Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Camino Fietstransport - Forum Wereldfietser

Camino Fietstransport

Traject: Bilbao - Rotterdam
Ervaringen: Nadat mijn partner en ikzelf alle aanwijzingen op de website opgevolgd hebben en na persoonlijk contact met Frank Schellens over het achterlaten van de fietsen in het 'partnerhotel' zijn wij op 30 juni jl. per vliegtuig teruggereisd. De fietsen en bagage bevonden zich -zoals afgesproken- in het 'partnerhotel' in Bilbao en zouden teruggebracht worden door Camino Fietstransport. Toen wij na 2 weken nog niets gehoord hadden en de fietsen evenmin terug hadden ontvangen, hebben wij contact opgenomen met Theo Schellens. De communicatie verliep zéér moeizaam, omdat er niet/nauwelijks werd gereageerd op onze vraag waar onze fietsen bleven. Uiteindelijk informeerde Frank Soetens ons vier weken later (...) dat de fietsen zich niet in het partnerhotel bevonden...Wij hebben daarop contact opgenomen met het hotel in Bilbao en daar bleken de fietsen nog gewoon te staan. Nadat wij dit op 01-08 jl. doorgegeven hadden, kregen wij op 5 augustus jl. te horen dat de fietsen opgehaald waren. (hoera?). Vervolgens horen wij niets meer, ook niet nadat wij Theo hebben gevraagd wanneer de fietsen worden bezorgd. De belofte op de website om de fietsen in het seizoen 'uiterlijk' binnen twee weken terug te bezorgen lossen zij niet in. Communicatie met de heren verloopt zéér moeizaam en is afhoudend van aard, allerminst klantvriendelijk. Wij balen hier flink van. :cry:
Komt mij bekend voor.
Deze heren lijken goede bedoelingen te hebben, daar niet van, maar zijn zich niet bewust dat duidelijke communicatie aan de basis moet staan van dit haal/breng systeem, want het is gebaseerd op vertrouwen.

Wat ik iedereen kan aanraden die een apparaat van Apple heeft (al is het maar enkel een iPadje of een Mac; of misschien heeft één van de huisgenoten zo'n ding): bevestig aan elke fiets die je verstuurt of ergens achter laat een Apple AirTag. Dan zie je in ieder geval waar die fiets zich bevind.
Flix schreef:
wo 10 aug, 2022 18:32
Komt mij bekend voor.
Deze heren lijken goede bedoelingen te hebben...
Laat ik me netjes uitdrukken. Ik vind dit een tamelijk beledigende tekst.

Eigen ervaring, fiets inleveren in Rome, 10 dagen later thuis.

Sinds het wegvallen van Soetens en de corona is het aantal fietsers naar S en R ook nog toegenomen.
Camino doet zijn stinkende best. Kommunikatief zijn ze misschien niet de sterkste, maar ze doen hun werk wel.
De eerste posting van Paul Fietser, tja, dit forum is soms wel een klaagmuur
dunlop schreef:
wo 10 aug, 2022 18:54
Kommunikatief zijn ze misschien niet de sterkste, maar ze doen hun werk wel.
Je doet alsof jouw ervaring de enige is. Het is je waarschijnlijk ontgaan, maar de starter van dit draadje constateert namelijk dat ze hun werk dit keer niet doen.
Leon schreef: Je doet alsof jouw ervaring de enige is. Het is je waarschijnlijk ontgaan, maar de starter van dit draadje constateert namelijk dat ze hun werk dit keer niet doen.
Ik begrijp niks van deze reactie.
Mijn ervaring de enige?
dunlop schreef:
wo 10 aug, 2022 18:54
Flix schreef:
wo 10 aug, 2022 18:32
Komt mij bekend voor.
Deze heren lijken goede bedoelingen te hebben...
Laat ik me netjes uitdrukken. Ik vind dit een tamelijk beledigende tekst.

Eigen ervaring, fiets inleveren in Rome, 10 dagen later thuis.

Sinds het wegvallen van Soetens en de corona is het aantal fietsers naar S en R ook nog toegenomen.
Camino doet zijn stinkende best. Kommunikatief zijn ze misschien niet de sterkste, maar ze doen hun werk wel.
De eerste posting van Paul Fietser, tja, dit forum is soms wel een klaagmuur
Uit de gebruikerservaring van de topicstarter blijkt dat ze in elk geval eenmaal hun werk helemaal niet goed hebben gedaan. Al dan niet stinkende best doet voor de klant niet ter zake. Meer beloven dan je kunt waarmaken houdt geen enkel bedrijf lang vol.
dunlop schreef:
wo 10 aug, 2022 18:54

Sinds het wegvallen van Soetens en de corona is het aantal fietsers naar S en R ook nog toegenomen.
Camino doet zijn stinkende best.
Dat zal best maar je hoeft niet iedere klant aan te nemen hé, als daardoor je kwaliteit in het geding komt...
mijn ervaring met Camino is top. Fietsen ingeleverd in Biarritz, met een week thuis.
Mijn laatste ervaring met Soetens was na 8 weken thuis.
en bij Soetens liep de communicatie helemaal niet moeizaam, die was er gewoon niet.
dunlop schreef:
wo 10 aug, 2022 18:54
Flix schreef:
wo 10 aug, 2022 18:32
Komt mij bekend voor.
Deze heren lijken goede bedoelingen te hebben...
Laat ik me netjes uitdrukken. Ik vind dit een tamelijk beledigende tekst.

Eigen ervaring, fiets inleveren in Rome, 10 dagen later thuis.

Sinds het wegvallen van Soetens en de corona is het aantal fietsers naar S en R ook nog toegenomen.
Camino doet zijn stinkende best. Kommunikatief zijn ze misschien niet de sterkste, maar ze doen hun werk wel.
De eerste posting van Paul Fietser, tja, dit forum is soms wel een klaagmuur
Zozo, dus dat was je eigen ervaring? Nou, lijkt me niks bijzonders, want dat is wat ze beloven, en dat is waarvoor je betaalt. Dus mag je ook verwachten dat het zo loopt.

Maar in weerwil van wat jij een belediging vind, en dan druk je je schijnbaar nog netjes uit (hoeft niet hoor), heb ik een andere ervaring.
Wij (vervoerder en ik) maken met elkaar een duidelijk afspraak; laat daarom mijn dure fiets op een adres achter waar ik ook maar van moet vertrouwen dat een geen 'verkeerd volk' rondloopt, want de fiets mag volgens de richtlijnen van Soetens/Camino niet op slot. Vervolgens wordt de fiets niet opgehaald en dan gebeurt het meest vervelende: ik krijg niemand meer te pakken! Geen antwoord op berichten, telefoon wordt niet opgenomen. Bij de stallings-plaats willen ze ook van het ding af, want hij zou volgens afspraak dus de volgende dag opgehaald worden, en nu zitten zij er ook mee opgescheept en ze willen logischerwijs ook niet de verantwoording op zich nemen dat ie zomaar weg kan zijn. Net als ik na enige tijd besluit om dan zelf maar naar Zuid-Frankrijk (de Provence zoals jij dat noemt) te rijden, krijg ik een berichtje dat de fiets is opgehaald. Daarna duurt het nog weken voordat ie thuis is afgeleverd.
En dat gebeurt uiterst vriendelijk, zonder verder commentaar, alsof het voorgaande niet gebeurd is.

En jij vind dit klaagmuur-gedrag?!
Het getuigt in ieder geval van een gebrek aan communicatieve vaardigheden bij die lui van Camino.
Je zou het misschien zelfs horkerig gedrag kunnen noemen.
Als piepkleine ondernemer met beperkte middelen kun je het moeilijk krijgen tijdens het topseizoen, als dat veel drukker en chaotischer is dan dat je vooraf had ingeschat. Ook de communicatie kan daar onder leiden. Ik heb daar begrip voor.
Maar ga dan niet tegen een klant beweren, dat de fietsen niet in het ophaalhotel staan, terwijl de fietsen daar wel staan. Daarmee jaag je de klant de stuipen op het lijf: "Wat is er met mijn dure fiets gebeurd?" Dit kun je niet maken tegenover een klant. Punt.
Ze hebben het ontzettend druk. Vorige maand heb ik mijn fiets afgegeven in het hotel in Santiago de Compostella. Er stonden daar aan het eind van de week meer dan 60 fietsen. Zoals bij veel bedrijven op dit moment kampen zij ook met gebrek aan personeel.
Mijn fiets kwam na 3 weken thuis, prima vervoerd, geen stress over inpakken, geen schade.
Voor de duidelijkheid: mijn ervaring is van 3 jaar geleden, dus voor de Corona.

Het punt is: als het goed gaat, is er niks aan de hand (duh!), maar als het niet gaat zoals bedoeld dan wel afgesproken, dan heb je dus een probleem. Want er is dan nul communicatie.
Paul Fietser schreef:
wo 10 aug, 2022 13:03
Traject: Bilbao - Rotterdam
Ervaringen: ...Wij balen hier flink van. :cry:
Een update; gisteren de fietsen en bagage terugontvangen in goede staat. In goed overleg met Theo Schellens de zaak besproken en opgelost. :) We laten dit nu achter ons en we hopen dat Camino Fietstransport haar service zal blijven verlenen. Aan de inzet ligt het zeker niet.
Dat klinkt positief.
Hopelijk hebben ze van dit item opgestoken dat goede communicatie maakt dat klanten begrip kunnen opbrengen voor de situatie als het even niet helemaal volgens plan (gewekte verwachtingen) verloopt.
Paul Fietser schreef:
vr 12 aug, 2022 10:20
Paul Fietser schreef:
wo 10 aug, 2022 13:03
Traject: Bilbao - Rotterdam
Ervaringen: ...Wij balen hier flink van. :cry:
Een update; gisteren de fietsen en bagage terugontvangen in goede staat. In goed overleg met Theo Schellens de zaak besproken en opgelost. :) We laten dit nu achter ons en we hopen dat Camino Fietstransport haar service zal blijven verlenen. Aan de inzet ligt het zeker niet.
Suggestie:
Voeg deze info toe aan je openingspost. De ervaring op dit forum leert dat er bezoekers zijn die selectief lezen, en dan heb je in één bericht alles bij elkaar staan.
Wij hebben recent (juni-juli 2023) zeer slechte ervaring gehad. De fietsen zouden binnen twee weken terug zijn, maar dit duurde 4 weken. Er bleek achteraf pech met een busje. Allemaal enigszins te te begrijpen, maar totaal geen communicatie. Geen bericht dat de fietsen vertraagd werden, En toe we na 3 weken zelf gingen bellen werd er gewoon niet opgenomen. Uiteindelijk na heel veel bezorgde appjes kregen we cryptische antwoorden. Het was in stukken (??). Hij gaf aan te wachten op garantie en ze vertelden hem (=Theo Schellens) niets, dus hij wist niets. Vanwege een volgende fietsvakantie dachten we de fietsen dan maar zelf uit Frankrijk bij het partnerhotel op te gaan halen. Maar kregen toen als antwoord dat de fietsen inmiddels in Italie stonden, zonder verdere plaatsaanduiding...
Ik denk dat het succes deze firma boven het hoofd gegroeid is. Ze hebben totaal geen digitaal systeem, alles werkt nog met bonnen en als er dus een kink in de kabel komt weten ze niet welke fietsen er in welke auto staan en wie ze moeten bereiken, of hoe dat te doen. Zelfs toen de fietsen eenmaal terug waren, duurde het nog eindeloos voordat we te horen kregen wanneer ze gebracht zouden worden. Ophalen uit Brabant kon ook niet, want hij wist weer niet waar onze fietsen ergens tussen de honderden fietsen in de loods stonden. Uiteindelijk net op tijd teruggekregen, maar dan wel weer met losse pedalen en een scheef stuur.
Het goede nieuws is dat we de fietsen weer hebben, maar ik ga deze mensen nooit meer inschakelen. Hopelijk komen er wat meer aanbieders op de markt, die het wel goed kunnen organiseren. Er is genoeg vraag naar, en Camino kan het dus niet aan. Terwijl het toch aardig aan de prijs is. 460 euro voor alleen terughalen van 2 fietsen en 2 tassen
Evds@xs4all.nl schreef:
wo 16 aug, 2023 11:59
Wij hebben recent (juni-juli 2023) zeer slechte ervaring gehad. De fietsen zouden binnen twee weken terug zijn, maar dit duurde 4 weken. Er bleek achteraf pech met een busje. Allemaal enigszins te te begrijpen, maar totaal geen communicatie. Geen bericht dat de fietsen vertraagd werden, En toe we na 3 weken zelf gingen bellen werd er gewoon niet opgenomen. Uiteindelijk na heel veel bezorgde appjes kregen we cryptische antwoorden. Het was in stukken (??). Hij gaf aan te wachten op garantie en ze vertelden hem (=Theo Schellens) niets, dus hij wist niets. Vanwege een volgende fietsvakantie dachten we de fietsen dan maar zelf uit Frankrijk bij het partnerhotel op te gaan halen. Maar kregen toen als antwoord dat de fietsen inmiddels in Italie stonden, zonder verdere plaatsaanduiding...
Ik denk dat het succes deze firma boven het hoofd gegroeid is. Ze hebben totaal geen digitaal systeem, alles werkt nog met bonnen en als er dus een kink in de kabel komt weten ze niet welke fietsen er in welke auto staan en wie ze moeten bereiken, of hoe dat te doen. Zelfs toen de fietsen eenmaal terug waren, duurde het nog eindeloos voordat we te horen kregen wanneer ze gebracht zouden worden. Ophalen uit Brabant kon ook niet, want hij wist weer niet waar onze fietsen ergens tussen de honderden fietsen in de loods stonden. Uiteindelijk net op tijd teruggekregen, maar dan wel weer met losse pedalen en een scheef stuur.
Het goede nieuws is dat we de fietsen weer hebben, maar ik ga deze mensen nooit meer inschakelen. Hopelijk komen er wat meer aanbieders op de markt, die het wel goed kunnen organiseren. Er is genoeg vraag naar, en Camino kan het dus niet aan. Terwijl het toch aardig aan de prijs is. 460 euro voor alleen terughalen van 2 fietsen en 2 tassen


Dat is geen fijne ervaring.
Maar schrik een beetje van de prijs.
Ik had namelijk prijsopgave gevraagd en dat kwam uit op 460 inclusiefs 4 fietsen ( 2 kinder fietsen ) en bagage voor ophalen en terug brengen .
Van mij dan wel weer een positieve ervaring. Ik leverde begin augustus mijn fiets in bij Venetië-Mestre. Werd na een ruime week keurig thuis afgeleverd. Vorig jaar een vergelijkbare ervaring vanuit Tours. Ja, het is best prijzig en de communicatie is minimaal, maar persoonlijk ben ik heel erg blij dat er een ondernemer is die dit soort diensten aanbiedt. Van de spoorwegen moet je het niet hebben.
Robert
Hier ook een positieve reactie.
Verleden jaar mijn fiets en bagage op laten halen in Santiago de Compostella. Duurde wel iets langer dan beloofd.