Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets mee in de trein naar Bazel - Forum Wereldfietser

Fiets mee in de trein naar Bazel

Ik ga a.s. dinsdag met mijn fiets in de trein naar Bazel. Reistijd valt best mee.
6:58 vertrek vanaf Amsterdam Zuid. Overstappen in Venlo en Düsseldorf. Om 15:28 in Bazel.
Veel plezier in Basel!
Niet te laat komen, hè?
Want de trein naar Venlo vertrekt om 06:56.
Flix schreef:
zo 12 sep, 2021 17:02
Niet te laat komen, hè?
Want de trein naar Venlo vertrekt om 06:56.
In dat geval vind ik het echt te lang :wink:

Zonder gekheid...ik hoor graag je bevindingen.
willem.m schreef:
zo 12 sep, 2021 16:44
Veel plezier in Basel!
Ik fiets onmiddellijk weg uit Bazel
Hi Bert,

Ik ben benieuwd hoe je dat gefilkt hebt.
Capture.jpg
Capture.jpg (4.69 KiB) 2400 keer bekeken
Ik ben 2 weken eerder naar Basel gegaan met fiets.

Op naar het station in Gronau, want online lukt niet met fiets.
In Gronau konden ze mij alleen maar een kaartje verkopen tot Basel Bad Bf.
Een kaartje vanuit Nederland met fiets lukte niet en een kaartje tot station Basel SBB lukte ook al niet.
Van Gronau naar Basel Bad Bf. dat kon wel.
Ik wilde door naar Wesserling in Frankrijk maar dát kon natuurlijk helemáál niet want de samenwerking met de Franse spoorwegen is opgehouden. (Europa? of toch weer die stomme protocollen)

Uiteindelijk heb ik een los kaartje in Nederland gekocht + fietskaart en in de EC de situatie uitgelegd aan de conducteur die daarna een aantekening maakte op mijn kaartje dat ik mocht blijven zitten tot Basel SBB
Online had ik een kaartje SNCF gekocht en in Frankrijk mag de fiets in de regio gratis mee.

Blijft dat het een heel gepuzzel is vandaag de dag.

Om op mijn eerste zin terug te komen: Hoe heb jij dat nou voor elkaar gekregen inclusief alle reserveringen voor de fiets?
Hallo,

Ik ga op de 27e (ook) met de trein naar Basel, vroeg vanuit Arnhem naar Dusseldorf, uurtje overstaptijd en rond 1330 in Basel SBB

Geboekt telefonisch met NSInternational,..Geen enkel probleem.

Ik fiets terug, ongeveer de deel 1 Route naar Rome,..

Hoop dat het weer nog redelijk is,…en anders maar niet.

Eric
Poppink schreef:
zo 12 sep, 2021 20:51
Hi Bert,

Ik ben benieuwd hoe je dat gefilkt hebt.
Capture.jpg
Ik ben 2 weken eerder naar Basel gegaan met fiets.

Op naar het station in Gronau, want online lukt niet met fiets.
In Gronau konden ze mij alleen maar een kaartje verkopen tot Basel Bad Bf.
Een kaartje vanuit Nederland met fiets lukte niet en een kaartje tot station Basel SBB lukte ook al niet.
Van Gronau naar Basel Bad Bf. dat kon wel.
Ik wilde door naar Wesserling in Frankrijk maar dát kon natuurlijk helemáál niet want de samenwerking met de Franse spoorwegen is opgehouden. (Europa? of toch weer die stomme protocollen)

Uiteindelijk heb ik een los kaartje in Nederland gekocht + fietskaart en in de EC de situatie uitgelegd aan de conducteur die daarna een aantekening maakte op mijn kaartje dat ik mocht blijven zitten tot Basel SBB
Online had ik een kaartje SNCF gekocht en in Frankrijk mag de fiets in de regio gratis mee.

Blijft dat het een heel gepuzzel is vandaag de dag.

Om op mijn eerste zin terug te komen: Hoe heb jij dat nou voor elkaar gekregen inclusief alle reserveringen voor de fiets?
Ik denk dat Bert online het kaartje heeft gekocht en offline een internationaal fietskaartje, dat is voorzover mij bekend de enige optie gezien de treinreiswinkel even geen reizen schijnt te doen met de fiets.Of via NS internationaal. Maar je hebt gelijk dat er nog wel wat te winnen is op treinen met de fiets.
IK heb inderdaad een fietskaartje naar het station Basel Bad in Bazel. Dat station is van de Duitse spoorwegmaatschappij DB.
Internationale fietskaartjes kun je als volgt kopen:
1)telefonisch bestellen bij NS-International 030-2300023.
2) Bij een servicepunt van NS-International op de stations
- Amsterdam Centraal
-Arnhem Centraal
-Rotterdam Centraal
-Utrecht Centraal
-Schophol.
De servicepunten op de stations Den Haag Centraal en Breda zijn "tijdelijk gesloten".
3) bij www.fiets-mee.nl
4) Voor België staan automaten van de Belgische spoorwegmaatschappij NMBS op de station Maastricht en Roosendaal.
5) Voor regionale treinen in Duitse regio's grenzend aan Nederland staan automaten in Enschede, Hengelo, Oldenzaal, Arnhem, Zevenaar, Venlo en Heerlen.
Bert, ik denk dat het www.fiets-mee.nl is (dus zonder streepje tussen mee en nl)
Zo te zien gaat jou reis een stuk sneller zijn dan de mijne afgelopen zaterdag, ik was van half 7 in de ochtend tot 21:30 aan het treinen vanaf Basel Bad omdat ik met regionale treinen ging :lol:

Was een lange zit, maar verder prima te doen :oops:
Ik kwam met 15 minuten vertraging in Bazel aan.
bert sitters schreef:
di 14 sep, 2021 19:43
Ik kwam met 15 minuten vertraging in Bazel aan.
Slechts?