Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuw: fietsbussen Maasroute en de Frontlijn fietsroute - Forum Wereldfietser

Nieuw: fietsbussen Maasroute en de Frontlijn fietsroute

Goed nieuws voor fietsers die de Maasroute van Paul Benjaminse of de Frontlijn fietsroute van Kees Swart willen gaan doen.
Er gaan komende zomer tijdens het seizoen tussen diverse opstapplaatsen in Nederland fietsbussen rijden naar Langres (bij de bron van de Maas) en naar Bazel (het eindpunt van de Frontlijnroute van Kees Swart) en weer terug. Om helemaal juist te zijn: het aankomst- en vetrekpunt bij Bazel tis in Saint-Louis: net over de grens in Frankrijk. Veel fietsers zullen kiezen voor de camping hier, omdat deze stukken goedkoper is dan de camping van Bazel. Camping Au Petit Port in Huningue bij de drielanden fietsburg over de Rijn.
Alle bestemmingen van de fietsbussen in 2021 zijn al zichtbaar op de website van de Fietsvakantie. Meer informatie volgt.
zie: https://www.fietsvervoer.nl/?aff=fvw&ut ... mpaign=n98
Het zal aan mij liggen, maar ik snap het niet.
Rijden de bussen tussen Langes en Basel? Of waar vertrekken die bussen dan vandaan? Uit Saint-Louis?
Volgens mij van NL naar Langres en naar Basel (of eigenkijk St Louis). Twee aparte lijnen dus, naar de eindpunten van twee aparte fietsroutes. Je kan er dus met de bus (en fiets) naartoe en dan terugfietsen, of de route fietsen en dan terug met de bus.
Maar waar vertrekken die bussen dan vandaan in NL?
Kweenie hoor Bert S., maar een lijn is altijd tussen A en B.
Flix schreef:
zo 22 nov, 2020 16:24
Maar waar vertrekken die bussen dan vandaan in NL?
Kweenie hoor Bert S., maar een lijn is altijd tussen A en B.
Volgens wat ik kan zien op de kaart zijn er 3 vertrekpunten in NL: Breda, Utrecht en Amsterdam.

Ik plan volgend jaar de Frontlijnroute, dus de busverbinding tussen Saint-Louis en Breda is voor mij een (eventueel) mooi alternatief voor de trein van Basel naar Brussel.
Hier staan de routes, https://www.fietsvervoer.nl/routes-prijzen/
Als je dan op de bovenste regel van route 16 klikt zie je de route van de bus, het rijschema en de prijzen.
Erg mooi, een directe nachtbusverbinding tot in Spanje, Italië of Slovenië. Alleen jammer dat ze alleen rijden in juli en augustus. Dan wil ik daar echt niet fietsen, toch? Het zou fijn zijn als er ook nog mogelijkheden in mei, juni, september en oktober worden toegevoegd. Voor mijn part 1x in de maand.
Bert van Sprang.
In mei is de meivakantie en er zijn diverse feestdagen. Ideaal om er op uit te trekken. Moet mogelijk zijn. Breng jouw zienswijze over naar de Fietsvakantiewinkel.
Wie doen dat nog meer? .Bij voldoende belangstelling gaat men zich toch achter de oren krabbelen.
De fietsbussen leken op hun retour, maar nu zit de belangstelling weer in de lift.
Bert van Sprang schreef:
zo 22 nov, 2020 18:04
Erg mooi, een directe nachtbusverbinding tot in Spanje, Italië of Slovenië. Alleen jammer dat ze alleen rijden in juli en augustus. Dan wil ik daar echt niet fietsen, toch? Het zou fijn zijn als er ook nog mogelijkheden in mei, juni, september en oktober worden toegevoegd. Voor mijn part 1x in de maand.
Verleden jaar weer eens na jaren de fietsbus genomen, deze keer naar Trebes. Beviel goed alleen de data waarop de bus rijdt zijn inderdaad in het algemeen in het vakantieseizoen of vlak daarvoor. De verre bestemmingen zoals Italië en Spanje zijn dan eigenlijk te warm om te fietsen, zoals wij verleden jaar in Spanje ook ondervonden.

Positief is dat naar een aantal bestemmingen ook vroeger in het jaar bussen gaan.
Voor mij helaas ook dit jaar weer geen fietsbus optie - naar Orleans rijden ze jammer genoeg niet.
Inge1 schreef:
ma 23 nov, 2020 15:39
Voor mij helaas ook dit jaar weer geen fietsbus optie - naar Orleans rijden ze jammer genoeg niet.
Beste Inge,
Afstand Blere _ Orleans op de fiets is maar 107, best te doen toch.
Fietsbus stopt in Blere.
Mvg
Willem Klein
En van Orleans naar Parijs is het ook maar 115 km, heel veel mogelijkheden om in Parijs te komen.
Dat is misschien een optie - ga ik naar kijken en anders wordt het de trein.