Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Inchecken met bankpas - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

Inchecken met bankpas

Ik vind dit persoonlijk geen prettige ontwikkeling.
Het handhaven van banen die feitelijk niet meer nodig zijn is alleen in lage lonen landen houdbaar. Ik denk dan aan mannetjes in de VS die aan het begin van wegwerkzaamheden met een stopbordje zwaaien en aan vrouwen in Bulgarije die met een veger de straat vegen. Fijn dat we daar van af zijn, En dat geldt (voor sommigen helaas) binnenkort ook voor de cassieres.
Intussen wordt de optie van contante betaling in rap tempo beperkt. Zal mij benieuwen hoe dat er over een jaar of 5 voor staat. Daar kun je ook van alles van vinden, ikzelf heb er moeite mee. Mensen die om welke reden dan ook niet (of niet makkelijk) beschikking hebben over een functionerende bankrekening zouden niet per se beperkt moeten zijn in boodschappen doen, een treinkaartje kopen, parkeren, etc.
Flix schreef:
wo 15 feb, 2023 20:02
joukon schreef:
wo 15 feb, 2023 16:13
Er zat geen beveiliging op zoals pincode.
Omdat pinloos betalen zo makkelijk gaat!
Je kunt evengoed niet contactloos (met je foon dus) betalen, zonder pincode, Touch ID of Face ID.
Even voor de goede orde;
Hoe werkt contactloos betalen met betaalpas, mobiele telefoon of wearable; houd het kortstondig dichtbij de betaalautomaat.om te betalen tot bedragen € 50,00 is meestal geen pincode nodig. Boven dit bedrag moet je wel een pincode intikken op de betaalautomaat of digitale betaalpas op smartphone ontgrendelen met vinger, face ID of mobiele pincode.

Er zijn banken waar je een lager bedrag kan instellen of dit geheel uitschakelen. Het is een aanvulling op 'gewoon' pinnen.
Bron: https://www.pin.nl/consument/contactloo ... -telefoon/
Het hangt ervan af hoe je het ingesteld hebt, ik moet eerst mijn telefoon unlocken om überhaupt een betaling met NFC/contactloos te kunnen doen. Dankzij faceID is dit totaal geen probleem. Maw. iemand die mijn telefoon heeft kan geen betalingen doen.
Bert van Sprang schreef:
do 16 feb, 2023 08:48
Ik vind dit persoonlijk geen prettige ontwikkeling.
Het handhaven van banen die feitelijk niet meer nodig zijn is alleen in lage lonen landen houdbaar. Ik denk dan aan mannetjes in de VS die aan het begin van wegwerkzaamheden met een stopbordje zwaaien
Die staan hier toch ook standaard bij alle wegwerkzaamheden? Anders rijdt en fietst iedereen door.
joukon schreef:
do 16 feb, 2023 09:18
Even voor de goede orde;
Ja precies. Jij deed het voorkomen alsof je met die gevonden telefoon zonder pincode, onbeperkt zou kunnen betalen. Dat is dus niet zo, en je kunt dan alleen in sommige gevallen met een foon hetzelfde doen als met een (gevonden) bankpasje: voor minder als 50 euro betalen zonder code/ID te hoeven invoeren.

Gaat bij mij met de Rabobank niet lukken trouwens; ook voor een betaling van één euro moet ik het telefoonpasje apart unlocken dmv Face ID of anders pincode. Terwijl het plastic bankpasje me idd wel tot 50 euro laat betalen zonder pin.
Martin E. van Doornik schreef:
do 16 feb, 2023 00:30
Ik zag in een supermarkt wel iemand met een telefoon tegen de betaalautomaat aan de kassa afrekenen. Begrijp er niks van....
Een molen is een prachtig stuk techniek. In z'n tijd was het ongetwijfeld high tech, en ging veel mensen boven hun pet. Waarschijnlijk vonden velen het ze ook maar een eng ding, met z'n grote maaiende wieken, die het vee zouden kunnen doen schrikken.
Dus Martin, die eens niet zo moeilijk, en omarm de huidige technische ontwikkelingen ook. Je zult het best kunnen, als je die enigszins negatieve instelling los laat, en je zult zien dat het vaak heel prettig werkt, en nuttig is.
Net als de komst van windmolens, vele eeuwen geleden...
Flix schreef:
do 16 feb, 2023 11:49
joukon schreef:
do 16 feb, 2023 09:18
Even voor de goede orde;
Ja precies. Jij deed het voorkomen alsof je met die gevonden telefoon zonder pincode, onbeperkt zou kunnen betalen. Dat is dus niet zo, en je kunt dan alleen in sommige gevallen met een foon hetzelfde doen als met een (gevonden) bankpasje: voor minder als 50 euro betalen zonder code/ID te hoeven invoeren.

Gaat bij mij met de Rabobank niet lukken trouwens; ook voor een betaling van één euro moet ik het telefoonpasje apart unlocken dmv Face ID of anders pincode. Terwijl het plastic bankpasje me idd wel tot 50 euro laat betalen zonder pin.
U vult in dat op een gevonden smartphone "onbeperkt" betaald zou kunnen worden. U legt mij woorden in de mond die ik niet gebezigd heb.
Ik maak melding dat ik een smartphone vind die zonder pincode bediend kon worden. Ik heb het verder niet gecheckt bij een betaalautomaat of ik er geld mee kon pinnen. Ik opper de mogelijkheid. En nadien schreef ik dat het mogelijk is (hoeft niet overigens, en voor sommige lezers moet je uit beitelen wat je niet bedoeld) dat voor minder dan 50 euro gepind kan worden. Althans als de eigenaar dit in gebruik heeft en geactiveerd heeft. Althans dat vermeld de bron.
Misschien vergeet ik nog iets expliciet te benoemen :wink:
Uit de ingezonden mededelingen op deze pagina krijg ik de indruk dat een aantal mensen bezig is elkaar de maat te nemen.
Foei!
JanH schreef:
do 16 feb, 2023 06:29
Martin E. van Doornik schreef:
do 16 feb, 2023 00:30
met een telefoon tegen de betaalautomaat aan de kassa afrekenen.
Ook dat is weer achterhaald, als je helemaal bij wilt zijn reken je af met je horloge.

Edit: het was te vroeg vanochtend, waar ik nu "horloge" heb staan stond foutief "telefoon".
[notetomyself]Eerst een kop koffie voordat je iets post, Jan![/notetomyself]
Geeft niet.

N.B.
Degenen met een coronaprik kunnen ook hun schouder(s) tegen de betaalautomaat houden. Volgens sommigen schijn je dan te kunnen chippen. Ik heb dat geprobeerd, maar dat bukken ziet er raar uit bij iemand van 1m89. 😅
Tijdens de Corona periode heb ik meestal met mijn horloge betaald, omdat het ontgrendelen met FaceID niet werkte met een mondkapje.
Volgens sommigen schijn je dan te kunnen chippen.
:lol: :lol: :lol: