Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Treinreiswinkel - Forum Wereldfietser

Treinreiswinkel

Dat er bij mij onduidelijkheid is over de Treinreiswinkel wordt veroorzaakt door het feit dat er op hun site staat dat:
PRIJZEN & BOEKEN
TREIN EN FIETS ZWITSERLAND

Trein & fiets boekingen zijn voorlopig nog niet mogelijk.
Terwijl er bij Fiets-mee gewoon geboekt kan worden.

Uit hun nieuwsbrief:
Op veel dagen in juli en augustus hebben veel treinen al geen fietsplaatsen meer beschikbaar. Dit geldt met name voor treinen naar en door Duitsland. Mocht je plannen hebben om in deze maanden op fietsvakantie te gaan is het aan te raden om dit snel vast te leggen.
Ik deed een poging te boeken bij de treinreiswinkel in hun boekingsmodule.
Lukte niet.
Volgende mail gestuurd:
Waarschijnlijk doe ik iets fout, maar ik wil voor eind juli een trein boeken van Rome naar Nederland.
Ik krijg wel dienstregelingen te zien, maar geen mogelijkheid om prijzen te zien, en het lijkt er op dat ik ook niet kan boeken.

Hoe kan ik wel boeken?

Met vriendelijke groet,
Peter Molog


Ik krijg een uur later dit mailtje terug:


Goedendag,

Dank voor de aanvraag.
Treintickets voor heel Europa (informatie en boeking) uitsluitend via onze website.

Trein&fiets informatieaanvragen en boekingen zijn voorlopig niet mogelijk bij de Treinreiswinkel ivm de coronasituatie.


Dit wordt dus een Kip-Ei-probleem.
Peter Molog schreef:
vr 25 jun, 2021 08:59
Ik krijg een uur later dit mailtje terug:


Goedendag,

Dank voor de aanvraag.
Treintickets voor heel Europa (informatie en boeking) uitsluitend via onze website.

Trein&fiets informatieaanvragen en boekingen zijn voorlopig niet mogelijk bij de Treinreiswinkel ivm de coronasituatie.


Dit wordt dus een Kip-Ei-probleem.
en, als dit de gebruikelijke zinsopbouw naar je klanten is, ook een communicatieprobleem imho.
Reuze bedankt voor deze website https://www.fiets-mee.nl/reisaanvraag/
nu "er iets aan de hand is" met ons meer bekende Treinreiswinkel, hoewel de website hiervan nog wel bestaat. https://www.treinreiswinkel.nl/
Want ik wil graag een treinreis boeken naar Halle (België) en vier dagen later terug van Lille (Rijsel). Vertrekpunt Baflo. Bij de NS Internationaal kan ook, maar eerst vergelijken.
Zeker nu de corona-kaart van Europa gestaag lichter gaat kleuren....
Ik snap het nut van dit soort topics niet zo goed. Het enige wat het je oplevert is eindeloos gespeculeer en nog meer onduidelijkheid. Voor een antwoord zul je het toch echt bij de bron moeten uitzoeken...

Wellicht een subforum 'roddelrubriek' introduceren? :twisted:
https://www.treinreiswinkel.nl/news/cor ... ate-9-juni

Lijkt me toch heel duidelijk welke spelregels de treinreiswinkel op dit moment in de nog tamelijk onzekere corona-situatie hanteert ( als je even verder kijkt dan je neus lang is ... :-) )

Grtjs, Gerard
Polariteit schreef:
vr 25 jun, 2021 09:25
Ik snap het nut van dit soort topics niet zo goed.
Dit forum is gemaakt voor en door fietsers, oa. om elkaar tips te geven.
Elkaar een tip geven dat er bij een bedrijf mogelijk iets geks aan de hand is lijkt me heel legitiem.
Leon schreef:
vr 25 jun, 2021 09:44
Polariteit schreef:
vr 25 jun, 2021 09:25
Ik snap het nut van dit soort topics niet zo goed.
Dit forum is gemaakt voor en door fietsers, oa. om elkaar tips te geven.
Elkaar een tip geven dat er bij een bedrijf mogelijk iets geks aan de hand is lijkt me heel legitiem.
Helemaal mee eens! Tips en ervaringen met elkaar delen, dáár is het forum juist voor. :D
GerardH schreef:
vr 25 jun, 2021 09:33
https://www.treinreiswinkel.nl/news/cor ... ate-9-juni

Lijkt me toch heel duidelijk welke spelregels de treinreiswinkel op dit moment in de nog tamelijk onzekere corona-situatie hanteert ( als je even verder kijkt als je neus lang is ... :-) )
Citaat:
"Ivm weinig reismogelijkheden en de vele omboekingen en annuleringen zijn we genoodzaakt om alleen per mail bereikbaar te zijn, excuus voor het ongemak. Op werkdagen zijn boekingen binnen 4 uur beantwoord, overige mails binnen maximaal 24h.

Onze winkels zijn voorlopig verder gesloten."
eindgebruiker schreef: Citaat:
"Ivm weinig reismogelijkheden en de vele omboekingen en annuleringen zijn we genoodzaakt om alleen per mail bereikbaar te zijn, excuus voor het ongemak. Op werkdagen zijn boekingen binnen 4 uur beantwoord, overige mails binnen maximaal 24h.
Maar als je dan alleen maar een nietszeggend antwoord krijgt, is dat voor mij veelzeggend.

En de hierboven geciteerde mail"wisseling" is niet de eerste die ik met ze had.

Het curieuze is dat het geen autoreply is. Eens een mailtje verzonden op zondag, en er was antwoord maandag om 7 minuten over 8. Maar de inhoud was ook toen uitermate vaag.
Zou het kunnen dat de Treinreiswinkel moeilijk doet wat betreft fietsen omdat de medewerker met de meest ervaring een eigen bedrijf is gestart namelijk Fiets Mee?

Nieuwe site voor fiets&trein: fiets-mee.nl
daulagari schreef: Zou het kunnen dat de Treinreiswinkel moeilijk doet wat betreft fietsen
Zou kunnen, maar ik betwijfel het. Je kan niks boeken. Probeer maar een s een gewoon reisje te boeken, zonder fiets. Lukte mij tot nu toe niet.
Even een kickje. Een oud-collega van mij maakt sinds enige tijd reportages over reizen met de trein. Uit zijn laatste aflevering blijkt dat Treinreiswinkel i.v.m. Covid alle medewerkers heeft ontslagen c.q. heeft moeten ontslaan, en daarmee is enorm veel kennis over reizen met de fiets verloren gegaan. https://youtu.be/99j220fJ3xg?t=296
Gelukkig is die kennis niet helemaal verloren gegaan, nu een van de meest ervaren medewerkers met kennis van fietstickets zelf een soort treinreiswinkeltje voor fietsers heeft opgestart (zie eerder in dit draadje).
Toen de Treinreiswinkel nog last had van groeistuipen, was het wel handig als je zelf ook de nodige fiets-en-trein-ervaring had, zodat je mee kon denken als je door een minder ervaren medewerker werd geholpen (zie mijn hilarische ervaring uit 2007 in dit draadje).

Het winkelpand van de Treinreiswinkel is nog altijd voor onbepaalde tijd gesloten, maar via de website lijken er nog steeds tickets verkocht te worden. Op de website verschijnt af en toe een update met nieuws.

Toen in 2020 de NS - als enige spoorwegmaatschappij in West-Europa - het meenemen van fietsen in de trein verbood, werd het voor de Treinreiswinkel sowieso onmogelijk gemaakt om vanuit Nederland nog treinreizen met fietsvervoer te verkopen. Zie dit topic (dat helaas weer eens ontspoorde door toedoen van een paar sneue forumleden die nu hopelijk voorgoed zijn afgehaakt).
keesswart schreef: dat helaas weer eens ontspoorde door toedoen van een paar sneue forumleden die nu hopelijk voorgoed zijn afgehaakt
Beste meneer Swart,

Eerlijk gezegd vind ik deze reactie ook tamelijk sneu.
Op de website van de Treinreiswinkel staat de volgende mededeling.

"TREIN EN FIETS
Fietstickets zijn voorlopig (nog) niet te boeken. We verwachten eind 2022 met verbeterde (online) boekingsmogelijkheden te komen voor trein & fiets in heel Europa. Zodra deze beschikbaar zijn, actualiseren we de website!"
Je kunt toch boeken bij Fiets Mee?
Martin E. van Doornik schreef:
za 12 feb, 2022 09:27
Je kunt toch boeken bij Fiets Mee?
Dat kan, maar de boekingskosten liggen hoger dan toen je nog kon boeken bij de Treinreiswinkel
bert sitters schreef:
Martin E. van Doornik schreef:
za 12 feb, 2022 09:27
Je kunt toch boeken bij Fiets Mee?
Dat kan, maar de boekingskosten liggen hoger dan toen je nog kon boeken bij de Treinreiswinkel
Lijkt toch een no-brainer.
Of je boekt bij FietsMee, of je boekt niet bij de comateuze Treinreiswinkel.
Afwachten tot eind 2022. Dan kun je de producten met elkaar vergelijken.
bert sitters schreef: Afwachten tot eind 2022. Dan kun je de producten met elkaar vergelijken
Interessant. Ik moet dus tot eind 2022 wachten met boeken. Kunt u uitleggen hoe ik mijn reis, met fiets, voor juni dit jaar moet regelen?