Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Verzameling fiets vervoer websites - Forum Wereldfietser

Verzameling fiets vervoer websites

Ik zag zojuist vagonweb.cz en bedacht toen dat een post met veel relevante treinreis sites misschien wel handig is:

Met de trein.
Algemene informatie van Maurits.
Fiets en trein.
Treinreiswinkel.
NS Internationaal.
Bahn.de. (Duitsland)
Flixtrain.

Met de bus.
Flixbus.
Cycletours.

Transport.
Camino Fietstransport.
Fietsentransport. (België)
Care4Luggage.
Fietsbus (fietswinkel).
Juijn fietslijn.

Bij het fietstransport is niet helemaal duidelijk wie aan wie gelieerd is.
Ik heb het zekere voor het onzekere genomen en vermeld ook de mogelijke dubbelgangers.

In de vorige eeuw stuurde ik mijn fiets gewoon vooruit per trein.
Inleveren op station Groningen en een week later stond ' ie te wachten in Grenoble of waar dan ook.
Volgens mij is dat niet meer.

Heeft iemand ervaring met Clicktrans?

Aanvulling hou ik de komende tijd bij in deze post, zodat we een mooi overzichtelijk lijstje krijgen.
Poppink schreef:
zo 23 jan, 2022 22:50
Ik zag zojuist vagonweb.cz en bedacht toen dat een post met veel relevante treinreis sites misschien wel handig is:

Met de trein.
[...]

Met de bus.
[...]

Transport.
[...]
Da's een aardige verzameling zo! Gezien dit forumdeel hier 'Fiets & trein' heet lijken mij dat de delen 'Met de bus' en het losse 'Transport' misschien beter elders genoemd kunnen worden?

Poppink schreef:
zo 23 jan, 2022 22:50

Aanvulling hou ik de komende tijd bij in deze post, zodat we een mooi overzichtelijk lijstje krijgen.
Volgens mij duurt die komende tijd niet zo lang hier op het forum.

Na eerdere negatieve ervaringen met (bestuurs-)leden die stampvoetend vertrokken zijn voorzover ik weet forumposts na een bepaalde tijd niet (meer?) aan te passen middels de edit/bewerk knop. Er werd nog wel eens een gapend gat met middels de editknop geleegde forumposts achtergelaten door vertrekkende personen, wat de leesbaarheid van het forum niet ten goede kwam.

Maar misschien zit die edit-termijn bij een startpost anders? Of misschien alleen met een sticky topic bovenaan een forumdeel?
Volgens mij duurt die komende tijd niet zo lang hier op het forum.
Ongeveer een week, mijn openingspost rondje Den Bosch 22-01-22 van zondag 16-01-22 kan ik niet meer wijzigen en mijn tweede post van 19-01-22 nog wel.
Poppink schreef:veel relevante treinreis sites
Wat me verbaasd:
Treinreiswinkel.
Was toch al wat vaag?
Wat ontbreekt bij fietstransport is care4luggage.com
Fietsbus kan ook geboekt worden bij de Fietsvakantiewinkel. Voorzover ik kan nagaan is dat een andere organisatie dan Cycletours.
Als ik kijk naar de bus uit Tuoro (It) (daar heb ik wellicht belangstelling voor), dan zijn de reisdata en de prijzen hetzelfde, en bij zowel CycleTours als de FVW wordt deze trip aangeduid als Route/Bus 10. Ik denk dat het om dezelfde fysieke bus gaat. :-)
Zou kunnen. De Fietsvakantiewinkel doet zaken met Fietsbus in Elst. Sluit niet uit dat die weer samenwerkt met Cycletours.
Bump.

Wie heeft nog meer tips?
Klinkt niet echt.
Treinrondreis
Maar misschien een oplossing?
https://www.treinrondreis.nl
Cycletours/Fietsbus e.d. huren volgens mij allemaal Juijn uit Rossum in. Als ik op de site van Juijn kijk kom ik hier op uit (Fietslijn): https://fietslijn.nl/pendeldiensten/
harriewbd schreef:
di 25 jan, 2022 21:29
Fietsbus kan ook geboekt worden bij de Fietsvakantiewinkel. Voorzover ik kan nagaan is dat een andere organisatie dan Cycletours.
Cycletours is een van de aanbieders van fietsbussen. De ritten worden worden uitgevoerd door een touringcarbedrijf.
Er zijn meer aanbieders. De Fietsvakantiewinkel verkoopt de producten van diverse aanbieders.
bert sitters schreef: Er zijn meer aanbieders. De Fietsvakantiewinkel verkoopt de producten van diverse aanbieders.
Kun je aangeven welke aanbieders dit zijn. Meerdere aanbieders betekend concurrentie, dus prijverschillen. Dus kunnen wij als consument daar wellicht voordeel uit halen.
Er zijn geen concurrerende ritten naar dezelfde bestemmingen. Kijk voor het overzicht op het kaartje van de Fietsvakantiewinkel. https://www.fietsvervoer.nl/?aff=fvw
Fiets-mee.nl van Jan Wagtendonk stond er nog niet bij.

Je vertelt je wensen en er wordt voor je gespeurd naar reismogelijkheden.
Boekingskosten prijspeil januari 2023: 29 euro of 39 euro
Ik trof dit artikel aan.
https://fietsendooreuropa.blog/fietsbus/