kan me voorstellen dat dat met de boot ook zo is.
Wij hadden pas aan boord de ticket gekocht. Als je geen auto hebt is er altijd wel plek.
Hei,

Wat leuk dat je naar de Noordkaap gaat. Ben ik vorig jaar naar toe gefietst.
Honingsvag - Tromso kostte mij met fiets 1.300 Noorse kronen. Delen door 8?
Niet gereserveerd. Alles zoals Jim al schreef.
Voor dagtrajecten zijn geen kajuiten nodig. Wanneer je 's nachts wilt reizen maar er geen kajuit is of je wilt niet zoveel geld betalen mag je in een lounge op je matje slapen. Wel eerst wachten tot de gasten vertrokken zijn. Personeel is niet blij met deze optie maar mogen niet weigeren heb ik begrepen.
's Ochtends, wanneer je naar de boot fietst, kun je in Honingsvag rendieren over de weg zien en horen stappen.
Bij aankomst in Tromso zie je met een beetje mazzel op de brug richting de camping de middernachtzon.
Veel plezier.
Loes.
@ Jim, thnx! Handig te weten! (totaal geen zin om nu al te plannen wanneer ik daar aan wil komen natuurlijk...)

@ Loes: Wat leuk dat je daar ook bent geweest. Heb je de route helemaal gefietst v.a. NL? En daarna teruggevlogen vanaf Tromso of ben je daarna weer verder gaan fietsen in Noorwegen?
Ik ben van plan om in Lapland in m'n eentje te fietsen, dus zonder m'n vriend. Omdat ik recentelijk geopereerd ben aan m'n heup ga ik korte dagafstanden doen (65km) en dus vooral erg genieten van de natuur en de rust (juist dat er niemand is behalve een paar elanden spreekt mij erg aan :-) Een soort van bezinningsmomentje dus van zo'n 3 weken. Het plan is te vliegen naar Umea en vanaf daar de Eurovelo 1 te volgen tot de Noordkaap. Daar dus de boot en in Tromso weer op het vleigtuig.
Als jij ook bent gevlogen v.a. Tromso: heb je dat ticket ook al in NL geboekt of kort van tevoren. Bij SAS is dat nogal een verschil, maar ik weet dus niet wanneer ik ongeveer daar aankom, dus boeken en dan verzetten zou ook nog kunnen. Hoe heb jij dat gedaan?

Thanks alvast!
Janneke
Hei,

'k Sta op het punt te vertrekken naar de Middelllandse Zee dus ben niet zo uitgebreid en kan voorlopig ook niet makkelijk internetten.
Yes, 21 mei vanuit Amsterdam de Hanzenstedenroute naar Lübeck gevolgd, overgevaren naar Denemarken, dagje Kopenhagen nachtboot naar Oslo, niet gereserveerd.
Via Hamar, Röros (Femunden Nationaalpark en met boot over meer naar Röros) naar Steinker. Kustrijksweg 17 naar Bodö, overgevaren naar Lofoten, op Vesteralen/Sandens overgevaren naar Senya, via Tromsö naar Olderdalen op de E6 verder omhoog.
In Lapland vind je overigens geen elanden (die leven in bossen) maar rendieren. En die wandelen dan ook regelmatig gezellig op de weg!
Op de terugweg ben ik vanuit Tromsö met bussen ( ook voor fiets betalen maar kan altijd wanneer plaats onder in de bus) naar Narvik gegaan. Niet gereserveerd. Verder met de trein; dag- en nachttrein mogelijk Reserveren is een stuk goedkoper maar voor mij niet mogelijk omdat ik nooit weet wanneer ik waar ben. Boot Oslo - Kiel en verder met auto ('k werd opgehaald).
Vliegen vanuit Oslo en misschien Trondheim directe vlucht.
Wild kamperen kan prima in Lapland maar wanneer je afhankelijk bent van campings is 65 km per dag niet altijd te doen. Overigens zul je regelmatig dagen hebben met veel hoogte meters. Doe maar voorzichtig met je heup. Dan maar een paar dagen langer er over doen.

Veel voorpret gewenst,

groeten Loes.
Hoi Loes, veel plezier onderweg naar de Middellandse Zee!!

Ik heb vanmorgen eens goed rondgekeken en gesnuffeld en heb nu het plan:
A'dam - Lulea vliegen
Lulea - Nordkapp fietsen
Honningsvag- Oksfjord boot
Oksfjord - Alta fietsen
Alta - Amsterdam

Al met al maken de prijzen van vliegen naar een grotere stad of naar een kleinere stad niet zoveel uit. De reiskosten komen dan op zo'n 550 euro uit (en das best veel, normaal geef ik 500 euro per vierweekse vakantie uit :-), maar ach, het loont wel denk ik!

Thanks en fietsze!
Janneke
Voor elanden moet je in Värmland zijn (Zweden). Volgens een oude kennis van me zijn ze daar niet zo schuw.
En de rendieren die je allemaal op de weg tegenkomt richting Hammerfest zijn bezit van boeren, dus loslopend vee.
Mijn vriendin en ik willen deze zomer (ook) naar Hönnigsvag fietsen en rond 1 juli de Hurtigruten pakken naar Tromsö. Dat is dus op het topje van het hoogseizoen. Ik weet niet wanneer jullie die boot hebben gepakt, maar is het ook niet nodig om een boot rond 1 juli te reserveren?
Weet iemand trouwens of je je tentje (heel) dicht bij de haven op mag zetten? Om 6.15 vertrektie namelijk.

groetjes Teun

PS. op www.hurtigruten.com kun je nu heel makkelijk prijzen, beschikbaarheid en vertrektijden van deeltrajecten vinden onder "travel planner".
Teun de Vries schreef:
PS. op http://www.hurtigruten.com kun je nu heel makkelijk prijzen, beschikbaarheid en vertrektijden van deeltrajecten vinden onder "travel planner".
Bedankt, dat is een nuttige tip. Ik vlieg begin juli naar Tromso (of misschien door naar Hammerfest en dan met de boot terug naar Tromso) om vanaf daar terug naar Nederland te fietsen, via Kristiansand. De Noordkaap zelf boeit me eerlijk gezegd niet zo, maar een stuk met de boot lijkt me in die contreien wel erg mooi.
Ken je deze al: "No not the North Cape"

Bron
Voor elanden moet je in Värmland zijn (Zweden). Volgens een oude kennis van me zijn ze daar niet zo schuw.
Tussen zuid Zweden ( Skåne ) en midden Zweden (Dalarna) (zie http://www.zweden.com/zi/vakantie/provincies/index.php voor een kaartje) vind je in de bosrijke gebieden elanden. Vanaf Jämtland is de kans groot dat je rendieren tegenkomt. Schrik niet van de automobilisten en vrachtwagen chauffeurs die met claxon of luchthoorn de weg vrij van rendieren willen maken!

Hou er wel rekening mee dat in Lappland, Västerbotten en Norrbotten het redelijk dun bevolkt is buiten de 'grote' steden. Het viel mij twee jaar geleden op dat er veel 'spookdorpjes' zijn in het noorden van Zweden, een plaatsje op de kaart wil niet zeggen dat je proviant in kan slaan.

Maar veel plezier in dit prachtige stuk van Scandinavië en met oversteken van de poolcirkel.