Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietskaartje uit de automaat wordt 1 euro duurder - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Fietskaartje uit de automaat wordt 1 euro duurder

Poppink schreef:
za 20 nov, 2021 17:58
De Rotte vertelde je toch?
Drommels, goed onthouden of knap speurwerk! En dat na maanden, dacht ik: het raakt wel in vergetelheid. Nee dus. :roll:
Trouwens, de terugreis verliep anders. Nog voor Haren maakte de Koploper kuren, alsof de motor zo hoestte, de trein schudde en kraakte. Meteen vielen de monitors (je weet wel, van die blauwe lijn met naderende stations) uit en de trein reed helemaal langzaam, stapvoets tot het Groninger Hoofdstation. Een uur later thuis dan gepland. Kapotte motor voorin, zei de conducteur.
Na thuiskomst al m'n kleren, tot m'n onderbroek en sokken aan toe, meteen in de wasmachine gemieterd. Je hebt urenlang in diverse treinen gezeten tussen al die andere mondkapjes, je weet maar nooit.
Het heeft ook een haartje gescheeld of ik kon moeilijker thuis komen. In Groningen begon het al flink kouder te worden en amper een half uur nadat mijn trein van Groningen naar Baflo reed, gebeurde dit: https://112groningen.nl/297098/groninge ... straatweg/
Ik had ook niet voor niets mijn Stayokay-card bij me, mocht er ergens een spoorlijn uitvallen en ik daar noodgedwongen in de buurt moest overnachten. Tevens tandenborstel en tube, plus schoon ondergoed mee.
peter de rijk schreef:
wo 03 nov, 2021 16:18
Waarom zou je een papieren fietskaartje willen hebben?
Omdat ik het behoorlijk irritant vind om zo afhankelijk te zijn van het functioneren van mijn telefoon. Als ik zonder batterij val, wil ik niet in de problemen komen.
Revanho schreef:
ma 22 nov, 2021 17:32
peter de rijk schreef:
wo 03 nov, 2021 16:18
Waarom zou je een papieren fietskaartje willen hebben?
Omdat ik het behoorlijk irritant vind om zo afhankelijk te zijn van het functioneren van mijn telefoon. Als ik zonder batterij val, wil ik niet in de problemen komen.
Helemaal mee eens, er bestaan al probleemloos sinds 1839 papieren treinkaartjes.... waarom niet? Makkelijk bij de hand en elektronica is daar veel te gevoelig voor. Ik heb niet eens een NS-app in m'n smartphone. Ik gebruik m'n smartphone alleen om te whatsappen, foto's maken, diverse websites bekijken. Maar de werkelijke administratie (zoals bankzaken of tickets uitprinten) doe ik thuis uitsluitend op mijn grote vaste computer.
Ieder zijn meug maar ervoor zorgen dat er prik op je telefoon blijft is echt geen hogere wiskunde.
Martin E. van Doornik schreef:
ma 22 nov, 2021 19:18
Ik heb niet eens een NS-app in m'n smartphone.
Ik denk dat je jezelf dan toch tekort doet. Uiteraard kun je ook van tevoren thuis je reis uitzoeken, maar de app is toch wel heel prettig voor actuele informatie. Als er een verstoring in de dienstregeling is kun je snel uitzoeken wat alternatieve opties zijn. Of als een trein van een ander perron vertrek kun je dat ook van tevoren al zien. Ik zou hem niet graag missen.
M'n Nokia-2 heeft geen ruimte meer voor extra apps. Ik heb zelfs de routeplanner van ANWB moeten wissen.
Misschien eens checken of er niet teveel eigen foto's en/of filmpjes op staan, of 'erger': foto's/filmpjes in WhatsApp?
Want je doet jezelf inderdaad tekort door de NS app niet bij de hand te hebben, als frequente reiziger.
Off-topic:
Ik heb me wel eens laten vertellen dat de app Rijden de treinen door NS-personeel zelf wordt gebruikt, omdat deze zo snel en accuraat informeert. Niet alleen over storingen, maar ook over vertrektijden. Ik heb de app ook, en eenmaal ingesteld werkt deze heel fijn.

https://www.rijdendetreinen.nl/app
Mweuh, zelfs m'n QR-coronatoegangsbewijs heb ik op (gelamineerd) papier staan. Ik weet niet eens hoe ik hem in mijn smartphone stop.... Wel een QR om foto's van die vierkante mozaiëkblokjes te maken, maar opslaan? Hoe? Voor mij teveel gedoe.
Martin E. van Doornik schreef:
di 23 nov, 2021 00:16
Mweuh, zelfs m'n QR-coronatoegangsbewijs heb ik op (gelamineerd) papier staan. Ik weet niet eens hoe ik hem in mijn smartphone stop.... Wel een QR om foto's van die vierkante mozaiëkblokjes te maken, maar opslaan? Hoe? Voor mij teveel gedoe.
Ga naar de Play Store op je telefoon.
Capture.JPG
Capture.JPG (895 Bytes) 1112 keer bekeken
Zoek dan op: CoronaCheck en installeer die app.
De rest volgt vanzelf.
Bij controle open je de app en iedereen is gelukkig.

Over handig gesproken.
Vorig weekend was ik in een museum en liet de QR code op mijn telefoon zien.
De mevrouw was niet tevreden toen ik haar de telefoon voor hield, voor mij recht, vanuit haar standpunt gezien op de kop.
Ze wilde de 'smart'phone zelf vasthouden.
Ik geef mijn telefoon, ze draait hem om en scant vervolgens de QR code. (sic)
Poppink schreef:
di 23 nov, 2021 11:20
... Vorig weekend was ik in een museum en liet de QR code op mijn telefoon zien.
De mevrouw was niet tevreden toen ik haar de telefoon voor hield, voor mij recht, vanuit haar standpunt gezien op de kop.
Ze wilde de 'smart'phone zelf vasthouden.
Ik geef mijn telefoon, ze draait hem om en scant vervolgens de QR code. (sic)
Waarschijnlijk had dit niks te maken met op de kop houden maar met het issue van lichtreflectie op het scherm.
willem.m schreef:
di 23 nov, 2021 11:39
Waarschijnlijk had dit niks te maken met op de kop houden maar met het issue van lichtreflectie op het scherm.
Dat betwijfel ik.
Het 180 graden draaien van het toestel was de opvallende handeling.
Poppink schreef:
di 23 nov, 2021 11:20
Martin E. van Doornik schreef:
di 23 nov, 2021 00:16
Mweuh, zelfs m'n QR-coronatoegangsbewijs heb ik op (gelamineerd) papier staan. Ik weet niet eens hoe ik hem in mijn smartphone stop.... Wel een QR om foto's van die vierkante mozaiëkblokjes te maken, maar opslaan? Hoe? Voor mij teveel gedoe.
Ga naar de Play Store op je telefoon.
Capture.JPG
Zoek dan op: CoronaCheck en installeer die app.
De rest volgt vanzelf.
Bij controle open je de app en iedereen is gelukkig.

Over handig gesproken.
Vorig weekend was ik in een museum en liet de QR code op mijn telefoon zien.
De mevrouw was niet tevreden toen ik haar de telefoon voor hield, voor mij recht, vanuit haar standpunt gezien op de kop.
Ze wilde de 'smart'phone zelf vasthouden.
Ik geef mijn telefoon, ze draait hem om en scant vervolgens de QR code. (sic)

Dat moet je dan wel weigeren, stel je voor dat jij besmet bent, dan heeft ze jouw telefoon maar mooi vastgehouden.
fud0 schreef:
di 23 nov, 2021 12:19
Poppink schreef:
di 23 nov, 2021 11:20
Ik geef mijn telefoon, ze draait hem om en scant vervolgens de QR code. (sic)

Dat moet je dan wel weigeren, stel je voor dat jij besmet bent, dan heeft ze jouw telefoon maar mooi vastgehouden.
Of andersom… en die kans is groter, zij hoeft geen QR-code of zo te laten zien als ze aan het werk gaat…
Polling schreef:
di 23 nov, 2021 12:30
Of andersom… en die kans is groter, zij hoeft geen QR-code of zo te laten zien als ze aan het werk gaat…
Ik vraag vandaag de dag steevast aan kapper, kelner (zo noemde je dat vroeger) of controleur of hij/zij zelf gevaccineerd is.
Indien niet, dan draai ik me om en loop weg of vraag bediening door een ander die wel gevaccineerd is.
Ik ben nou eenmaal een eippaw.

Plus dat ik vanaf vertrek uit huis naar een publieke gelegenheid als supermarkt of wat dan ook mijn gezicht niet aanraak.
Dat gebeurt pas weer nadat ik mijn handen gewassen heb.
Polling schreef:
di 23 nov, 2021 12:30
fud0 schreef:
di 23 nov, 2021 12:19
Poppink schreef:
di 23 nov, 2021 11:20
Ik geef mijn telefoon, ze draait hem om en scant vervolgens de QR code. (sic)

Dat moet je dan wel weigeren, stel je voor dat jij besmet bent, dan heeft ze jouw telefoon maar mooi vastgehouden.
Of andersom… en die kans is groter, zij hoeft geen QR-code of zo te laten zien als ze aan het werk gaat…
Idd. ja zo had ik het nog niet bekeken, heel goed opgemerkt.
Poppink schreef:
di 23 nov, 2021 13:08
Polling schreef:
di 23 nov, 2021 12:30
Of andersom… en die kans is groter, zij hoeft geen QR-code of zo te laten zien als ze aan het werk gaat…
Ik vraag vandaag de dag steevast aan kapper, kelner (zo noemde je dat vroeger) of controleur of hij/zij zelf gevaccineerd is.
Indien niet, dan draai ik me om en loop weg of vraag bediening door een ander die wel gevaccineerd is.
Ik ben nou eenmaal een eippaw.

Plus dat ik vanaf vertrek uit huis naar een publieke gelegenheid als supermarkt of wat dan ook mijn gezicht niet aanraak.
Dat gebeurt pas weer nadat ik mijn handen gewassen heb.
Ja. ik zou me ook gelijk omdraaien, het is dat ik mijn eigen kapper ben, dus in deze is het niet van toepassing.
willem.m schreef:
di 23 nov, 2021 11:39
Waarschijnlijk had dit niks te maken met op de kop houden maar met het issue van lichtreflectie op het scherm.
Ik heb vorige week heel wat coronachecks uitgevoerd in de sporthal, met herhaaldelijk de ervaring dat ondersteboven scannen niet werkt.
Casartelli schreef:
di 23 nov, 2021 15:11
willem.m schreef:
di 23 nov, 2021 11:39
Waarschijnlijk had dit niks te maken met op de kop houden maar met het issue van lichtreflectie op het scherm.
Ik heb vorige week heel wat coronachecks uitgevoerd in de sporthal, met herhaaldelijk de ervaring dat ondersteboven scannen niet werkt.
Ok, point taken.
Wel bijzonder dat men meer dan 50 jaar geleden mensen op de maan zette, maar dat anno 2021 QR-scansoftware blijkbaar niet in staat is om een code ondersteboven te lezen.
Casartelli schreef:
di 23 nov, 2021 15:11
Ik heb vorige week heel wat coronachecks uitgevoerd in de sporthal, met herhaaldelijk de ervaring dat ondersteboven scannen niet werkt.
willem.m schreef:
di 23 nov, 2021 16:04
Ok, point taken.
Wel bijzonder dat men meer dan 50 jaar geleden mensen op de maan zette, maar dat anno 2021 QR-scansoftware blijkbaar niet in staat is om een code ondersteboven te lezen.
Ik ben ondersteboven van deze waarneming.
Tijd om even iets recht te zetten.
Het scannen werkt zoals je meer dan 50 jaar na de maanlanding zou verwachten en wel in alle standen en vanuit alle hoeken.
Doe zelf de test door de Scan app te downloaden en de QR code van een ander apparaat te scannen.