Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Stockholm - Oslo (fiets mee) - Forum Wereldfietser

Stockholm - Oslo (fiets mee)

Beste Forumleden,

Deze zomer ga ik met mijn zwager op de fiets van huis naar Stockholm. Op de terugweg willen we de trein pakken naar Oslo en dan weer op de fiets naar Kristiansand om aldaar de veerboot naar de Eemshaven te nemen.

Het stuk met de trein kan ik niet zo goed iets over vinden. Ik lees wel dat de stoptreinen, vooral in Zuid Zweden wel fietsen meenemen en ik zie ook treinreizen van Stockholm naar bijv. Malmö. Maar ik kan niets vinden over een reis van Stockholm naar Oslo.

Heeft iemand daar ervaring mee? Liefst dat de fiets zo mee kan en niet dan ik hem eerst zo'n beetje moet demonteren. Reacties worden op prijs gesteld. Welke treinmij moet ik dan hebben en waar te vinden?

Alvast dank voor de reacties.

Gr. Anno
Je zou de Flixtrain van Flixbus kunnen proberen, je bent wel lang onderweg ivm lange overstaptijd in Gothenburg. Maar als ik jou was ging ik lekker fietsen.
Op de kaart hieronder zijn treinverbindingen met fietsplaatsen groen. Hoe dikker de lijn, des te hoger de frequentie.
Zie verder dit topic.

Afbeelding
Beste Bert en Kees,

Bedankt voor jullie reacties. Daar kan ik wat mee. Toch gek dat ik die andere forumonderwerpen waar je naar verwijst Kees niet gevonden werden. Maar kan ook aan mij liggen.

Flixtrain zou een optie kunnen zijn naar Göteborg. Ik vermoed dat de terugreis dan toch anders ingevuld moet worden. En, Bert, ik zou graag ook terugfietsen, maar de tijd ontbreekt deze keer. Bedankt voor de info die ook weer leidt naar andere websites, waar o.a. het kaartje vandaan komt.

Gr. Anno
Fytsreizger schreef:
vr 22 apr, 2022 20:27
Toch gek dat ik die andere forumonderwerpen waar je naar verwijst Kees niet gevonden werden. Maar kan ook aan mij liggen.
Mogelijk door deze bug viewtopic.php?t=37348 , wordt aan gewerkt.