Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietskaartje uit de automaat wordt 1 euro duurder - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Fietskaartje uit de automaat wordt 1 euro duurder

Ik mocht vrijdagavond bij de ingang van de kerk, waar het koor van mijn vrouw een uitvoering gaf, ook QR-codes scannen. Het scannen van een code op een telefoon ging probleemloos, onder welke hoek dan ook, de meeste problemen werden veroorzaakt door mensen die een geprinte versie bij zich hadden.
Eh, niet die mensen gaven problemen, maar de codes uiteraard. Het ging er uitermate vreedzaam aan toe.
Ik heb een geprinte versie van de QR code en die wordt probleemloos gescand.
Al meerdere malen op vele locaties gebruikt.
Eventueel kan je de QR code verkleinen en plastificeren. Werkt ook om te scannen.
Voor concerten gebruik ik ook een geprinte versie als toegangsbewijs. Nog nooit problemen daarmee gehad.

Nu met QR code doemen ineens mensen op die het niet altijd lukt een scan te maken als ik dit draadje lees althans. Hebben die daar geen ervaring mee opgedaan?

Je kunt zoveel scannen met je smartphone. Dat is niet enkel beperkt tot QR code!
Poppink schreef:
di 23 nov, 2021 17:52
Ik ben ondersteboven van deze waarneming.
Tijd om even iets recht te zetten.
Het scannen werkt zoals je meer dan 50 jaar na de maanlanding zou verwachten en wel in alle standen en vanuit alle hoeken.
Doe zelf de test door de Scan app te downloaden en de QR code van een ander apparaat te scannen.
We geraken wel wat ver af van papieren fietskaartjes uit treinautomaten, maar toch...

Vreemde gewaarwording dat ik hier een ervaring deel (QR-codes op de kop lezen werkt niet; niet bij mij, niet bij diverse anderen) en dat die ervaring domweg betwist wordt.

Wellicht zijn er meerdere check-apps in omloop. Wellicht is de ene telefoon wat geavanceerder dan de andere, wellicht is er nog een andere verklaring voor. Wie zin heeft dat uit te zoeken: be my guest. Tot die tijd vraag ik in voorkomende gevallen wel gewoon of men de telefoon even om wil draaien.
Casartelli schreef:
wo 24 nov, 2021 13:15
Poppink schreef:
di 23 nov, 2021 17:52
Ik ben ondersteboven van deze waarneming.
Tijd om even iets recht te zetten.
Het scannen werkt zoals je meer dan 50 jaar na de maanlanding zou verwachten en wel in alle standen en vanuit alle hoeken.
Doe zelf de test door de Scan app te downloaden en de QR code van een ander apparaat te scannen.
Vreemde gewaarwording dat ik hier een ervaring deel (QR-codes op de kop lezen werkt niet; niet bij mij, niet bij diverse anderen) en dat die ervaring domweg betwist wordt.
Ik betwist je waarneming beslist niet en deel wat ik proefondervindelijk heb vastgesteld met de scan app van de overheid.
Poppink schreef: Ik betwist je waarneming beslist niet en deel wat ik proefondervindelijk heb vastgesteld met de scan app van de overheid.
Ben ik het spoor bijster geraakt?
Het ging toch over fietskaartjes?