Additionally, paste this code immediately after the opening tag: soetens fietsvervoer - Forum Wereldfietser

soetens fietsvervoer

soetens@wilcotransport.nl reageert niet op mail (paar keer geprobeerd)

Dag,

Kan iemand mij vertellen hoe ik Soetens kan bereiken. Mail wordt niet beantwoord en telefonisch zijn ze ook niet bereikbaar.

mvg, Karin Geuke
die zijn toch gestopt/failliet?
Ik weet niet waar je naar toe wilt, maar als het Frankrijk/Spanje/Portugal is kun je ook hier terecht: https://camino-fietstransport.nl/
sjefke schreef:
vr 28 mei, 2021 18:50
die zijn toch gestopt/failliet?
Kun je dat onderbouwen? Hun site is nog gewoon in de lucht: https://fiets-vervoer.nl/covid-19/

Dat niet reageren heb ik ook ervaren. Ze deden hun werk prima, maar dat volledige gebrek aan bereikbaarheid en communicatie is niet fijn.

Je kunt het bij dat andere bedrijf, Camino Fietstransport navragen hoe het zit, want een van de twee bazen is een zoon van de oprichter van Soetens: https://camino-fietstransport.nl/voorstellen/
sjefke schreef:
vr 28 mei, 2021 18:50
die zijn toch gestopt/failliet?
Oh ja? Dat zou slecht nieuws zijn. Of is het vaag gerucht.
Kun je meer duidelijkheid geven?
sjefke schreef:die zijn toch gestopt/failliet?
Via deze site zijn ze niet te vinden.
Zoekend op Soetens komt alleen deze tevoorschijn.

Maar daar klopt datum en vestigingsplaats niet met een recent faillissement.

Het zou dus hoogstens om een bedrijfsbeëindiging kunnen gaan.

Maar als iemand er meer over weet zou dat prettig zijn, want als dit alleen geruchten zijn, kan dat juist aanleiding zijn tot problemen.
Ik herinner me ook de geluiden van faillissement (hier op het forum?), maar kan er niets over terugvinden. Ik neem aan dat ze ook op hun gat gezeten hebben door de pandemie, maar als het bedrijf nog bestaat is dit wel het moment om wakker te worden.
Wie woont er in de buurt van Steensel en kan daar eens een kijkje nemen?
staat nog steeds bij de KvK als actief:

Bestaande handelsnamen
Soetens Fietsvervoer

KVK 59515821Vestigingsnr. 000029358604Sigarenmaker 15521DJEerselNevenvestiging
59515821 0001 000029358604 Soetens Fietsvervoer Korte Kerkstraat 12 5524AX Steensel Dienstverlening voor vervoer over land www.fiets-vervoer.nl Eenmanszaak Internationaal ...
joopbos schreef:staat nog steeds bij de KvK als actief
Dat is al mooie informatie. Nu nog een reactie van Soetens zelf.
Wie woont er in de buurt van Steensel en kan daar eens een kijkje nemen?
Roald?
Dit las ik net op de facebookpagina:

"Hoi fiets liefhebber met Frank Soetens zoontje van Soetens fietsvoer mijn vader en ik hebben dat bedrijf ooit van de grond gebracht maar ik heb nooit goed geleerd en mijn vader heeft het bedrijf toen in goed vertrouwen verkocht aan een andere medewerker dat is fout gegaan maar ik ben opnieuw begonnen Camino Fietstransport"

https://camino-fietstransport.nl/
Bert van Sprang schreef: goed vertrouwen verkocht aan een andere medewerker dat is fout gegaan maar ik ben opnieuw begonnen Camino Fietstransport"
Dat is dus geen nieuws. Dat is al een aantal jaar geleden.
Het probleem is dat Camino (de naam zegt het al) zich vooral richt op de routes richting Spanje.

Afbeelding



Soetens, overigens tegenwoordig opererend onde de naam Fiets-vervoer richt (richtte) zich ook op Rome en Midden-Europa

Afbeelding
Ik heb ook proberen te bellen met Soetens, zowel het mobiele nummer als het vaste nummer, bij allebei krijg je een bandje dat het nummer momenteel niet bereikbaar is.
Daana gebeld met Frank Soetens van Camino Fietstransport, bij hun gaat alles gewoon door, hij was onderweg naar Santiago.
Ze rijden niet op Italië omdat ze daar de capaciteit niet voor hebben. Omdat Soetens daar wel op rijdt/reed gevraagd of hij iets van Soetens wist, maar daar wist hij verder niks van.
Hij wordt regelmatig gebeld door mensen met vragen over Soetens.
Aha, als ik het dus goed begrijp bestaat Soetens niet meer en is alles overgenomen door www.fiets-vervoer.nl
Niet alleen het bedrijf maar ook de site, want die ziet er hetzelfde uit als die van Soetens.
Dat is dan toch verwarrend: Frank Soetens van Camino Fietstransport en fiets-vervoer.nl met de oude website van Soetens. Misschien dat de heren het hier kunnen verduidelijken?
Ronald van der Perk schreef: Aha, als ik het dus goed begrijp bestaat Soetens niet meer en is alles overgenomen door www.fiets-vervoer.nl
Niet alleen het bedrijf maar ook de site, want die ziet er hetzelfde uit als die van Soetens.
Dat bedoel ik dus niet. Zoals het er nu uitziet, de site, lijkt het voor mij dat Soetens zich om heeft gedoopt tot Fiets-vervoer.

Het was ook een idiote situatie. Een bedrijf dat Soetens heet, maar waar geen Soetens werkt. En een bedrijf dat Camino heet, en waar Frank Soetens de baas is.
Op de fiets en wandelbeurzen van de laatste jaren merkte ik wel dat dat de sfeer tussen de bedrijven niet best was. En dan zeg ik het heel netjes.
Frank Soetens is, voor mij dan, in deze kwestie niet de meest betrouwbare bron.

Maar het blijft natuurlijk idioot dat we hier zoveelwoorden over moeten vuilmake
Het bedrijf heet Soetens Fietsvervoer, het domein van dat bedrijf is al sinds 2007 fiets-vervoer.nl. De pagina over Covid-19 is tussen 25 februari en 24 april nog aangepast.

Als sjefke een gerucht het forum opslingert dat Soetens Fietsvervoer failliet zou zijn, zou het hem sieren als hij daarvoor een bron levert.
Peter Molog schreef:
ma 31 mei, 2021 10:34
Ronald van der Perk schreef: Aha, als ik het dus goed begrijp bestaat Soetens niet meer en is alles overgenomen door www.fiets-vervoer.nl
Niet alleen het bedrijf maar ook de site, want die ziet er hetzelfde uit als die van Soetens.
Dat bedoel ik dus niet. Zoals het er nu uitziet, de site, lijkt het voor mij dat Soetens zich om heeft gedoopt tot Fiets-vervoer.

Het was ook een idiote situatie. Een bedrijf dat Soetens heet, maar waar geen Soetens werkt. En een bedrijf dat Camino heet, en waar Frank Soetens de baas is.
Op de fiets en wandelbeurzen van de laatste jaren merkte ik wel dat dat de sfeer tussen de bedrijven niet best was. En dan zeg ik het heel netjes.
Frank Soetens is, voor mij dan, in deze kwestie niet de meest betrouwbare bron.

Maar het blijft natuurlijk idioot dat we hier zoveelwoorden over moeten vuilmake
Kun je mij aangeven waarin Frank Soetens niet de meest betrouwbare bron is? En is de nieuwe eigenaar van Soetens dat wel?

Ik vraag me dat serieus af, want:

1. ik ken Frank Soetens niet
2. ik lees dat Soetens (althans, de nieuwe eigenaar) vrijwel niet bereikbaar is
3. ik ben serieus geïnteresseerd in fietstransport vanuit Spanje en Italië naar Nederland

Wel jammer om te zien dat een inmiddels zo bekende naam nu voor twijfel zorgt.

Vaak heb de je verwerver (oprichter van het bedrijf, die het groot/bekend maakt), de vererver (de zoon/dochter die het voortzet) en de bederver (diezelfde zoon/dochter, of derde die het bedrijf overgenomen heeft).
De heer Soetens vond dat hij een dagje ouder werd, Hij wilde zijn bedrijf over doen. Zijn zoon werkte bij Soetens, maar die had geen zin om het bedrijf over te nemen. Hij had geen trek in een kantoorbaantje. Hij zat liever op het vrachtautootje om fietsen op te halen. Dus nam een medewerker Soetens Fietsvervoer over. Soetens junior bleef gewoon op de vrachtauto rijden. Het boterde echter niet tussen Soetens junior en de nieuwe eigenaar. Soetens junior vertrok. Later nam een ander bedrijf het initiatief om ook fietsen op te halen in Rome en Santiago de Compostella. Soetens junior ging op de vrachtauto rijden als chauffeur.
Twee bedrijven die in dezelfde vijver vissen met een beperkt aantallen vissen leidt snel tussen botsingen. De rechter moest zelfs een uitspraak doen. Soetens bleef Soetens en het andere bedrijf met Soetens junior als chauffeur ging door onder naam Camino.

Helaas sloeg vorig jaar Corona toe. Hoe het er nu bij staat met Soetens en wat de plannen zijn is nog steeds onbekend.

Allerlei speculaties hebben geen enkele zin.