Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Flixbus - Forum Wereldfietser

Flixbus

Hallo,

Heeft iemand ervaring met het gebruik van een Flixbus.
https://www.flixbus.nl/
FlixBus is een Europese intercitybusdienst die elke dag grote en middelgrote steden met elkaar verbindt. En dat door heel Europa!!!
Ik wil gebruik maken van deze dienst maar ben erg benieuwd naar de kwaliteit van de diensten.

Mvg
Marco
mbi69 schreef:En dat door heel Europa!!!
Dat Europa van Flixbus vind ik toch wat beperkt. Zouden ze je ook halverwege er al uitzetten?

Ik heb een flink aantal routes van Maastricht naar een aantal bestemmingen in Zuid-Frankrijk proberen te vinden op verschillende data, maar het enige dat ik te zien krijg is "helaas is er op deze datum geen.....".
Met de hartelijke groeten dus van de handige jongen die een app gemaakt heeft van een tientaal tabellen met bustijden, waar je je als gebruiker uren mee bezig kunt houden om er iets zinnigs uit te krijgen.

Het lijkt me geweldig als er meer aanbod komt in deze branche, maar ze geven dus duidelijk wel geld uit aan websitebouwers die er wonderwel in slagen om te voorkomen dat je klant wordt.
Even een vlotte ongenuanceerde reactie: het is geloof ik zoiets als MeinFernBus. Maar ze zijn een stuk minder scheutig met fiets meenemen.

Kun je ze bellen? Dat scheelt vaak een hoop geklik.
Leon schreef:
mbi69 schreef:En dat door heel Europa!!!
Dat Europa van Flixbus vind ik toch wat beperkt. Zouden ze je ook halverwege er al uitzetten?

Ik heb een flink aantal routes van Maastricht naar een aantal bestemmingen in Zuid-Frankrijk proberen te vinden op verschillende data, maar het enige dat ik te zien krijg is "helaas is er op deze datum geen.....".
Met de hartelijke groeten dus van de handige jongen die een app gemaakt heeft van een tientaal tabellen met bustijden, waar je je als gebruiker uren mee bezig kunt houden om er iets zinnigs uit te krijgen.

Het lijkt me geweldig als er meer aanbod komt in deze branche, maar ze geven dus duidelijk wel geld uit aan websitebouwers die er wonderwel in slagen om te voorkomen dat je klant wordt.

https://www.flixbus.nl/bus-reisplanner? ... 70868#/map

Eelco
bikelike schreef:Even een vlotte ongenuanceerde reactie: het is geloof ik zoiets als MeinFernBus. Maar ze zijn een stuk minder scheutig met fiets meenemen.

Kun je ze bellen? Dat scheelt vaak een hoop geklik.
Klikken mag niet 8)

https://www.flixbus.nl/service/bagage

Eelco
Die bedoel ik ja. Ik kan in juni geen enkele bus vinden die rijdt.
Ik vind het eigenlijk nog wel een interessante optie. Dit staat er over het meenemen van fietsen. Hoewel 'Bij de meeste bussen' lijkt te worden gelogenstraft door de planner zou je als alternatief de fiets nog mee kunnen nemen in een doos of zo. Een enkeltje Parijs (over twee maanden) zonder fiets zou komen op € 25,-- per persoon. Via MeinFernbus betaal je zo te zien het zelfde. [edit] Die overigens ook geen fietsen meeneemt op dat tijdstip.

Uit de FAQ van Flixbus:

Fietsen
Bij de meeste bussen is het mogelijk om een fiets van standaard formaat, zonder grote accessoires zoals kinderzitje, mee te nemen (max. 25 kg). De fiets kan tijdens je boeking bijgeboekt worden tegen een extra prijs van €9. Tijdens het boeken kun je tegelijk met het aantal personen selecteren hoe veel fietsen je mee wilt nemen (max. 1 fiets per persoon).

Als de route het niet toe laat om een fiets bij te boeken kun je je fiets in een geschikte transportbox/-tas verpakken. In dat geval wordt je fiets gezien als bijzondere bagage en moet deze worden geregistreerd via onze klantenservice (zie hierboven).

... Dit kun je ook doen door te bellen met onze klantenservice: +49 (0)30 300 137 300*


NB. De vertrek- en aankomsttijden voor de door mij gecheckte route zijn bij Flixbus en MeinFernbus identiek. Ook de userinterface van de planner is op de kleur na gelijk... Ben benieuwd naar het verhaal daarachter.
Leon schreef:
Die bedoel ik ja. Ik kan in juni geen enkele bus vinden die rijdt.
Misschien is dat nog te ver weg, je kan tot 2 maanden vooruit boeken.

Eelco
Definitieve conclusie is inmiddels:

Flixbus = Meinfernbus

http://meinfernbus.de/meinfernbus-flixbus.html
Hallo,

Bedankt voor alle reacties.
Ik ga het maar eens gewoon proberen. :D je kunt idd niet maanden lang vooruit boeken maar dat is geen probleem gezien de continuïteit van de dienstreizen. De reisplanner flixbus geeft continu op alle dagen een dienst aan naar mijn bestemming.
Ik laat mijn ervaring met de bus natuurlijk op de forum weten. :)

Marco
mbi69 schreef:Hallo,
Ik laat mijn ervaring met de bus natuurlijk op de forum weten. :)
Bedankt! Ben idd benieuwd

Hier onder nog een reactie van Flixbus naar aanleiding van mijn vraag over fietsen meenemen. Heb er nog een vervolgvraag over gesteld. Als ik daar antwoord op krijg voeg ik dat nog even toe.

Beste André,
Hartelijk dank voor je bericht. Leuk dat je voor FlixBus hebt gekozen!
Je kunt je reis 4-6 weken voor vertrekdatuum online boeken. Alvast bedankt voor je geduld en begrip.

Op sommige bussen zijn er fietsen toegestaan. Zo niet bestaat er nog de mogelijkheid om een fiets met fietstas als bijzondere bagage bij te boeken (9€). Meer informatie vindt je op onze website: https://www.flixbus.nl/service/bagage
Mijn ervaring!

Je krijgt op de dag van vertrek netjes een bericht via je mail over je boeking. Zelfs ook als er vertraging is..... heb ik begrepen.
Ik heb de bus gepakt vanuit München naar Utrecht. Met jammer genoeg 1 overstap in Essen. De overstap koste me erg veel tijd (6 uren) maar gelukkig was het zonnig en heb me dan wel vermaakt. Anders..... :evil:
Misleidend zijn de borden op de busstation's met vertrektijden die bij de bushaltes hangen. Die zijn verouderd en kloppen niet meer.
De bus zelf is erg comfortabel met alle luxe. Wifi en zelfs een tv scherm. Top!
Rijgedrag van de chauffeur is..... lekker doorrijden.
Ik denk voor de prijs (€50) is alles okay. Alleen de overstap me extra reistijd was niet zo fijn. Of ik opnieuw zou boeken bij flix of andere maatschappijen....Ja mits zonder een overstap.
Hopelijk hebben jullie iets aan mijn ervaring met de flixbus.

Groetjes
Marco
Hoe ging het met je fiets? Ofwasdit een reis zonder fiets?
Ik heb bij Flix gevraagd of je met deze hoes https://www.vakantiefietser.nl/product/fietshoes/ ook de fiets mee mag nemen op routes waar geen fietsrekken gemonteerd zijn. Even afwachten. Dat is natuurlijk een lucratieve optie :)
ik ga voor het eerst de bus met fiets uitproberen, met flixbus naar Saarbrucken, rondje zuid Duitsland en terug vanuit Stuttgart, voor beide bestemmingen een nachtbus, scheelt vakantie dagen ...
ik ben benieuwd of er recentere ervaringen zijn. Dus graag tips waar je rekening mee moet houden. Het lijkt me allemaal oke, aanmelden voor persoon en fiets en je ziet welke bus verbindingen er zijn....
Voorheen de trein , maar daar is reizen in de nacht vrijwel nergens meer mogelijk helaas
Ik ben vorig jaar met mijn fiets met Flixbus vanuit München 's nachts naar Antwerpen gereden, zie hier.

Vergeet niet wat slaapgerei mee te nemen zoals een opblaasbaar kussen, iets om je ogen te bedekken, je oren af te sluiten en iets om je warm te houden. Verder wat te drinken en te eten.
Ben in 2016 met de nachtbus van Amsterdam naar Passau gereist, prima verlopen. De buschauffeur was iets minder voorzichtig met mijn fiets als gewenst, dus ik zou even in de buurt blijven bij het op het rek zetten van de fiets. Een andere keer was de bus erg laat en de chauffeur gestrest, ik moest het fietsenrek zelf monteren, ook geen probleem. In de bus vond ik het steeds heel relaxed, naar Passau goed geslapen en de volgende dag gewoon 100 km gefietst.
Afgelopen zomer ben ik met Flixbus naar Stockholm gegaan. De reis van Eindhoven naar Hannover is verder netjes gegaan met de fiets achterop de bus. In Hannover is bij een overstap mijn fiets onderin de bagageruimte gelegd, op zich geen probleem, ware het niet dat er bij een tussenstop in Hamburg een rubberen mat met nog een fiets erbovenop werd gelegd, dat was iets minder fijn. Uiteindelijk heeft de fiets het prima overleefd, maar blijf er inderdaad altijd bij als de fiets opgeladen wordt.

Verwacht verder niet dat je erg goed zult slapen in de bus omdat je bij bijna iedereen tussenstop wakker wordt. Ook spreken de (Duitse) buschauffeurs nauwelijks Engels.
Prima ervaring.

Had een reis met overstap, het eerste stuk de fiets tussen de koffers, het tweede stuk de fiets achterop de fietsendrager.
Budgetbusvervoerder Flixbus neemt Eurolines over - https://nos.nl/l/2282945