Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Flixbus - Forum Wereldfietser

Flixbus

Weet iemand of de route Parijs-Amsterdam hervat gaat worden of blijft die voorgoed verleden tijd?
Flixbus gaf aan dat ze niet weten of de lijn terug komt......

(dan word het wel lastig om terug te komen)

Groeten,
Martin
Je hebt dan nog de volgende opties, fietsen, lopen of je reis met boemeltjes afmaken. Dus ik zie het probleem niet. Anders dan dat je misschien in tijdnood komt, maar dat is een kwestie van plannen.
Flixbus doet nooit uitspraken of verbindingen die nu verdwenen zijn weer terugkomen en wanneer. Het lijkt mij stug dat de verbinding Amsterdam - Parijs definitief is verdwenen. Alleen wel lastig plannen zo. Maar ja, dat is het op dit moment sowieso.
_Peter_ schreef:
za 13 feb, 2021 10:43
Je hebt dan nog de volgende opties, fietsen, lopen of je reis met boemeltjes afmaken. Dus ik zie het probleem niet. Anders dan dat je misschien in tijdnood komt, maar dat is een kwestie van plannen.
Vliegen is ook een optie (viewtopic.php?f=26&t=35510&start=320#p380449) Maar dan krijg je wel het halve forum over je heen :wink:
Vliegen is ook een optie. Maar dan krijg je wel het halve forum over je heen :wink:
En terecht!
_Peter_ schreef:
za 13 feb, 2021 10:43
Je hebt dan nog de volgende opties, fietsen, lopen of je reis met boemeltjes afmaken. Dus ik zie het probleem niet. Anders dan dat je misschien in tijdnood komt, maar dat is een kwestie van plannen.
Welke dan?
Op een ander forum las ik dat je in de TER tussen Parijs en AULNOYE AYMERIES geen fietsen mee mag nemen......
Bert van Sprang schreef:
za 13 feb, 2021 11:42
En terecht!
Waarom? Ik denk dat die gore dieselende Flix-bussen een hogere milieubelasting hebben per passagier/km dan het vliegtuig.
Flix schreef:
za 13 feb, 2021 11:51
Waarom? Ik denk dat die gore dieselende Flix-bussen een hogere milieubelasting hebben per passagier/km dan het vliegtuig.
Op basis van wat denk je dat?
Als het om CO2 gaat is een volle bus bijna afaik niet te verslaan.
Je was me net voor, Leon. Meestal wordt het dan stil, want objectieve vergelijkingen zijn nog steeds moeilijk te vinden.Helaas veel onderbuikgevoel. Overigens geldt dat ook voor mijn mening dat het voor het milieu beter is met de bus als met het vliegtuig naar Parijs te reizen. (Dat mensen wellicht eerder sterven door de uitstoot van fijnstof heeft vlgs mij niets met het milieu te maken.)
Bert van Sprang schreef:
za 13 feb, 2021 11:42
Vliegen is ook een optie. Maar dan krijg je wel het halve forum over je heen :wink:
En terecht!
dat is jouw mening !
mijn mening
Klopt!
martinmack schreef:
za 13 feb, 2021 11:44
_Peter_ schreef:
za 13 feb, 2021 10:43
Je hebt dan nog de volgende opties, fietsen, lopen of je reis met boemeltjes afmaken. Dus ik zie het probleem niet. Anders dan dat je misschien in tijdnood komt, maar dat is een kwestie van plannen.
Welke dan?
Op een ander forum las ik dat je in de TER tussen Parijs en AULNOYE AYMERIES geen fietsen mee mag nemen......
https://reiseauskunft.bahn.de/bin/query ... 1613232253
Je bent alleen wel lang onderweg
De vraag is ook even wanneer je wilt want van wat ik kan zien is dat het vanaf 8 april weer mogelijk is met de bus alleen zijn er dan geen plaatsen voor fietsen beschikbaar.

En vliegen binnen Europa zou verboden moeten worden, al was het alleen maar om het lawaai, het is heerlijk rustig nu alleen nog 1 keer per dag een idioot die laag over vliegt terwijl er zo veel ruimte boven over is.
De vernieuwde thalys treinen hebben ruimte voor 2 fietsen. Gaan waarschijnlijk vanaf volgrnd jaar rijden. Dan wacht ik wel daar op :)
martinmack schreef:
ma 15 feb, 2021 12:39
De vernieuwde thalys treinen hebben ruimte voor 2 fietsen. Gaan waarschijnlijk vanaf volgrnd jaar rijden. Dan wacht ik wel daar op :)
fiets 'm d'r in of gedemonteerd? Dat maakt nogal verschil.
https://www.treinreiziger.nl/thalys-nie ... atsen/amp/

Ongemonteerd mag hij dan in de Thalys
martinmack schreef:
za 13 feb, 2021 11:44
_Peter_ schreef:
za 13 feb, 2021 10:43
Je hebt dan nog de volgende opties, fietsen, lopen of je reis met boemeltjes afmaken. Dus ik zie het probleem niet. Anders dan dat je misschien in tijdnood komt, maar dat is een kwestie van plannen.
Welke dan?
Op een ander forum las ik dat je in de TER tussen Parijs en AULNOYE AYMERIES geen fietsen mee mag nemen......
In 2019 ben ik naar Antwerpen gefietst met als doel Parijs per trein. Toen bleek dat mijn fiets alleen in stukjes mee mocht ben ik maar gaan boemelen op de bonnefooi. Trein naar Brussel en vervolgens naar Bergen-Mons gepakt. Daar een trein naar naar Parijs gepakt waarbij mijn fiets aan een haak kon hangen met het achterwiel op de grond. Gelukkig zat daar bij mij geen spatbord, anders kan er wel iets kapot gaan. Alles bij elkaar fietste in 's morgens thuis weg en was ik om 20.00 uur op Gare du Nord. Na een dagje de stad doorkruist te hebben in 4 dagen terug gefietst via de Benjaminse route. Mooi avontuur.
Mooi avontuur, alleen niet handig als je verder naar het zuiden wilt. Ik zie bij Flixbus een rechtstreeks verbinding Amsterdam - Lyon, dat zou mooi zijn.
Op de website van Flixbus zie ik volgende informatie:

Verkleinen van ons netwerk tussen België, Frankrijk en Nederland vanaf 8 februari
Vanwege de gezondheidssituatie zullen we vanaf 8 februari tijdelijk een aantal van onze lijnen inkrimpen. Sommige verbindingen zijn nog wel aangeboden, zoals Parijs - Brussel of Brussel - Amsterdam.

Lijkt me logisch en afwachten hoe het verder gaat.
Sommige verbindingen zijn nog wel aangeboden, zoals Parijs - Brussel of Brussel - Amsterdam.
Klopt deze verbinding is er. alleen Parijs-Brussel heeft geen mogelijkheid om een fiets mee te nemen zelfde geld voor Brussel- Amsterdam.
Ik zie bij Flixbus een rechtstreeks verbinding Amsterdam - Lyon, dat zou mooi zijn.


Klopt, maar geen mogelijkheid om een fiets mee te nemen
geen mogelijkheid om een fiets mee te nemen
Waar zie jij dat?