Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Flixbus met de fiets - Forum Wereldfietser

Flixbus met de fiets

Er is al eerdere een draad geschreven over MeinFernbus
Maar er is ondertussen een 2de aanbieder
In Duitsland is de markt van lange afstand buslijnen vrijgegeven en daardoor zijn zowel MeinFernbus als Flixbus opgericht.
Het zijn dus Duitse bedrijven die een stukje van de markt willen veroveren.
Het is een dagelijkse lijndienst tussen grote Duitse steden met vertakkingen naar het Buitenland Je kan bijv in Amsterdam en Utrecht opstappen en via Duitsland tot ver in zuid Europa komen
Ik heb ondertussen begrepen dat hun optreden tot op heden verre van een kaskraker zou zijn.
Je kan dat vertalen in lege bussen en dus plaats genoeg voor fietsen en tassen.
Maar dat kan in de zomermaanden wel anders liggen
Met Flixbus kan je o.a. direct van Amsterdam naar Berlijn Kosten passagier euro 29 en de fiets euro 9 voor een enkele reis.
In de voorwaarden staat wel dat je je fiets in een fietsdoos moet verpakken Hier de voorwaarden:
Fietsen (ook vouwfietsen) kunnen om veiligheidsredenen alleen volledig verpakt in een transportdoos worden meegenomen met maximale afmetingen 150x100x40 cm en worden beschouwd als bijzondere bagage.


Dit is natuurlijk een beetje jammer maar je bent wel zelf bij het laden
Het is natuurlijk veel goedkoper dan vliegen en ook goedkoper dan de trein en natuurlijk veel minder gedoe dan op een luchthaven
Ik ben benieuwd naar de ervaringen van leden die dit uitgaan proberen
Wellicht ga ik het doen deze zomer en dan horen jullie van mij
Website https://www.flixbus.nl/service/faq
schouten1950 schreef:
Fietsen (ook vouwfietsen) kunnen om veiligheidsredenen alleen volledig verpakt in een transportdoos worden meegenomen met maximale afmetingen 150x100x40 cm en worden beschouwd als bijzondere bagage.
en ontstaat al de eerste verwarring
Let op: fietsen (ook vouwfietsen) mogen vanwege het risico op beschadiging alleen worden meegenomen in speciale fietstransportdozen of -hoezen. Deze zijn verkrijgbaar bij de fietswinkel.
Via de onderstaande link krijg je een kaartje in beeld waar je iets kunt aanwijzen waardoor je de betreffende besstemmingen ziet. Dan zie je ook hier vaak je moet overstappen. 3x overstappen voor Budapest, Triëst e.d vind ik toch wel erg gortig. Je kunt ook alleen een boeking doen voor één stuk, dus ik zou voor Bratislava 4 aparte boekingen moeten doen. Ik vermoed dat de totale reistijd wel eens een flinke zou kunnen worden.
https://www.flixbus.de/busverbindung?_g ... 39811#/map
Je moet je fiets sowieso voor een deel demonteren om je fiets is die doos van 150 x 100 X 40 cm te krijgen.
Dan moet je ook nog diverse malen overstappen. Dus die doos en je fietstassen van de ene bus naar de andere bus zien te krijgen.