Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Naar Marnay - Forum Wereldfietser

Naar Marnay

Beste wereldfietsers,
Kan iemand me helpen?? Hoe kom ik in Marnay in Frankrijk??
Ik fietste in mei vanaf Middellandse zee naar Nederland / Groeneweg naar Middellandse zee, maar andersom. Ik moest mijn reis onderbreken wegens overleden van een familie lid. Toen kwam ik met de trein naar Nederland. Het duurde 2 hele dagen.
Nu zou ik mijn fietsreis af willen maken :fietsen vanaf Marnay terug naar Nederland. Rond 21-23 augustus reizen naar Marnay.
Treinreiswinkel heeft een route naar Besancon, duurt ook 2 dagen en 2 overnachtingen om te kunnen gaan fietsen.
Weet iemand een snellere manier in Marnay te komen??
Bedankt...als je mij kan helpen!!
Hallo,
Heb je geen vrienden of familie die richting Zuid-Frankrijk rijden en je bij Marnay kunnen droppen? Zo heeft een vriendin van mij wel eens in Noord-Italië afgezet. Heel gemakkelijk, en nog gezellig ook!
Groet, Petra.
1. je reist vanaf Venlo met overstap in Düsseldorf naar Basel SBB, vertrek Venlo 7.05 of 9.05, aankomst Basel 13.22 of 15.27, fiets kan mee.
2. vanaf Basel SBB naar Mulhouse, vertrek 14.21 of 15.51, aan in Mulhouse 14.44 of 16.14.
3. van Mulhouse naar Besancon TGV, vertrek 19.02 aan 19.49.

Het kan binnen één dag.
Ik heb eerst op de site van de Duitse spoorwegen gekeken om in Basel te komen, maar als je dan op de site van de Franse spoorwegen kijkt hoe in Besancon te komen met een fiets gaat dat niet maar als je jouw vraag in stukken knipt, dus eerst Basel-Mulhouse en dan Mulhouse naar Besancon-TGV dan gaat het wel.
Van Besancon naar Marnay is het iets van 25 km fietsen.
Goeie reis!
Er is tegenwoordig ook een manier om via Arnhem in Düsseldorf te geraken, zie andere berichten hierover, het wordt hoe dan ook aardig vroeg op staan. En eerst nog even puzzelen. :wink:
Inderdaad, via Arnhem kan ook, alleen werkt de reisplanner bij mij niet, maar hier kun je het ook zien: http://www.vrr.de/imperia/md/content/fa ... s/re19.pdf
Ik heb 2 ideeën waar ik geen ervaring mee heb. (Bestel-)auto huren bij een internationale verhuurder of flixbus.
Dijon ligt op een dag fietsen van Marnay (55 km hemelsbreed) en om te zien vanaf waar je in Dijon kan komen, kan je https://www.flixbus.nl/bus/dijon gebruiken, als je dan "Meer busroutes weergeven" aan klikt krijg je een lijst met "goede" verbindingen van maar ook naar Dijon.

Als ik wat logische mogelijkheden bekijk dan is het zonder fiets zeker te doen (22:00 Rotterdam, 08:00 Dijon, direct) maar met fiets krijg je "Deze rit is volgeboekt." Dat betekend niet dat het niet kan, zie het Flixbus topic.
Van Basel eerst naar Mulhouse. Vanaf Mulhouse kun je met een overstap in Belfort naar Besancon. Met de lokale treinen kan de fiets gratis mee. Kan binnen een dag maar met een overnachting in Basel bv op de camping is het wat relaxter en in twee dagen met dus een overnachting prima te doen.

Pim