Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Flixbus - Pagina 9 - Forum Wereldfietser

Flixbus

175 berichten
+ deze recente ervaring uit het andere topic:
viewtopic.php?f=28&t=33666&sid=76169328 ... fb7bd1a625

N.B.
bert sitters schreef:
di 13 aug, 2019 12:38
De nieuwste aflevering van de soap Flixbus
https://www.nd.nl/nieuws/actueel/econom ... 9383.lynkx
Apart zeg: het citaat (van wie?) in de artikelkop komt in het artikel zelf niet voor. Tendentieus wat mij betreft.

Overigens schat ik zo in dat chauffeurs door dit soort gedoe niet vriendelijker naar reizigers zullen worden.
Vorige week maandag ben ik met Flixbus van Luxemburg Stad naar Maastricht gereisd. Ik ben aardig tevreden. Ik moest tijdens mijn vakantie onverwacht terug in NL zijn. De alternatieve mogelijkheden (trein door Duitsland of naar Luik) duren lang, je moet meerdere keren overstappen, en zijn aan de prijs. Uiteindelijk dus toch een ticket bij Flixbus gekocht. Het was een directe verbinding, vertrok om 13:15u, de reis zou 3 uur duren. Een ticket met fiets, extra bagage, gereserveerde stoel en iDeal kostte €26,18.

Onderweg naar de bus kreeg ik een sms om 12:50u dat de bus 2,5 uur vertraagd zou zijn. Deze vertraging was er al toen de bus 3 uur later dan gepland vertrok uit Parijs. Eerder bericht hierover was fijn geweest. Ik heb na wat zoeken een grote shopper voor mijn fietstassen gevonden en ergens rustig geluncht. Rond 14:15u nog bericht dat de bus een uur later zou vertrekken. De bus vertrok vanaf een grote parkeerplaats net buiten het centrum, prima te doen op de fiets.

De chauffeur was een aardige kerel. Hij legde mijn fiets bovenop de reserveband in een apart compartiment, en haalde andere bagage eruit. Hij haalde mijn fiets er ook weer uit in Maastricht, en die zag er goed uit. Het was niet duidelijk dat mijn stoel was gereserveerd, maar het was snel opgelost. Er was WiFi aan boord, maar er stond bij dat het maar 150 mB data zou zijn. De rit ging goed. We vertrokken rond 15:20u en waren om 18:00u in Maastricht. Hij heeft nog stevig doorgereden dus, maar ik merkte geen onveilige situaties. Al met al een prima rit, alleen jammer van de vertraging.
Brammati schreef: Vannacht met de Flixbus naar Parijs gegaan vanuit Haarlem met twee fietsen. Bus was keurig op tijd, met fietsendrager al achterop. Fietsen werden keurig achterop gezet door chauffeur. Tassen aan elkaar gebonden met een spanbandje. Chauffeur deed nog een beetje moeilijk omdat 1 van de setjes (met tent, keukenspullen, etc, zware dingen dus) zwaarder was dan 25 kg. Maar uiteindelijk ging het zo het bagageruim in. 8 Uur later sta je midden in Parijs. 4x Gestopt bij een opstapplaats, verder geen stops gemaakt. Heerlijk rustig in de bus, iedereen sliep, totaal geen overlast.

Ps. Vergeet je paspoort niet. Gelukkig was Haarlem de eerste stop en was de bus er al om 22:05uur, en had ik dus 2x5 minuten om van de ene kant van Haarlem, de Koude horn, naar de andere kant van Haarlem, de Leidsebuurt, te racen op de Santos. Ik was precies om 22:15 terug....
Hadden jullie plekken voor de fiets gereserveerd? Zo ja hoe dan? In de app lukt dit niet.
Via de website staat het onder het aantal personen wijzigen. Daar staan de fietsen onder. Geen idee hoe het met de app gaat, die heb ik niet.
Kees020 schreef:
di 13 aug, 2019 21:14
Brammati schreef: Vannacht met de Flixbus naar Parijs gegaan vanuit Haarlem met twee fietsen. Bus was keurig op tijd, met fietsendrager al achterop. Fietsen werden keurig achterop gezet door chauffeur. Tassen aan elkaar gebonden met een spanbandje. Chauffeur deed nog een beetje moeilijk omdat 1 van de setjes (met tent, keukenspullen, etc, zware dingen dus) zwaarder was dan 25 kg. Maar uiteindelijk ging het zo het bagageruim in. 8 Uur later sta je midden in Parijs. 4x Gestopt bij een opstapplaats, verder geen stops gemaakt. Heerlijk rustig in de bus, iedereen sliep, totaal geen overlast.

Ps. Vergeet je paspoort niet. Gelukkig was Haarlem de eerste stop en was de bus er al om 22:05uur, en had ik dus 2x5 minuten om van de ene kant van Haarlem, de Koude horn, naar de andere kant van Haarlem, de Leidsebuurt, te racen op de Santos. Ik was precies om 22:15 terug....
Hadden jullie plekken voor de fiets gereserveerd? Zo ja hoe dan? In de app lukt dit niet.
In de app kan je het aantal personen selecteren. Als je daarop klikt krijg je ook de opties voor de fiets (en kinderen, maar daar moet je niet aan beginnen). Succes!
Ik heb tot nu toe 10 keer met een Flixbus nachtverbinding gereisd om fietsweekends in het buitenland te rijden, voornamelijk om de beklimmingen van bigcycling.eu te rijden. Slapen in de Flixbus gaat mij redelijk af.
Hier mijn ervaringen:

Flixbus reis 1: 26 April 2018 N61 Düsseldorf - Deggendorf (half uur vertraging)
N61 19:15 Amsterdam Sloterdijk
21:35 21:40 Duisburg
22:15 22:30 Düsseldorf
23:20 23:30 Köln Süd, Flughafen
01:30 01:45 Frankfurt Hbf
04:30 04:40 Nürnberg
06:00 06:10 Regensburg
07:05 07:10 Deggendorf
08:00 08:10 Passau
11:40 Wien Erdberg
Omdat ik die donderdag gewoon werkte werd mijn opstapplaats Düsseldorf. Direct uit mijn werk naar Breda gefietst, daar om 18:30 op de trein naar Eindhoven, Venlo, Düsseldorf.
De Flixbus was in Düsseldorf al een half uur te laat.
Mijn fiets ging achterop en werd keurig vastgezet. Hij kan niet gestolen worden want de Thule fietsendragers gaan met een sleutel van de chauffeur op slot.
Inchecken gaat met een QR code op je telefoon. Je krijgt ook per email een bagagelabel dat je zelf uit kan printen om aan je bagage te maken.
Een groot nadeel van de Flixbus is dat je tussen allemaal stinkende rokers staat die ook weer bij elke stop vlak voor de deur gaan staan paffen en hun laatste trek voor het vertrek in de bus uitblazen.
In de bus zijn USB oplaad poorten aanwezig. Ook is er een redelijk bruikbaar toilet.
Op Koningsdag ben ik van Deggendorf naar Český Krumlov (186 km) gereden en op zaterdag naar Sankt Pölten (179 km) om aldaar met de Nightjet terug te reizen.
In Köln Hbf eruit en zondagmorgen nog naar Roermond (93 km) gefietst om de trein terug naar Dordrecht te pakken.

Flixbus reis 2: 18 Mei 2018 N814 Rotterdam CS - London Victoria Couch Station (één uur vertraging door de ferry)
N814 20:45 Amsterdam Sloterdijk
21:25 21:30 Den Haag
22:00 22:05 Rotterdam CS
00:15 00:25 Gent
01:25 01:35 Lille
02:50 03:05 Polley Secured Lorry Park (Pre UK Check)
03:20 04:35 Calais Terminal Ferry
05:10 05:10 Dover (Ferry)
07:30 London Victoria Couch Station
Vrijdagavond met mijn Lupine lampjes naar Rotterdam gefietst. Toen ik daar aankwam stond er al een andere fietser te wachten op de bus. Hij zei dat hij een SMS gehad had dat de bus bij nader inzien geen fietsen kon vervoeren. Ook ik bleek die SMS gehad te hebben die tijdens mijn fietsritje naar Rotterdam verzonden was...
Er was kennelijk een fout gemaakt waardoor je een fiets kon boeken op deze N814 bus. (Kan nu niet meer)
We besloten te wachten en de chauffeur de situatie uit te leggen. Na veel gesoebat mochten we de fietsen onderin leggen maar in Lille zou een grote groep Fransen met bagage aan boord komen die naar één of ander koninklijk huwelijk in Engeland moesten.
Gelukkig kwam de fiets redelijk ongeschonden uit de strijd, maar omdat de boot van Calais naar Dover een uur vertraging had kwamen we zo laat in London aan dat ik me met ware doodsverachting vijf kilometer door het verkeer van London moest gooien om op het allerlaatste nippertje mijn trein van Euston station naar Macclesfield te halen. (waarbij ter verhoging van de feestvreugde ook nog de kaartjesautomaat in Euston Station de aan mij gemailde ticketnummers niet herkende)
Drie mooie ritten gemaakt bij prachtig weer. Macclesfield - Haworth (120 km), Haworth - Osmotherley (155 km) en Osmotherley - Kingston upon Hull (138 km) op tweede pinksterdag.
Met de boot terug naar Rotterdam Europoort, 43 km op dinsdagochtend naar huis, even douchen en weer door naar kantoor.

Flixbus reis 3: 15-6-2018 N23 Essen - Leipzig (op tijd)
N23 20:20 Köln Süd, Flughafen
20:45 20:50 Köln Nord, Leverkusen
21:30 21:35 Düsseldorf
22:15 22:20 Essen
23:00 23:05 Dortmund
03:35 03:40 Halle
04:25 04:30 Leipzig Hbf
06:05 06:15 Dresden Hbf
08:10 Praha ÚAN Florenc
Een lang weekend dit keer door maandag vrij te nemen. Eerst op de trein Dordrecht - Geldermalsen (de enige trein in Nederland waarop je de gehele werkdag je fiets kunt meenemen). In Beesd eruit en 18 km naar Tiel gefietst tot het 18:30 was. Daarna op de trein naar Arnhem, Oberhausen, en Essen. Flixbus naar Leipzig.
In Leipzig met de trein verder naar Zwickau en tenslotte Aue.
Weer drie fantastische ritten: Aue - Šabina (174 km), Šabina - Hamry (168 km) en maandagochtend Hamry - Plattling (88 km).
In Plattling mijn fiets verpakt in een hoes en met ICE's naar Frankfurt en Utrecht en een IC naar Rotterdam Alexander om 's avonds nog 20 km naar huis te fietsen.

Flixbus reis 4: 29-6-2018 N23 Essen - Leipzig (één uur vertraging)
Dezelfde Flixbus als 14 dagen geleden, maar nu had hij al zo'n vertraging dat ik ook nog maar even Oberhausen - Essen (14 km) gefietst heb (de vertragingen worden als de bus een tracker heeft keurig in de Flixbus App aangegeven).
Door deze vertraging ook een uur later in Leipzig en dus in Aue. Vanuit Aue dit keer de andere kant op gefietst naar Nordhausen (211 km). Zondagochtend in de kou Nordhausen - Göttingen (76 km), met de trein naar Hannover, Herford en 's middags nog Herford - Osnabrück (47 km), verder treinen en 's avonds Rotterdam Alexander - Zwijndrecht (20 km)

Flixbus reis 5: 6-7-2018 N98 Osnabrück - Flensburg (één uur vertraging)
N98 17:15 Mannheim ZOB
18:00 18:10 Darmstadt
18:45 19:00 Frankfurt Hbf
21:50 22:00 Dortmund
23:35 23:40 Osnabrück
01:25 01:30 Bremen
03:00 03:10 Hamburg ZOB
05:20 05:25 Flensburg
06:35 06:40 Kolding
07:40 07:45 Odense Station
09:55 København
Het is inmiddels juli dus ik kan met de fiets al om vijf uur direct van kantoor de trein op op vrijdag. Met de trein naar Rotterdam, Hengelo, Osnabrück om daar de Flixbus naar Flensburg te pakken.
Met flinke vertraging komt de bus mij ophalen in Osnabrück. Ditmaal werd de vertraging niet getoond in de app. Deze bus heeft geen rek, maar een soort box achterop waar mijn fiets in gaat. Hoop dat het goed gaat want hij wordt niet echt goed vast gezet, dus hij zal wel aardig rammelen.
Helaas weer een uur vertraging. Zaterdag Flensburg - Sehnde (322 km). Wind in de rug, dwars door Hamburg en met de liften van de meer dan 100 jaar oude St. Pauli Elbe Tunnel. Stukje omgereden na vastgelopen te zijn in het mulle zand op de Lüneburger Heide.
Zondagochtend Sehnde - Hildesheim (21 km), verder treinen, 's middags Osnabrück - Altenberge (54 km) en 's avonds Rotterdam Alexander - Zwijndrecht (20 km).

Flixbus reis 6 en 7: 21 en 22-7-2018 Braunschweig - Praha (één uur vertraging), Dresden - Amsterdam Sloterdijk (op tijd)
N67 17:15 Amsterdam Sloterdijk
20:15 20:20 Osnabrück
21:10 21:15 Bad Oeynhausen
22:20 22:40 Hannover
23:15 23:20 Hildesheim
23:50 23:55 Salzgitter
00:20 00:25 Braunschweig
02:50 03:00 Leipzig Hbf
04:35 04:45 Dresden Hbf
06:40 Praha ÚAN Florenc

N67 23:40 Praha ÚAN Florenc
01:35 01:45 Dresden Hbf
03:20 03:30 Leipzig Hbf
05:55 06:00 Braunschweig
06:25 06:30 Salzgitter
07:00 07:05 Hildesheim
07:45 08:00 Hannover
09:10 09:15 Bad Oeynhausen
10:00 10:05 Osnabrück
13:05 Amsterdam Sloterdijk
Dit was echt zwaar: Heen met de Flixbus, een hele dag fietsen en gelijk weer terug met de Flixbus. Nog steeds juli dus geen probleem met de fiets op de trein. Helaas valt mijn geplande RB61 vanuit Hengelo uit, dus een uur later via Osnabrück, Hannover toch op tijd in Braunschweig aangekomen. Maar de Flixbus heeft ook een uur vertraging. De vertraging stond dit keer redelijk goed in de app. Ik ben dus een uur te laat in Praag en ook mijn geplande trein naar Jičín mis ik. Dat betekent dat ik de loodzware rit van 175 km van Jičín naar Görlitz permanent tegen de klok aan het rijden ben. In Görlitz de laatste trein naar Dresden gehaald en in Dresden op het station een maaltijd regelen en weer op de Flixbus terug naar Amsterdam. Voortaan niet meer zo'n strakke planning maken...

Flixbus reis 8: 17-8-2018 N800 Rotterdam Zuidplein - Paris Bercy (Arriveert al om 6 uur, ruim op tijd in Paris Bercy)
N800 21:30 Amsterdam Sloterdijk
22:15 22:20 Den Haag
22:45 22:50 Delft
23:15 23:25 Rotterdam CS
23:45 23:50 Rotterdam Zuidplein
01:55 02:05 Brussel-Noord station
05:40 05:45 Paris Charles de Gaule (Terminal 3)
06:30 Paris (Bercy Seine)
Prettige verrassing. De Flixbus is ruim op tijd, zelfs een half uur te vroeg in Parijs. In Paris-Bercy op de IC naar Clermont-Ferrand. Vanaf 10:30 mooi rondje Clermont-Ferrand - Royat (120 km). Zondagochtend heel vroeg weg en om 7 uur onder de slagboom door gekropen om de Puy de Dôme te rijden. Daarna terug op de Intercité Clermont-Ferrand - Paris, even van Bercy naar Gare du Nord fietsen en daar de fiets demonteren en inpakken voor de Thalys naar Rotterdam.

Flixbus reis 9: 31-8-2018 N800 Rotterdam Zuidplein - Paris Bercy (Arriveert al om 6 uur, weer ruim op tijd in Paris Bercy)
14 dagen later op herhaling en Flixbus weer ruim op tijd in Parijs. In Gare Paris-Bercy weer op de IC naar Clermont-Ferrand, maar nu de andere kant op gefietst: Clermont-Ferrand - Montbrison (146 km), voor de tweede keer in mijn leven dat ik in Frankrijk tientallen kilometers moet omrijden vanwege een debiel autosport evenement. Zondagochtend Montbrison - Saint-Étienne (74 km). Fiets verpakt in Saint-Étienne voor de TGV naar Parijs, RER naar Gare du Nord en Thalys naar Rotterdam.

Flixbus reis 10: 5-4-2019 N31 Rotterdam CS - Berlin Wannsee (één uur vertraging)
N31 21:25 Amsterdam Sloterdijk
22:10 22:15 Den Haag
22:35 22:40 Delft
23:05 23:15 Rotterdam CS
00:05 00:10 Utrecht
00:40 00:45 Amersfoort
01:30 01:35 Apeldoorn
01:55 01:55 Deventer
05:15 05:25 Hannover
08:30 08:35 Berlin Wannsee
08:45 Berlin ZOB
Vrijdagavond met de lampjes naar Rotterdam CS gefietst. De chauffeur gunt ons een lange ontbijtstop in Hannover waar ik even op het station wat gegeten heb. Uiteindelijk met een uur vertraging zaterdagochtend gestart voor een lange rit. Berlin-Wannsee - Sehnde (259 km) en zondag Sehnde - Bünde (120 km). Met de RB61 naar Hengelo en nog Rotterdam Alexander - Zwijndrecht (20 km).


Misschien heeft iemand hier wat aan. Zoals je ziet heb ik meer dan de helft van de reizen een uur vertraging gehad. Veel fietsplezier.
HFvdS schreef:
vr 27 dec, 2019 14:33
Ik heb tot nu toe 10 keer met een Flixbus nachtverbinding gereisd om fietsweekends in het buitenland te rijden, voornamelijk om de beklimmingen van bigcycling.eu te rijden. Slapen in de Flixbus gaat mij redelijk af.
En zo ontstaat de ultieme duursport: flixfietsen! Oceaanroeien kan altijd nog op je oude dag :wink:
@ Leon: blauwe pijltje betekende mijn onhandigheid met dit forum. Ik wilde bericht/reaktie van fUdo 'liken', met een 'plusje', maar zie (nog steeds) niet hoe dat werkt; het leek erop dat ik in de tekst van fUdo kon toevoegen en/of veranderen en dat verbaasde mij. Als probeersel het blauwe pijltje...

Flixbus-topic: busreizen zijn mij nooit goed bevallen, kan er niet in slapen, tenzij ik eruit wil komen met rugpijn. I.h.a. verbaas ik me regelmatig over 'het reizen' wat vaak vooraf (en na afloop) gaat aan mooie fietsvakanties. Zoveel moeite als er gedaan wordt om mooie fietstochten op de 'palmares' te krijgen. Mij spreekt het meeste aan van huis uit vertrekken.
Trein reizen vind ik veel aangenamer, hoewel met fiets en bagage dat ook niet altijd prettig gaat.
Na een aantal keren goed te zijn gegaan is laatst toch m'n fietsdoos geweigerd in een rit van Brussel naar Barcelona. Had 'm als twee koffers geboekt aangezien het buiten het seizoen is dat Flixbus met fietsendragers op de bussen rijdt en m'n doos wel zo klein was als twee koffers. Helaas trof ik een Franse chauffeur die onder geen beding een doos mee wilde nemen.

Eerder ging het op die manier wel goed van Eindhoven naar London, van Amsterdam naar Oslo naar en van Parijs naar Rotterdam. Nu maar een vlucht geboekt de volgende ochtend.
Er zijn een aantal reacties die off-topic zijn verwijderd. Graag nu weer bij het onderwerp blijven.
HFvdS schreef:
vr 27 dec, 2019 14:33
Ik heb tot nu toe 10 keer met een Flixbus nachtverbinding gereisd om fietsweekends in het buitenland te rijden, voornamelijk om de beklimmingen van bigcycling.eu te rijden. Slapen in de Flixbus gaat mij redelijk af.
Hier mijn ervaringen:

etc etc

Die ochtend op kantoor...
Schermafbeelding 2019-12-30 om 15.40.41.png
Haha, chapeau hoor, dat is echt héél, héél graag gaan fietsen.
CarlW schreef: Die ochtend op kantoor...
Haha, chapeau hoor, dat is echt héél, héél graag gaan fietsen.
Valt wel mee. De nacht van zondag op maandag lig ik weer gewoon in mijn eigen bedje hoor. Ook bij de talloze weekends met zowel heen als terug alleen treinen. De Flixbus heb ik pas in 2018 ontdekt en heeft me al aardig wat geld bespaard. Alleen toen met de nachtboot vanuit Hull sliep ik niet in mijn eigen bed de nacht voordat ik weer naar kantoor ging. Maar op een boot slaap ik echt net zo goed als in mijn eigen bed of een hotel. Ik ben twee keer echt veel te laat op zondagavond thuis gekomen. Één keer omdat ik met een fiets in een tas toch uit de ICE gegooid werd en één keer omdat de Thalys een hert aanreed waardoor de pantograaf van één van de motorrijtuigen niet meer werkte en we uiteindelijk met 3:20 uur vertraging in Rotterdam aankwamen (ook geen hertenbiefstuk aan overgehouden want de remweg van een Thalys op volle snelheid is zeven kilometer).
Ik was even aan het kijken, en de handige rechtsreekse nachtverbindingen die er vorig jaar waren, zijn verdwenen. Je kan nu alleen nog 's 13:15 met je fiets op de bus naar Parijs, en dan aankomen om 21:00. Met overstap in Brussel ben je van 8:00 tot 16:15 bezig, en 's nachts kan je met overstap in Dusseldorf vertrekken om 19:10 en er om 6:40 zijn.
Ik heb gekeken voor mei en juni. Dit is wel erg teleurstellend!
captain_fabulous schreef:
wo 26 feb, 2020 16:15
Ik was even aan het kijken, en de handige rechtsreekse nachtverbindingen die er vorig jaar waren, zijn verdwenen. Je kan nu alleen nog 's 13:15 met je fiets op de bus naar Parijs, en dan aankomen om 21:00. Met overstap in Brussel ben je van 8:00 tot 16:15 bezig, en 's nachts kan je met overstap in Dusseldorf vertrekken om 19:10 en er om 6:40 zijn.
Ik heb gekeken voor mei en juni. Dit is wel erg teleurstellend!
Het ziet er inderdaad naar uit dat vanaf 31 maart de mooie nachtverbindingen naar Parijs verdwenen zijn. Ik hoop dat het komt omdat die ritten door een fout nog niet in het systeem zitten. Anders zou dit wel een hele grote domper zijn.
HFvdS schreef:
vr 28 feb, 2020 14:40
captain_fabulous schreef:
wo 26 feb, 2020 16:15
Ik was even aan het kijken, en de handige rechtsreekse nachtverbindingen die er vorig jaar waren, zijn verdwenen. Je kan nu alleen nog 's 13:15 met je fiets op de bus naar Parijs, en dan aankomen om 21:00. Met overstap in Brussel ben je van 8:00 tot 16:15 bezig, en 's nachts kan je met overstap in Dusseldorf vertrekken om 19:10 en er om 6:40 zijn.
Ik heb gekeken voor mei en juni. Dit is wel erg teleurstellend!
Het ziet er inderdaad naar uit dat vanaf 31 maart de mooie nachtverbindingen naar Parijs verdwenen zijn. Ik hoop dat het komt omdat die ritten door een fout nog niet in het systeem zitten. Anders zou dit wel een hele grote domper zijn.
Zoals ik al vermoedde kwam het door een fout in het systeem. Gelukkig zijn de nachtverbindingen naar Parijs weer gewoon te boeken in April, Mei en Juni.