Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nightjet naar Wenen en Innsbruck van start - Forum Wereldfietser

Nightjet naar Wenen en Innsbruck van start

Het is zo ver.
De Nightjet is vandaag vertrokken!
Ze hebben een paar dagen geleden proefgereden.
Helaas zijn er nu nog geen fietsplaatsen. De rijtuigen met fietsplaatsen komen waarschijnlijk pas in december.
IMG_20210526_001121.jpg
Als de spoorlijnenkaart van de ÖBB klopt, stopt de trein ook in Salzburg en Linz.
https://infrastruktur.oebb.at/de/gescha ... b-netz.pdf
Martin E. van Doornik schreef:
wo 26 mei, 2021 00:15
Als de spoorlijnenkaart van de ÖBB klopt, stopt de trein ook in Salzburg en Linz.
https://infrastruktur.oebb.at/de/gescha ... b-netz.pdf
Linz wel, Salzburg niet
trein.PNG
Jaartje wachten dus, maar dan wordt het feest. Wij waren vroeger altijd erg tevreden met de Intercity NIghtline naar Zwitserland. En heel lang geleden, voordat vliegen zo goedkoop werd, ging ik met de nachttrein naar Rome. Laten we hopen dat die tijden terug komen, al is het maar een beetje.
Salzburg niet? Dan in Innsbrück overstappen op de gewone trein met die bestemming. Als je de Alpe-Adria-Radweg wil befietsen.
Voorlopig is dit topic onnieuws.
Het heeft niets met fietsen te maken.
Evengoed kan dus een bericht worden gemaakt over de nieuwe dienstregeling van de SJ.

Voor hen die dit niet weten, SJ is de Zweedse spoorwegmaatschappij die geen hele fietsen meeneemt.
You may bring your bicycle on the train if it is foldable or if you can dissemble and package it in a bicycle bag (maximum 140*85*30 cm and 25 kg).)
Bij de SJ (Statens Järnvägar) niet, maar in bepaalde Zweedse provincies is het wel mogelijk om je fiets per trein mee te nemen, zoals met Västtrafik (rondom Göteborg), op de treinen staat het opschrift Västtågen (westtrein). De rijtuigen zijn twee tinten grijs met een gele dakrand. https://www.vasttrafik.se/resa-med-oss/ ... san/cykel/
De Öresundtågen rijdt vanuit Kopenhagen naar Malmö, met aansluitingen naar Göteborg, Karlskrona en Kalmar (tegenover het eiland Öland). De rijtuigen hebben rode deuren. Zie beide foto's waarop fietslogo's zichtbaar zijn.
Fietslogo Västtågen.jpeg
Fietslogo op Zweedse trein.jpg
Du får ta med dig vanlig cykel, hopfälld minicykel, sparkcykel och balanscykel om det finns plats. Det kostar inget att ta med cykel ombord på tåg.
Du får inte ta med lådcykel eller cykelkärror.
Det är också gratis att ta med sig en cykel på Öresundstågen.

Hieruit heb ik vertaald:
Je mag een gewone fiets, opgevouwen minifiets, scootmobiel en loopfiets meenemen als er ruimte is. Het kost niets om een ​​fiets aan boord van de trein te brengen.
Het is niet toegestaan ​​om een ​​bakfiets of fietskarretjes mee te nemen.
Het is ook gratis om een ​​fiets mee te nemen in de Öresund-treinen.
Martin E. van Doornik schreef:
wo 26 mei, 2021 14:45
Bij de SJ (Statens Järnvägar) niet, maar in bepaalde Zweedse provincies is het wel mogelijk om je fiets per trein mee te nemen, zoals met Västtrafik (rondom Göteborg), op de treinen staat het opschrift Västtågen (westtrein). De rijtuigen zijn twee tinten grijs met een gele dakrand. https://www.vasttrafik.se/resa-med-oss/ ... san/cykel/
De Öresundtågen rijdt vanuit Kopenhagen naar Malmö, met aansluitingen naar Göteborg, Karlskrona en Kalmar (tegenover het eiland Öland). De rijtuigen hebben rode deuren. Zie beide foto's waarop fietslogo's zichtbaar zijn.
Fietslogo Västtågen.jpeg
Fietslogo op Zweedse trein.jpg

Du får ta med dig vanlig cykel, hopfälld minicykel, sparkcykel och balanscykel om det finns plats. Det kostar inget att ta med cykel ombord på tåg.
Du får inte ta med lådcykel eller cykelkärror.
Det är också gratis att ta med sig en cykel på Öresundstågen.

Hieruit heb ik vertaald:
Je mag een gewone fiets, opgevouwen minifiets, scootmobiel en loopfiets meenemen als er ruimte is. Het kost niets om een ​​fiets aan boord van de trein te brengen.
Het is niet toegestaan ​​om een ​​bakfiets of fietskarretjes mee te nemen.
Het is ook gratis om een ​​fiets mee te nemen in de Öresund-treinen.
De SJ heeft een licentie voor het Zweedse hoofdnet. De nevenlijnen worden aanbesteed. De SJ neemt geen fietsen mee, maar diverse maatschappijen op de nevenlijnen wel. De doorgaande lijnen van Zweden naar Kopenhagen exploiteren de Zweden en de Denen gezamenlijk met hun eigen treinen. De onderste trein op de foto met een fietspictogram is een een Deense trein.

Dit draadje gaat echter over nachttreinen van Nederland naar Oostenrijk. Wellicht is het duidelijker voor mensen die in Zweden willen gaan fietsen, als Zweden op een apart draadje komt: de fiets meer in de trein in Zweden. Met foto's van treinen van diverse maatschappijen met fietsplaatsen en waar deze treinen rijden.
Hoe kan ik dit draadje van Peter Molog duidelijk zichtbaar maken dat die verplaatst is naar een ander topic over Zweedse treinen?
Klopt, Deense trein, er staat DSB linksonder op de bewuste foto.
Martin E. van Doornik schreef: Hoe kan ik dit draadje van Peter Molog duidelijk zichtbaar maken dat die verplaatst is naar een ander topic over Zweedse treinen?
Het is
A. niet mijn draadje;
B geen topic over Zweedse treinen.
Dat ik de SJ erbij sleep is alleen om te tonen dat nieuws vaak geen nieuws is in het kader van dit forum.

Dit namelijk ook onnieuws voor dit forum:

Zes lichtgewonden door ontspoorde sneltram in Nieuwegein NRC
Peter Molog schreef:
wo 26 mei, 2021 16:38
Martin E. van Doornik schreef: Hoe kan ik dit draadje van Peter Molog duidelijk zichtbaar maken dat die verplaatst is naar een ander topic over Zweedse treinen?
Het is
A. niet mijn draadje;
B geen topic over Zweedse treinen.
Dat ik de SJ erbij sleep is alleen om te tonen dat nieuws vaak geen nieuws is in het kader van dit forum.

Dit namelijk ook onnieuws voor dit forum:

Zes lichtgewonden door ontspoorde sneltram in Nieuwegein NRC
A. In de toekomstige plannen zijn er wel degelijk fietsplaatsen, dus ergens lijkt me het zeker relevant dat deze trein nu rijdt.
B. Een fiets meenemen op een Nightjet zonder fietsrijtuig kan alleen als de fiets is opgeklapt en verpakt als bagage. De fiets moet hiervoor gedemonteerd en verpakt zijn in een fietshoes of -koffer van 85x85 cm.
Voor een gedemonteerde en verpakte fiets heeft u geen ticket nodig. (https://support.nsinternational.com/app ... -een-fiets)

Een fiets mag dus gewoon mee, maar voor nu alleen nog ingepakt. Lijkt me nog steeds een relevante optie voor fietsers dus, evenals andere topics met vragen over fietshoezen in de TGV.

Graag niet meer zeuren dus dat dit niet zo is, reageer dan gewoon niet
Dus minder mogelijkheden dan bij de inmiddels overleden CityNightLine.... :cry:
DSCF7102.jpg
Les geleerd: hoe kun je een draadje volledig laten ontsporen?! (om maar in het treinjargon te blijven...)
Flix schreef: Les geleerd: hoe kun je een draadje volledig laten ontsporen?! (om maar in het treinjargon te blijven...)
Afbeelding


Dit soort foto's in een topic wat gaat over treinen die geen fietsen meenemen.
Lekkere kuiten, overigens. :D :lol:
ThomasG schreef:
wo 26 mei, 2021 16:49
B. Een fiets meenemen op een Nightjet zonder fietsrijtuig kan alleen als de fiets is opgeklapt en verpakt als bagage. De fiets moet hiervoor gedemonteerd en verpakt zijn in een fietshoes of -koffer van 85x85 cm.
Goed lezen: er staat hier duidelijk in dit geval bij gebrek aan een fietsrijtuig. Na december 2021 komen die er wel. Vanaf Hamburg en Hannover zijn die er nu al. Dus met een andere trein aansluiting zoeken naar die Duitse stations.
Ik vind opmerkingen dat dit niet zou gaan over fietsen eigenlijk behalve inderdaad gezeur ook tamelijk misleidend. Deze trein is onderdeel van een breder herstelplan voor het nachttreinen netwerk. In die oude Intercity Nightline treinen kon je zoals op de foto te zien is heel fijn je fiets meenemen en dat gaat nu stukje bij beetje terugkomen. Dat is goed nieuws voor fietsers en voor milieubewuste reizigers.
Dat één dagelijkse treinverbinding waarop je voorlopig nog lang niet op een fijne manier je fiets mee kunt nemen nieuws is, vind ik toch wel ergens een signaal voor. Je kunt er blij mee zijn, maar dan ben je wel erg snel tevreden.
Voor mij is het relevant. Mijn fiets heeft S+S koppelingen.

Het lukt me niet (met goed fatsoen) om 'm binnen de afmetingen van reguliere vliegtuigbagage te houden, maar afgezien daarvan vind ik het ideaal voor transport.

In het verleden een keer of vier de Nightline gebruikt, fijne manier van reizen vind ik.
Leon schreef:
do 27 mei, 2021 08:34
Dat één dagelijkse treinverbinding waarop je voorlopig nog lang niet op een fijne manier je fiets mee kunt nemen nieuws is, vind ik toch wel ergens een signaal voor. Je kunt er blij mee zijn, maar dan ben je wel erg snel tevreden.
Het ligt een beetje aan welke definitie van "voorlopig nog lang niet" je hanteert, maar persoonlijk vind ik december 2021 al best wel snel. Dat duurt nog maar een half jaar, kan je volgend jaar je niet verpakte niet gedemonteerde fiets al meenemen.
Maar ook dit jaar zie ik al wel mogelijkheden. Als je je fiets met Soetens naar Oostenrijk of Noord-Italië laat vervoeren lijkt deze trein me uitstekend voor je eigen vervoer.