Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nachttrein met fietsplaatsen naar Zwitserland - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Nachttrein met fietsplaatsen naar Zwitserland

Beste treinfietsers,

De nieuwe Nachtrrein naar Zwitserland staat ook op vagonweb:
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php ... =&rok=2022

Als ik naar de fietsplaatsen kijk, kom ik op 15 plaatsen in plaats van 11, maar wellicht is niet alles opgengesteld...

Deze trein geeft in Basel een niet reele overstap op de EC51 naar Milaan. (8 minuten) Dat risico zou ik niet nemen.
In Basel kun je prima overstappen op alle andere bestemmingen die niet naar Zürich gaan.

Als je doorrijdt tot Zürich kun je daar wel een goede overstap naar italie maken: de EC 307 naar Milaan en Bologna
Vertrek Zurich 8.33, aankomst Bologna 14.35. Deze trein is eveneens nieuw voor 2022 en wordt gereden met het paradepaardje van de Zwitsers: de Giruno. Dit is de eerste hogesnelheidstrein met lage instap. Als ik het niet verkeerd heb heeft deze trein 4 fietsplaatsen... Zie fotos in de bijlage


Omdat in Italie sinds vorig jaar de IC treinen ook fietsplaatsen hebben, kun je vanuit Bologna zelfs nog verder reizen naar:

IC 588 naar Venetie en Triest V 14.46, A 18.37
IC 611 naar Pescara en Bari, V 16.00, A 23.08
IC 594 naar Florence en Rome V. 16.18, A. 20.40

Dus is met de nieuwe nachttrein en een dagje extra een groot deel van Italie bereikbaar.
Je kunt ook met de nachtrein naar München Bologna bereiken met een aankomst om 14.10, dus dit is een tweede route.

grt en goede vakanties

Bijlagen

yeshouse schreef:
zo 23 jan, 2022 20:18
De nieuwe Nachtrrein naar Zwitserland staat ook op vagonweb:
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php ... =&rok=2022
Vagonweb, leuk!
yeshouse schreef:
zo 23 jan, 2022 20:18
Als ik naar de fietsplaatsen kijk, kom ik op 15 plaatsen in plaats van 11, maar wellicht is niet alles opgengesteld...
Ik kom niet verder dan 13. Hopelijk gaat de volgorde van de wagons nog veranderen, want nu is de meeste plek voor fietsen helemaal achterin de trein, zo ver mogelijk van de slaapwagens, die zich direct achter de locomotief bevinden. Als de achterste wagon (nr. 172) met 9 fietsplaatsen aan de slaapwagen zou worden gekoppeld, zouden slaapwagonreizigers met fietsen niet met al hun zooi door de hele trein hoeven te zeulen.
yeshouse schreef:
ma 24 jan, 2022 15:45
Hoi Kees,

Ik denk dat dat te maken heeft met de splitsing van de trein in Basel. Als je doorrijdt naar Zürich, dan zit je in de twee slaapwagons voorin. Maar één duits IC rijtuig met fietsen net zoals in de Berlijn trein zou mooi wezen idd...