Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsvervoer - Forum Wereldfietser

fietsvervoer

Heeft er iemand een idee hoe ik en mijn vrouw met de fiets in Lubeck of Travemunde (Duitsand) geraken om daar de grensroute tot in Hof (1200 km) te fietsen en weer van Hof naar huis, in Tienen (België) Dat willen we volgend jaar gaan doen. We zijn net terug van de Camino del Norte, de Camino Primitivo, de Camino Frances tot Compostela en verder naar Fisterra en Muxia. Troet
Ik heb vorig jaar hetzelfde probleem gehad.
Opties waren er niet zoveel. Er gaat geen fietsbus heen. Je zou naar de (gewone) trein kunnen kijken. Vliegen lijkt me geen optie want dan moet je ook nog eerst naar het vliegveld.

Voor mij bleef alleen de auto over. Die kon ik laten staan (voor de terugreis) maar de dochter wilde hem graag hebben. Uiteindelijk ben ik gebracht door een aardige collega en opgehaald door de dochter. Vanuit Groningen was het 'maar' 400 km, dus goed te doen.
Ik zou het eens vragen bij de Treinreiswinkel in Leiden. Die weten heel veel. In het algemeen zijn de mogelijkheden om je fiets mee te nemen in Duitsland erg goed, en ook nog goedkoop.
Wim
Je kunt met de trein, maar je moet wel een paar keer overstappen: via Aken, Keulen of Essen naar Luebeck en vanaf Hof weer terug via Aken naar Tienen.
Let op de fiets kan niet mee in de Thalys van Luik naar Aken en Keulen. Je moet dus met boemeltjes.

In Duitse IC-treinen moet je wel vooraf voor de fiets reserveren.

In Nederland hebben we inderdaad de Treinreiswinkel voor dit soort kaartjes, alle reserveringen en aanbiedingen: www.treinreiswinkel.nl
Ook Belgen kunnen daar boeken. Ik weet niet wat de mogelijkheden zijnop een groter station in Belgie, zoals Leuven. Je zou het daar eens kunnen vragen of ze ook fietsplaatsen voor je kunnen reserveren naar Duitsland.
Je kunt een verbindingen uitzoeken via: http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/nn
Helaas staat Belgie er niet goed op. Je kunt voor Belgie op deze routeplanner van de Deutsche Bahn geen selectie maken voor treinen waarin een fiets meekan. Volgens deze routeplanner kunnen fietsen niet mee in Belgische treinen, terwijl de fiets wel meekan in alle Belgissche binnenlandse treinen.
Troet Demey schreef:Heeft er iemand een idee hoe ik en mijn vrouw met de fiets in Lubeck of Travemunde (Duitsand) geraken om daar de grensroute tot in Hof (1200 km) te fietsen en weer van Hof naar huis, in Tienen (België) Dat willen we volgend jaar gaan doen. We zijn net terug van de Camino del Norte, de Camino Primitivo, de Camino Frances tot Compostela en verder naar Fisterra en Muxia. Troet

Heb je de Camino del norte gefietst? Zo ja aan de hand van welke routegids of zelf een route uitgedokterd? Is de route goed te fietsen? Ik vraag dit om dat ik volgend jaar deze route op de fiets wil gaan doen?

Wubbe
Brussel-Amsterdam
Amsterdam Hamburg
Hamburg Lübeck