Additionally, paste this code immediately after the opening tag: prikblik gas mee met Cycletours - Forum Wereldfietser

prikblik gas mee met Cycletours

Dag allemaal,

Volgend weekeind ga ik met een pendelbus van Cycletours naar het beginpunt van mijn fietsvakantie.

Nou lees ik in een brief van Cycletours dat ik uit 'veiligheidsoverwegingen geen gasflessen' in mijn bagage mag meenemen. Vervelend, want er hangt nog een redelijk vol prikblikje aan mijn brander. Wat te doen? Komende week dat blikje thuis opstoken tijdens het koken of gewoon blik + brander in de tas meenemen? Is er iemand die hier ervaringen mee heeft?
Sorry hoor, maar je gaat toch niet moeilijk doen over een aangebroken prikblikje van anderhalve euro. De echte ventielblikjes sluiten goed af en die zou ik wel mee durven nemen in de bus, maar met zo'n doorprikblikje is de kans op lekkage bij verhoging van de druk door omgevingswarmte volgens mij redelijk hoog. Ik heb overigens nog nooit meegemaakt dat de chauffeurs bagage controleren.
Het gaat me niet om die paar luizige centen, maar ik vind het onzin om een goed gevuld blik te moeten affakkelen om mijn brander los te kunnen maken en mee te kunnen nemen.
Had je een andere brander moeten kiezen... :roll:

Of, zoals dhr. Cruijf ooit zei: "elk nadeel heb z'n voordeel".
Dat het al geprikt aan de brander hangt lijkt me het echte risico. Niet meenemen zo dus. Het lijt me geen prettige manier om de krant te halen: "passagiers 7 uur langs snelweg door gaslek... schade verhaald op reiziger ... verzekering werkt niet mee".
Pedalero schreef:Het gaat me niet om die paar luizige centen, maar ik vind het onzin om een goed gevuld blik te moeten affakkelen om mijn brander los te kunnen maken en mee te kunnen nemen.
Wat is zo voor onzin aan, als je thuis het gas uit je prikblikje gebruikt om water te koken in plaats van het gas uit de leiding? Het resultaat is hetzelfde: gekookt water voor de thee.
"Als niemand op de linkerflank aanspeelbaar is, dan probeer je het over rechts."
Volgens mij heeft Cruijff dit ook eens gezegd. Om je doel te bereiken, moet je pragmatisch zijn

Wat staat er precies in de regels van Cycletours: "Prikblikjes met gas zijn verboden?" of staat er: "Gastankjes zijn verboden?" In het laatste geval maakt het gewoon niet uit wat voor brander je hebt.
Leon schreef:Dat het al geprikt aan de brander hangt lijkt me het echte risico. Niet meenemen zo dus. Het lijt me geen prettige manier om de krant te halen: "passagiers 7 uur langs snelweg door gaslek... schade verhaald op reiziger ... verzekering werkt niet mee".
Hmm, heb je gelijk in. Maar even opstoken dus.
Waarom een gas-stel/brander mee met Cycletours? Mijn beperkte ervaring is, dat er altijd wel heet water beschikbaar is en dat er uitstekend gekookt wordt. Ik heb mijn brandertje alleen gebruikt omdat ik met de auto eerder aan kwam en onderweg terug naar huis nog een paar dagen zelfstandig rondfietste in de Ardennen. Een kurkentrekker en of wijn/bierglas heeft meer waarde dan potten en pannen. Cycletours is de verzorging is uitstekend geregeld! Oja, vergeet niet dat je spullen dagelijks in en uit een busje getild moeten worden. The less The better, ook bij Cycletours.

Ik kan dan wel begrijpen dat er geen (geopende)gasprikblikjes onderin de tourringcar mee mogen voor fietsers die zelfstandig verder fietsen en alleen van het vervoer gebruik maken. Ik denk dat de voorschriften vergelijkbaar zijn aan camping tourringcar reizen.
Ik heb geen reis geboekt, maar gebruik de bus alleen als pendel, vandaar.
Pedalero schreef:Ik heb geen reis geboekt, maar gebruik de bus alleen als pendel, vandaar.
Ik las het en heb de posting aangepast.