Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Sausewind Fietsbus naar Ierland - Forum Wereldfietser

Sausewind Fietsbus naar Ierland

Onlangs hebben wij gebruik gemaakt van de Sausewind Fietsbus die een transfer verzorgt van Duitsland naar Ierland. Het is echter ook mogelijk om in Nederland op te stappen in Eindhoven en Rotterdam. De bus heeft als eindbestemming Kenmare en na ruim twee weken kan je weer opstappen in Galway of Dublin. De reis met deze bus is ons uitstekend bevallen. Professioneel personeel met een zeer klantvriendelijke instelling die daar waar nodig de moeite willen nemen om te improviseren. Ook wordt er met de fietsen zeer zorgvuldig omgegaan. Deze transfer kan je boeken bij de Fietsvakantiewinkel. Meer info op www.sausewind.de
Mijn ervaringen zijn iets minder goed. In maart reeds de busreis naar Dublin geboekt bij Sausewind Reisen. En de aanbetaling gedaan. Ongeveer een week geleden kreeg ik bericht dat de reis niet door ging wegens een te lage belangstelling. Ik moest zelf achter mijn aanbetaling aan maar heb deze wel terug gekregen.
Het enige positieve eraan vind ik dat ze op tijd hebben opgezegd. Hierdoor kon ik nog omboeken naar een vlucht. Ik had nog liever gehad dat ze dit per email deden ipv de gewone post.

Mijn advies; als je bij Sausewind boekt, hou dan een alternatief achter de hand.
HansvanderVeeke schreef:Mijn ervaringen zijn iets minder goed. In maart reeds de busreis naar Dublin geboekt bij Sausewind Reisen. En de aanbetaling gedaan. Ongeveer een week geleden kreeg ik bericht dat de reis niet door ging wegens een te lage belangstelling. Ik moest zelf achter mijn aanbetaling aan maar heb deze wel terug gekregen.
Het enige positieve eraan vind ik dat ze op tijd hebben opgezegd. Hierdoor kon ik nog omboeken naar een vlucht. Ik had nog liever gehad dat ze dit per email deden ipv de gewone post.

Mijn advies; als je bij Sausewind boekt, hou dan een alternatief achter de hand.
Niet doorgaan is een risico dat je hebt bij alle fietsbussen van alle bedrijven. Het is nu eenmaal onrendabel om een bus te laten rijden voor slechts een paar passagiers.
Dit is de eerste keer dat de bus bij me afzegt. Ik blijf dat vreemd vinden. Stel dat jij morgen in Amsterdam in de trein stapt om naar Groningen te gaan. Vlak voordat je zou moeten vertrekken roepen ze om: "Er zijn te weinig passagiers, dus de trein rijdt nu even niet. U kunt uw geld terug krijgen bij de kassa." dat zou toch niet acceptabel zijn? Vliegtuigen gaan toch ook altijd en niet pas als het rendabel is?

Ik ga een overeenkomst aan. Ik geef hun geld en zij rijden mij naar mijn plaats van bestemming. Als ik op het laatst afzeg, dan kost het mij geld. Andersom zou het ook moeten gelden. Soms neem je wat verlies en dat wordt dan weer gecompenseerd door de (woeker) winsten die ze op de andere ritten maken. Een acceptable bedrijfsrisico zou ik zeggen...
HansvanderVeeke schreef:Dit is de eerste keer dat de bus bij me afzegt. Ik blijf dat vreemd vinden. Stel dat jij morgen in Amsterdam in de trein stapt om naar Groningen te gaan. Vlak voordat je zou moeten vertrekken roepen ze om: "Er zijn te weinig passagiers, dus de trein rijdt nu even niet. U kunt uw geld terug krijgen bij de kassa." dat zou toch niet acceptabel zijn? Vliegtuigen gaan toch ook altijd en niet pas als het rendabel is?

Ik ga een overeenkomst aan. Ik geef hun geld en zij rijden mij naar mijn plaats van bestemming. Als ik op het laatst afzeg, dan kost het mij geld. Andersom zou het ook moeten gelden. Soms neem je wat verlies en dat wordt dan weer gecompenseerd door de (woeker) winsten die ze op de andere ritten maken. Een acceptable bedrijfsrisico zou ik zeggen...
Helaas komt het voor dat fietsbussen uitvallen. Vervelend dat jij daarvan het slachtoffer bent. Er zullen in hun voorwaarden ongetwijfeld kleine lettertjes staan, waarin staat dat zij dit kunnen doen. Bij Cycletours staat (overigens niet in kleine letterstjes) dat per bus minimaal 20 passagiers nodig zijn.
Wellicht iets voor een aparte posting: "Wie heeft er deze zomer last gehad van een uitgevallen fietsbus?" Met de tevergeefs geboekte verbinding en de datum.
Ik ben in ieder geval blij met deze tip dat ik niet perse hoef te vliegen om in Ierland te komen. :)

Dank
Roald schreef:Ik ben in ieder geval blij met deze tip dat ik niet perse hoef te vliegen om in Ierland te komen. :)

Dank
Roald,

Je kunt ook met de trein en met de ferryboten.

Groetjes uit Amsterdam
Natuurlijk Bert,
maar hoeveel verschillende treinmaatschappijen zijn er ook alweer in Engeland.. of is dat iets uit het verleden? EN rijden die wel op tijd als ik een ferry moet halen...

En zo wordt het wel prijzig natuurlijk, maar het blijft een optie.
Roald schreef:Ik ben in ieder geval blij met deze tip dat ik niet perse hoef te vliegen om in Ierland te komen. :)

Dank
Nou, dat is mij dus niet gelukt... :cry:

Misschien lukt het jou wel.
Roald schreef:Natuurlijk Bert,
maar hoeveel verschillende treinmaatschappijen zijn er ook alweer in Engeland.. of is dat iets uit het verleden? EN rijden die wel op tijd als ik een ferry moet halen...

En zo wordt het wel prijzig natuurlijk, maar het blijft een optie.
Dankzij Tatcher rijden er nog tal van maatschappijen.
Nothern reed een paar weken precies op tijd. Ruimte genoeg om mijn ferry in Hull te halen.


Kan de Treinreiswinkel voor jou geen reisroute uitstippelen met een prijskaartje erbij?

Groetjes uit Poznan,

Bert
Wij zitten hier ook af te wachten of de reis met cycletours naar florence wel doorgaat. De twee datums voor ons zijn al geannuleerd wegens te weinig belangstelling :( ........zijn nu ook bezig met een backup plan want cycletours kan annuleren tot 10 dagen ervoor!! Dat is nog een week wachten. We gaan maandag proberen te bellen, kijken of we dan al duidelijkheid krijgen!

Ik kan me helemaal vinden in het verhaal van hans........Kijk naar alle bussen die vertrekken naar spanje..........die zitten in voor en najaar ook niet vol maar die gaan ook gewoon, en dan ook nog tegen spotprijzen!!
Het staat bij cycletours inderdaad vermeld, maar ja wie denkt dat ze werkelijk gaan annuleren in het hoogseizoen.........daar ga je niet echt vanuit.

ik hoop in ieder geval dat wij maandag zekerheid hebben , zodat we met de voorbereiding verder kunnen...........