Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Flixbus rijdt weer, maar nog even géén fietsen - Forum Wereldfietser

Flixbus rijdt weer, maar nog even géén fietsen

Flixbus heeft vandaag de dienstregeling voorzichtig weer gestart.
Ik ontving het volgende bericht:
De groene bussen van FlixBus verbinden vanaf nu weer 7 steden in Nederland met meer dan 30 Europese steden, waarvan 4 in België, 2 in Frankrijk en meer dan 20 in Duitsland.
De belangrijkste bestemmingen zijn onder andere:
• Nederland: Amsterdam, Den Haag, Groningen, Maastricht, Nijmegen, Rotterdam & Utrecht.
• België/Frankrijk: Antwerpen, Brugge, Brussel, Gent, Parijs & Rijsel.
• Duitsland: Berlijn, Düsseldorf, Frankfurt, Hamburg, München & Stuttgart.

De volledige dienstregeling is te vinden op de FlixBus website www.flixbus.nl en app, waar tickets vanaf heden geboekt kunnen worden.
“Om te beginnen hervatten we de verbindingen waar de grootste vraag naar is onder onze reizigers. Dit zijn vooral bestemmingen in Duitsland, België en Frankrijk waar veel reizigers naartoe gaan om vrienden en familie te bezoeken. Op basis van de vraag van de klant worden steden geleidelijk aan toegevoegd, zodat we uiteindelijk een geoptimaliseerd netwerk kunnen uitrollen”, zegt Jesper Vis, Managing Director FlixBus Benelux

Corona-maatregelen
FlixBus lanceert uitgebreide maatregelen op het gebied van hygiëne en veiligheid. In overeenstemming met lokale regelgeving biedt FlixBus momenteel een beperkt aantal zitplaatsen aan boord van zijn bussen. In nauwe samenwerking met deskundigen en autoriteiten worden de maatregelen geëvalueerd en aangepast. De bussen worden na elke rit grondig gedesinfecteerd. Op dit moment is het in- en uitstappen alleen mogelijk via de achterdeur van de bus. Een contactloze ticketcontrole en desinfectiemiddel aan boord zijn andere onderdelen van het hygiëneconcept. De social distancing van 1,5 meter, moet zowel op de halte als tijdens het in- en uitstappen worden aangehouden. Ook het dragen van een mondkapje is verplicht tijdens de reis en bij het in- en uitstappen.

Fietsen mee vanaf 1 juli?
Fietsen meenemen is nu nog niet mogelijk, maar Flixbus geeft aan zo spoedig mogelijk weer met het vervoer van fietsen te willen begin beginnen. Flixbus hoopt op een eerste begin vanaf 1 juli. Geleidelijk zullen iedere week uitbreidingen gaan plaats vinden. Flixbus raadt aan goed hun website in de gaten te houden.
Waar vind je dat fietsen niet mee kunnen?

Ik heb een ticket om vanavond de bus te nemen Amsterdam->Dusseldorf, inclusief fiets. Ticket onlangs gekocht via website. Op https://www.flixbus.nl/netwerk-veiligheidsupdates zie ik niets over fietsen beschreven. Ook als ik nu zoek op nieuwe tickets 1 persoon + 1 fiets voor dezelfde route zie ik geen meldingen dat fiets niet mee kan. Wel handig om te weten als ik vanavond mijn fiets niet mee kan nemen :shock:
mrboot schreef:
vr 19 jun, 2020 12:37
Wel handig om te weten als ik vanavond mijn fiets niet mee kan nemen :shock:
Gewoon gaan en 'Ich habe es nicht gewußt' zeggen als er moeilijk gedaan wordt? ;)
Als je een ticket incl. fiets hebt, zou ik het probleem mooi bij Flixbus laten liggen. Zorg dat je er op tijd bent en help de chauffeur als hij stress heeft vanwege zijn strakke rijschema. (al eens zelf fietsdrager en fiets geplaatst, wel aan chauffeur gevraagd het te controleren zodat hij wel verantwoordelijk blijft!)
Inderdaad..... ik zou het van de zotte vinden als ik vanavond keihard geweigerd wordt. Zelfs als er geen fietsendrager op de bus zit dan is er wellicht in het bagageruim plek, Flixbus benoemt dat ook zelf op hun website. Mocht dat toch ook echt niet lukken, tja dan ga ik maar op de fiets richting Dusseldorf denk ik (heb daar morgen ochtend een aansluiting verder richting het zuiden) :lol:
Een fiets moet je bij Flixbus speciaal aanmelden. Als dat niet kan, dan kan het niet.
Twijfel je, neem dan contact op met Flixbus.
Ik vind dat hier aardig optimistisch over Flixbus wordt bericht. Alles hangt af van de chauffeur, als die geen fietsen in zijn bus wil dan kom je er niet in.

Zie ook onze ervaring hier en dit horrorverhaal.
IMG-20200619-WA0007.jpg
Toch gelukt :D de buschauffeur wilde 'm los in het laadruimte leggen maar dat leek me geen goed idee. Bij de bushalte stonden nog 2 andere bepakte fietsers. Mijn reis is begonnen :)
Goed bezig, mrboot! Met een positieve instelling kom je een heel eind.😀 Laat je ons weten of de busreis goed verloopt?
Jazeker, ik ben vrijdag avond goed aangekomen in Düsseldorf. Ben benieuwd hoe de terugreis Amsterdam->Basel gaat op 30 juni, ik heb er nu in ieder geval meer vertrouwen in
Ik kreeg bericht van Flixbus. Vanaf vandaag kunnen fietsen weer officieel mee. Wel dient de reiziger op basis van instructies van de buschauffeur de fiets zelf op de fietsendrager te hangen, dit i.v.m. de hygiëne maatregelen.
Vanaf 2 juli mogelijk om een rechtstreekse FlixBus van Nederland naar steden in Zwitserland, Italië en Luxemburg te pakken. Ook wordt de huidige dienstregeling van Nederland naar België en Frankrijk geïntensiveerd, er komen nieuwe trajecten bij en frequenties op bestaande trajecten worden verhoogt.
Verder breidt FlixBus zijn netwerk in Nederland gestaag uit en volgt de herstart van internationale verbindingen herstart.
Aldus Flixbus. .