Additionally, paste this code immediately after the opening tag: cycletours - Forum Wereldfietser

cycletours

Ik vertrek op 25juli 2014 met de Fietsbus naar Avignon met Cycletours om vandaaruit terug te fietsen naar Nijmegen.
Zijn er mensen die ervaring hebben met vervoer door Cycletours en met de camping in avignon .
Hans,

Ik ben een paar keer met de fietsbus gegaan. Was altijd prima, maar afhankelijk van de chauffeur. Ik help hem altijd even mee met mijn fietsen. De voordragers moesten er altijd af.

In Avignon heb ik camping Les Deux Rhones, iets ten noorden gehad. Relaxte mensen, een zwembad maar soms wat chaotisch. En lekkere pizza's. Vanaf daar is het een paar kilometer naar Avignon.

Afbeelding

Ik neem aan dat je de groene weg gaat doen? Je kunt ons reisverslag hier lezen.
Afgelopen zomervakantie ben ik met de fietsbus naar Utrecht gegaan vanaf Arles. Ik heb deze reis als uitstekend ervaren. Vriendelijk personeel en een goede klantenservice.
Dit was mijn eerste fietsvakantie en ik weet zeker dat ik vaker gebruik ga maken van cycletours.
IK heb op drie campings op ile de la barthelasse gekampeerd. Camping bagatelle is af te raden. Te druk, commercieel en aan weg. Pont d' avignon is mooi, wat commercieler maar duurder. Ik denk wel niet dat je hier op deze dagen makkelijk plaats gaat hebben. camping les deux rhone is een gemoedelijkere camping, met wat meer hippiejeugd en dus ook wat chaotischer. Je kan hier je tentje met anderen op een grasveld zetten. Een eigen plaatsje wordt tijdens het theaterfestival wat moeilijker. Laatste twee hebben een zwembad. En laatste heeft inderdaad heel lekkere pizza's, met een gezellig terras voor 's avonds.
Nou ik heb zelf een track gemaakt met mio en wil via de Ventoux over Sault
richting Bourg D,oisans en dan over de Glandon en col de la Madeleine onderlangs het meer van Annecy door jura en Vogezen via de Duitse Eifel naar Huis.
Ik zelf ben nog nooit met cycletours mee geweest. Ik heb wel vele jaren met de fietsers gesproken en meegekeken op Mittagspitze in Liechtenstein. (beetje mijn tweede thuisland :D ) Ik vond het altijd erg goed en strak geregeld en hoorde nauwelijks klachten. Altijd erg leuk volk om mee om te gaan op de camping. De spullen werden naar mijn weten altijd netjes vervoert en geholpen qua onderhoud.
hans van megen schreef:Nou ik heb zelf een track gemaakt met mio en wil via de Ventoux over Sault
richting Bourg D,oisans en dan over de Glandon en col de la Madeleine onderlangs het meer van Annecy door jura en Vogezen via de Duitse Eifel naar Huis.
hier ook veel goede ervaringen met de fietsbus van Cycletours. En vooral complimenten voor de 'uitdagende' route. we hebben daar veel gefietst, en de alpen, jura en vogezen bieden veel klimplezier...ik vraag me dan wel af of de klim naar Chalet Reynard leuk is aan het begin van je reis ;-)

BrtV
Hoi,
Heb al tien jaar ervaring met Cycletours en ben enthousiast over deze organisatie. Ben een aantal keren met groepsvakanties in Frankrijk en Spanje mee geweest en genoot dan van het bagagevervoer en de heerlijke maaltijden. Heb een keer een week gefietst op Mallorca (samenwerking van Cycletours met Max Huerzeler), en toen op een racefiets met gewoon stuur zowel met begeleide tochtjes als solo rondgefietst. Twee winters geleden een week in Ronda in een hotel gezeten en van daaruit dagtochtjes gemaakt op een huurfiets van een Nederlandse fietswinkel aldaar.
Twee zomers geleden fietste ik naar Zuid-Frankrijk en ben ik terug gebusd; komende zomer neem ik de fietsbus van Cycletours naar Zuid-Frankrijk en fiets ik terug naar huis. Aan te raden, dus!
Groet, Petra.
Geen ervaring met de camping. Wel twee keer met de fietsbus van Cycletours naar Zuid-Frankrijk geweest.
Mijn ervaringen daarmee zijn positief.

Zoals al opgemerkt, eventuele lowriders eraf halen. Daarnaast het stuur een kwartslag draaien als de fiets in de aanhanger gaat. Zorg dus voor de juiste (inbus)sleutels.

Veel fietsplezier gewenst.

Jan
ik heb lang geleden in Villeneuve-les-Avignon op de camping municapal La Laune gestaan. Het was toen een prima rustige camping, op fietsafstand van Avignon.

http://www.camping-villeneuvelezavignon.com/

zie:
http://luddo.freehostia.com/France2003/France2003.htm

Fietsbussen van Cycletours in het verleden vaak gebruikt en deze zijn prima.
Wel moet inderdaad vaak de lowrider eraf, dat is vaak wat minder.
Vorig jaar met de fietsbus terug gegaan van Arles naar Eindhoven.
Laatste dagen in Avignon gestaan op een camping in het centrum (bij de brug). Volgens mij heet de camping Bagatelle.
Perfecte ligging, maar..
*geen gras, maar zand als ondergrond (hard). Niet echt fijn om op de grond te zitten en als het regent zit alles onder de modder
*ieder z'n eigen afgebakende stukje grond om de tent op te zetten
*informele roddels dat er regelmatig fietsen werden gestolen op de camping (onze buurman nam iedere avond zijn zadel mee z'n tent in..)
Wij hebben er echter niets van gemerkt en vonden de ligging belangrijker dan de sfeer op de camping. Omdat we het niet fijn vonden om op de camping te koken (niet fijn om die grond te zitten), hebben we een paar avonden onze kookspullen meegenomen naar de rivier en hebben we bij een prachtig uitzicht op de brug gekookt en gegeten. Kijkt niemand raar van op, want er wordt ook veel gepicknickt.

Vervoer met de bus van cycletours ging prima. Inderdaad: de lowrider moet eraf. De chauffeurs zijn voorzichtig met je fiets (gebruiken veel schuim om tussen de fietsen te doen). Wij stonden er versteld van hoeveel fietsen er in de aanhanger konden. Op de camping in Arles waar we de laatste dag waren, hielp iedereen elkaar om de fietsen/bepakking in orde te maken voor de busreis dmv uitwisselen tips en gereedschap en een helpende hand.
Even getwijfeld of ik er een apart topic voor zou openen, maar hier past het toch wel bij geloof ik.
Over twee weken vertrek ik voor een drieweekse tocht naar Avignon. Als alles goed gaat kom ik daar op vrijdag 5 juli aan. Afgaande op ervaringen die hierboven genoemd zijn wil ik het liefst naar camping Les 2 Rhônes. Maar daar kun je niet reserveren. Op de Camping du Pont d'Avignon kan dat wel.
Nou is er in Avignon vanaf 4 juli het befaamde festival, waar ik overigens verder niet veel van zal meekrijgen, want zaterdag stap ik op de bus (van Cycletours). Maar dat festival zal ongetwijfeld ook extra drukte op de campings veroorzaken. Heeft iemand ervaring met de combinatie festival-kamperen op de bonnefooi? Kan ik het er op wagen dat er nog wel plek is op Les 2 Rhônes? Of zal ik die plek die er nu nog is op Pont d'Avignon maar pakken?
Ik heb in Frankrijk begin juli vaker last gehad van compings die nog niet open waren dan van volle campings, maar in dit geval is het handig om te weten dat er veel campings in de buurt zijn daar.
Je kunt natuurlijk ook op geruime afstand van Avignon blijven om als het zo ver is de laatste 20 km naar de bus te fietsen, maar het hangt van het tijdstip van busvertrek af of dat fijn is.
Leon schreef:
di 28 mei, 2019 17:30
Je kunt natuurlijk ook op geruime afstand van Avignon blijven om als het zo ver is de laatste 20 km naar de bus te fietsen, maar het hangt van het tijdstip van busvertrek af of dat fijn is.
Dat is wel een idee ja. De bus gaat om half tien 's avonds, dus als ik inderdaad op vrijdag al wat vroeger stop heb ik zaterdag nog tijd zat om naar Avignon te gaan en er nog wat rond te struinen. Het overwegen waard.
karinh schreef:
zo 15 jun, 2014 17:31
Vorig jaar met de fietsbus terug gegaan van Arles naar Eindhoven.
Laatste dagen in Avignon gestaan op een camping in het centrum (bij de brug). Volgens mij heet de camping Bagatelle.
Perfecte ligging, maar..
*geen gras, maar zand als ondergrond (hard). Niet echt fijn om op de grond te zitten en als het regent zit alles onder de modder
*ieder z'n eigen afgebakende stukje grond om de tent op te zetten
*informele roddels dat er regelmatig fietsen werden gestolen op de camping (onze buurman nam iedere avond zijn zadel mee z'n tent in..)
Wij hebben er echter niets van gemerkt en vonden de ligging belangrijker dan de sfeer op de camping. Omdat we het niet fijn vonden om op de camping te koken (niet fijn om die grond te zitten), hebben we een paar avonden onze kookspullen meegenomen naar de rivier en hebben we bij een prachtig uitzicht op de brug gekookt en gegeten. Kijkt niemand raar van op, want er wordt ook veel gepicknickt.

Vervoer met de bus van cycletours ging prima. Inderdaad: de lowrider moet eraf. De chauffeurs zijn voorzichtig met je fiets (gebruiken veel schuim om tussen de fietsen te doen). Wij stonden er versteld van hoeveel fietsen er in de aanhanger konden. Op de camping in Arles waar we de laatste dag waren, hielp iedereen elkaar om de fietsen/bepakking in orde te maken voor de busreis dmv uitwisselen tips en gereedschap en een helpende hand.
Verhalen over diefstal op Camping Bagatelle waren er 35 jaar geleden al. Is nu eenmaal een stadscamping. Daar moet je vaak opletten.
Even verderop is Camping du Pont d'Avignon. Mooiere plekken met gras. Met zwembad. Ziet er ook veiliger uit. Kost wel wat meer.
Wil je nog een dagje de stad in? Ga dan lekker voor Bagatelle. Je loopt zo de brug over het mooie centrum in. Plaatsen zijn zanderig maar wij vonden de camping best oke. Zelfs nog een keer in het restaurant gegeten.
Er is een winkeltje en goed sanitair.

Fijn dat die diefstal voor ons niet geldt want ik ben erg slecht met sloten en dergelijke alles is op zijn plaats gebleven, we zaten aan het hoofdpad.

Bijlagen

Voor de duidelijkheid, mijn vraag is of ik zoveel drukte kan verwachten als gevolg van het festival dat het verstandig is om nu al te reserveren. Wat ik eigenlijk liever niet doe.
PeterVanRijn schreef:
di 28 mei, 2019 19:47
Voor de duidelijkheid, mijn vraag is of ik zoveel drukte kan verwachten als gevolg van het festival dat het verstandig is om nu al te reserveren. Wat ik eigenlijk liever niet doe.
Wij hebben een keer of drie de tent opgeslagen in Bagatelle tijdens het festivalseizoen. Reserveren kon toen gewoon niet. Of toch niet door de avond ervoor te bellen, zoals wij deden. Ze hebben wel iedere keer een plaats gevonden voor ons. Luxeplaatsen waren het niet. Het sanitair is correct, maar het is een camping die je vooral neemt voor de uitstekende ligging bij de stad. Onveilig hebben we er ons niet gevoeld. Het is er tijdens het festival zo druk dat een boef die met een kniptang aan de slag gaat, mag rekenen op een breed en geboeid publiek.
Ik weet de naam van de camping niet meer maar je kon er prima eten er was een riant zwembad. De fiets ging met wat hulp en zonder voordrager de aanhanger in tussen de andere fietsen en met schuimblokken klemvast gezet zodat de fiets niet kon rammelen en beschadigen.
We waren in een oogwenk weer in Maastricht. :roll:

Bijlagen