Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rome Innsbruck - Forum Wereldfietser

Rome Innsbruck

Wij willen begin juni met de trein en ieder een ebike van Rome naar Innsbruck. Is dat mogelijk? Ik lees en hoor allerlei tegenstrijdige verhalen
Hallo Smullie,

9 juni gaat de nieuwe dienstregeling in
voor 9 juni reis je met IC 588 en EC 80 (zie bahn.de en fiets aanvinken)
na 9 juni is het twee keer overstappen en duurt de reis langer.

vanaf augustus tot en met september ligt het fietsvervoer op de brenner er uit vanwege werkzaamheden... maar daar heb je geen last van..

grt Hans
Wij zijn in 2019 van Rome naar Verona gereisd. Met 3 fietsen in de trein. Dat kon toen alleen met regionale treinen en niet met de sneltrein zonder te reserveren.

Of dat nu wel kan is mij niet bekend.

Zie verder ook:

https://www.reitsmaroutes.nl/rome/vragen/terugreis
Afgelopen week hier wat voor uitgezocht omdat ik in Italië met de trein moest, en je mag alleen in regionale treinen met een fiets die gemonteerd is.

Sneltreinen/hsls etc mag hij alleen gedemonstreerd en in een hoes.

(geldt voor Italiaanse treinen)
In italie in principe met fiets toegelaten:

* regionale treinen
* sinds 2019: IC treinen, diverse binnenlandse bestemmingen maar niet frequent zie bahn.de wel reserveren via Trenitalia.com
* EC en Railjet Treinen van en naar Zwitserland, Oostenrijk en Slovenie

Niet in:
* alle Hogesnelheidstreinen en Nachttreinen.

grt Hans
Ok, dus als ik het goed begrijp alleen in regionale treinen als we de fiets niet uit elkaar willen halen.

Dank u
Smullie57 schreef: Ok, dus als ik het goed begrijp alleen in regionale treinen als we de fiets niet uit elkaar willen halen.
nee, het is iets uitgebreider:

ook de binnenlandse IC treinen in Italie
en ook de EC en railjet van italie naar zitserland, oosterrijk en slovenie

voor complete, niet gedemonteerde fietsen.... zie reisplanner Bahn.de

grt Hans