... althans tijdens de zomer:
Samenvatting:
Omdat er nog geen nieuwe rijtuigen ter beschikking zijn met meer fietsplaatsen en de vraag steeds stijgt, heeft de nmbs besloten tijdens de zomermaanden zitplaatsen weg te halen in sommige rijtuigen zodat er meer fietsplaatsen ter beschikking zijn. Het gaat om de IC-lijnen Oostende-Eupen en Brussel-Luxembourg en zou moeten neerkomen op 600 extra plaatsen per dag.
Vooral Brussel-Luxembourg is interessant voor fietsreizen naar mijn mening omdat je via Luxemburg aansluiting hebt op de Franse TER lijnen via Metz. Op die lijn reden vaak ook nog rijtuigen met coupé's waardoor het altijd puzzelen was. Helaas lijkt er nog geen manier om na te gaan of elke trein op deze lijnen over meer plaats beschikt, maar misschien komt dat nog.
bron:https://www.demorgen.be/nieuws/nmbs-bre ... ~b170cf90/
Samenvatting:
Omdat er nog geen nieuwe rijtuigen ter beschikking zijn met meer fietsplaatsen en de vraag steeds stijgt, heeft de nmbs besloten tijdens de zomermaanden zitplaatsen weg te halen in sommige rijtuigen zodat er meer fietsplaatsen ter beschikking zijn. Het gaat om de IC-lijnen Oostende-Eupen en Brussel-Luxembourg en zou moeten neerkomen op 600 extra plaatsen per dag.
Vooral Brussel-Luxembourg is interessant voor fietsreizen naar mijn mening omdat je via Luxemburg aansluiting hebt op de Franse TER lijnen via Metz. Op die lijn reden vaak ook nog rijtuigen met coupé's waardoor het altijd puzzelen was. Helaas lijkt er nog geen manier om na te gaan of elke trein op deze lijnen over meer plaats beschikt, maar misschien komt dat nog.
bron:https://www.demorgen.be/nieuws/nmbs-bre ... ~b170cf90/