Additionally, paste this code immediately after the opening tag: cycletours gestopt. - Forum Wereldfietser

cycletours gestopt.

ik vernam dat de firma cycletours per direct is gestopt met het aanbieden van bus vakantiereizen.
Mijn vraag, weet iemand een alternatief om met de bus in zuid frankrijk te komen.

vr.gr. Rudie
Tip: vervang de titel van het topic in "Busvervoer naar Zuid Frankrijk gezocht".
Over de teloorgang van Cycletours is in een ander topic al het nodige gezegd, en mensen denken nu misschien "niet alweer!".
Maar het geeft vooral veel beter aan wat je eigenlijke vraag is.

Peter
Bert,
Je link klopt niet!

(en ik hou niet van vliegen)
Afbeelding
tik foutje voor de trein link, hier de correcte; :wink:

http://www.treinreiswinkel.nl/


die voor het vliegen kloppen wel
Nachttrein naar Bazel, en dan verder met TGV naar Lyon en verder.
of
Eerst naar Luxemburg, dan de nachttrein vanuit Luxemburg naar Zuid Frankrijk.

Er zijn andere manieren natuurlijk, maar dit zijn de meest gebruikte routes.
Silverfox schreef:die voor het vliegen kloppen wel
Aanvulling: Ryanair vliegt naar Marseille en Carcassonne vanuit Eindhoven.
Ave Gone schreef:Bert,
Je link klopt niet!

(en ik hou niet van vliegen)
Afbeelding
Bedankt!
Hersteld!
captain_fabulous schreef:Nachttrein naar Bazel, en dan verder met TGV naar Lyon en verder.
of
Eerst naar Luxemburg, dan de nachttrein vanuit Luxemburg naar Zuid Frankrijk.

Er zijn andere manieren natuurlijk, maar dit zijn de meest gebruikte routes.
Voor het westelijke deel van Zuid-Frankrijk via Rijsel
Lille en dan via Parijs?
captain_fabulous schreef:Lille en dan via Parijs?
Er gaan van Rijsel TGV's naar Parijs, waarbij de fiets meekan. Maar er gaan van Rijsel ook TGV's naar Bordeaux.
peter de rijk schreef:
Silverfox schreef:die voor het vliegen kloppen wel
Aanvulling: Ryanair vliegt naar Marseille en Carcassonne vanuit Eindhoven.
Let wel op: deze stuntmaatschappij vliegt met tickets tegen prijzen vanaf onder € 10, -, terwijl alleen al de luchthaventaxen normaal gesproken een veelvoud bedragen. Om dit verlies te compenseren kan deze maatschappij niet anders dan "raar te rommelen", waardoor je voor onverwachte verrassingen komt te staan.
bert sitters schreef:
peter de rijk schreef:
Silverfox schreef:die voor het vliegen kloppen wel
Aanvulling: Ryanair vliegt naar Marseille en Carcassonne vanuit Eindhoven.
Let wel op: deze stuntmaatschappij vliegt met tickets tegen prijzen vanaf onder € 10, -, terwijl alleen al de luchthaventaxen normaal gesproken een veelvoud bedragen. Om dit verlies te compenseren kan deze maatschappij niet anders dan "raar te rommelen", waardoor je voor onverwachte verrassingen komt te staan.
De beste kans op zo'n goedkoop € 10-ticket bij Ryanair heb je als je uiterlijk een maand of twee van tevoren boekt. Als je heel kort tevoren boekt, zijn de prijzen soms hoger dan bij KLM (kwestie van een andere yield managementfilosofie). Een fiets vervoeren kost bij Ryanair € 50 per enkeltje. Let goed op de bagagevoorwaarden. De fiets moet in een doos of speciale fietstas verpakt zijn, aldus de website van Ryanair.
Aanvulling: Ryanair vliegt naar Marseille en Carcassonne vanuit Eindhoven.[/quote]

Let wel op: deze stuntmaatschappij vliegt met tickets tegen prijzen vanaf onder € 10, -, terwijl alleen al de luchthaventaxen normaal gesproken een veelvoud bedragen. Om dit verlies te compenseren kan deze maatschappij niet anders dan "raar te rommelen", waardoor je voor onverwachte verrassingen komt te staan.[/quote]

P. de Rijk: De beste kans op zo'n goedkoop € 10-ticket bij Ryanair heb je als je uiterlijk een maand of twee van tevoren boekt. Als je heel kort tevoren boekt, zijn de prijzen soms hoger dan bij KLM (kwestie van een andere yield managementfilosofie). Een fiets vervoeren kost bij Ryanair € 50 per enkeltje. Let goed op de bagagevoorwaarden. De fiets moet in een doos of speciale fietstas verpakt zijn, aldus de website van Ryanair.[/quote]

En die doos past op de terugreis niet door de scanner :wink:
bert sitters schreef:En die doos past op de terugreis niet door de scanner :wink:
Een overzicht van mogelijk problematische scanners vind je in dit overzicht.
peter de rijk schreef:
bert sitters schreef:En die doos past op de terugreis niet door de scanner :wink:
Een overzicht van mogelijk problematische scanners vind je in dit overzicht.
Als de doos niet door de scanner kan verpak je de fiets NA de scanner in de doos, ik heb dat al vele malen zo gedaan :D
Peter.
Peter@

Helaas gaat dat niet altijd, omdat je op veel vliegvelden niet in de ruimte achter de scanner voor afwijkende bagage mag.
bert sitters schreef:
captain_fabulous schreef:Lille en dan via Parijs?
Er gaan van Rijsel TGV's naar Parijs, waarbij de fiets meekan. Maar er gaan van Rijsel ook TGV's naar Bordeaux.
Ah zo, ik dacht bij Zuid Frankrjijk aan de Middelandse zee ;-)
Rudie (topicsteller) is of aan het fietsen of ijsvogeltjes aan het spotten of al afgehaakt.
Ik las in het 1e bericht dat Rudie alternatief busvervoer zocht voor Cycletours. Daarom ga ik ook mee in het 2e bericht (van Peter) om de titel aan te passen.
Na het 2e bericht lees ik alleen maar reacties over trein of vliegtuig.
Als het 3e bericht een antwoord was geweest dat er geen busalternatief is en je daarom naar trein of vliegtuig moet kijken dan snap ik dit draadje :?
(ik vermoed overigens zelf dat er geen busalternatief is).

(slapen in een nachtbus of nachttrein lukt me sowieso niet is mijn ervaring, dus ik verzin altijd alternatieven).
keesm54 schreef:Rudie (topicsteller) is of aan het fietsen of ijsvogeltjes aan het spotten of al afgehaakt.
Ik las in het 1e bericht dat Rudie alternatief busvervoer zocht voor Cycletours. Daarom ga ik ook mee in het 2e bericht (van Peter) om de titel aan te passen.
Na het 2e bericht lees ik alleen maar reacties over trein of vliegtuig.
Als het 3e bericht een antwoord was geweest dat er geen busalternatief is en je daarom naar trein of vliegtuig moet kijken dan snap ik dit draadje :?
(ik vermoed overigens zelf dat er geen busalternatief is).

(slapen in een nachtbus of nachttrein lukt me sowieso niet is mijn ervaring, dus ik verzin altijd alternatieven).
ja vreemd altijd is te lezen als er een topic steller is en die daar niet meer op reageert. Leest hij dit wel?
Zelf heb ik geen problemen met fiets met het vliegtuig. Zou wel niet voor Ryanair kiezen, maar eerder voor Transavia naar bijvoorbeeld Nice incl. fiets. Zou iemand daar een prijsvergelijking van hebben? Maar we gaan nu lekker off topic, omdat de vragensteller toch niet reageert ha ha. (Grapje)