Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets op trein Van Kopenhagen naar Nederland - Forum Wereldfietser

Fiets op trein Van Kopenhagen naar Nederland

Ik wil volgend voorjaar naar Kopenhagen gaan fietsen en vervolgens met de trein terug.

Afgelopen week ben ik van Berlijn met fiets terug naar Nederland gegaan en het op de trein krijgen van je fiets is geen sinecure door die smalle ingangen in die trein. Gelukkig was het een rechtstreekse trein en was het instappen en uitstappen en that's it.

Vraag 1: Heeft iemand ervaring met terugreis Kopenhagen naar Nederland en zo ja hoe was die ervaring?
Vraag 2: Zijn er geen mogelijkheden om je fiets naar Nederland te verzenden met een vervoerder?

Ik hoop dat iemand mij zijn ervaring kan vertellen.

Dank en groet


Dirk
Afgelopen zomer ben ik met de trein teruggereisd. Op zich geen probleem. Zonder tassen ging de fiets prima de trein in.
Enig probleem was dat de trein in Kopenhagen te laat vertrok. Desondanks was ik nog rond middernacht thuis, dat terwijl de trein op een menselijk tijdstip 's ochtends vertrekt uit Kopenhagen.
Mijn kaartje kocht ik onderweg op de heenweg aan een Duits loket.
ik zou deze verbinding zonder aarzelen opnieuw nemen.
Ivo Miesen schreef:
wo 06 okt, 2021 14:32
Afgelopen zomer ben ik met de trein teruggereisd. Op zich geen probleem. Zonder tassen ging de fiets prima de trein in.
Enig probleem was dat de trein in Kopenhagen te laat vertrok. Desondanks was ik nog rond middernacht thuis, dat terwijl de trein op een menselijk tijdstip 's ochtends vertrekt uit Kopenhagen.
Mijn kaartje kocht ik onderweg op de heenweg aan een Duits loket.
ik zou deze verbinding zonder aarzelen opnieuw nemen.
Hoe ben je gegaan via Düsseldorf en Venlo of via Keulen en Aken?
bert sitters schreef:
wo 06 okt, 2021 14:58
Ivo Miesen schreef:
wo 06 okt, 2021 14:32
Afgelopen zomer ben ik met de trein teruggereisd. Op zich geen probleem. Zonder tassen ging de fiets prima de trein in.
Enig probleem was dat de trein in Kopenhagen te laat vertrok. Desondanks was ik nog rond middernacht thuis, dat terwijl de trein op een menselijk tijdstip 's ochtends vertrekt uit Kopenhagen.
Mijn kaartje kocht ik onderweg op de heenweg aan een Duits loket.
ik zou deze verbinding zonder aarzelen opnieuw nemen.
Hoe ben je gegaan via Düsseldorf en Venlo of via Keulen en Aken?
Het laatste stukje was via Düsseldorf en Venlo.
Voor de meesten hier relevant zal het eerste stuk zijn, van Kopenhagen naar Hamburg. Vanaf Hamburg zijn er verschillende verbindingen naar Nederland, naargelang waar je de grens over wil.
ik denk dat voor de meest mensen van Hamburg naar Osnabrück het meest interessant is. Daar kun je overstappen op de IC van Berlijn naar Amsterdam. Deze trein stopt in Nederland op de stations Hengelo, Almelo, Deventer, Apeldoorn, Amersfoort-Centraal, Hilversum en Amsterdam-Centraal. Normaal hangt het rijtuig met de fietsplaatsen helemaal achteraan : rijtuig vier. Het kan ook zijn dat de trein omgedraaid rijdt. Informeer op het station. Er zijn inderdaad smalle deuren en een paar steile treden. Levert dat problemen op? Probeer hulp te krijgen.
Je zou ook eens naar Flixbus kunnen kijken, ik zie dat ze een rechtstreekse verbinding aanbieden van Kopenhagen naar Rotterdam. Qua vervoer zelf misschien minder prettig dan de trein, maar qua fiets wel een makkelijke optie.