Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Transport fietsen en fietskar naar Zweden - Forum Wereldfietser

Transport fietsen en fietskar naar Zweden

Deze zomer willen we met onze tweejarige in de fietskar fietsen in Zweden. We vinden online niet meteen een mogelijkheid om goede fietsen en fietskar te huren in Zweden dus willen we liefst onze eigen betrouwbare trekkersfietsen en een fietskar meenemen vanuit België.

We hebben geen auto en willen met de trein en/of boot in Zweden geraken, mét onze fietsen.

Omdat het vele overstappen met twee fietsen, fietskar en peuter met de trein ons een te grote uitdaging leek, hadden we het volgende plan: Iemand zou met de fietsen en de fietskar met de Volvo-boot vanuit Gent naar Göteborg varen en de andere neemt met de tweejarige de trein naar daar.

Helaas, de Volvoboot neemt geen passagiers zonder auto meer mee.

Nu weten we niet meer hoe we met onze fietsen in Zweden geraken of hoe we onze reis kunnen organiseren.

Tips voor transport naar Zweden of tips om toch fietsen te huren (voor twee of drie weken) in Zweden zééééér welkom.
Als je in Eemshaven kunt komen…
viewtopic.php?p=417805#p417805
Je kan het proberen bij Care4Luggage.
Zij vervoeren alle sportuitrustingen.
Van een aantal mensen weet ik dat er positieve ervaringen waren. Snel en degelijk.
Misschien kun je Martin wel sponsoren met een aanhanger? ;)

Die schijnt wel eens in Zweden te komen:

Martin E. van Doornik schreef:
zo 16 mei, 2021 00:26
[...]
In Zweden hebben we een tweede huis.
[...]
;)
Mijn eerste reactie zou ik zijn de nieuwe veerdienst tussen de Eemshaven en Kristiansand. Dan ben je al een heel eind op weg naar Zweden.
Met een kind van 2 kun je overwegen om met voor of achterzitje te gaan ipv de fietskar. Dat reist al een stuk makkelijker (zo bleek uit onze ervaring). Andere optie is misschien fietsen en kar als pakket te versturen naar eerste overnachtingsadres.