Great British Rail

IMG_20210520_233604.jpg
Geweldig; een foto van je TV met een teletekst-pagina met nieuws! Ik gebruik teletekst ook nog steeds.

Verderop op het wereldwijdeweb:

https://www.theguardian.com/business/20 ... ail-reform

En als je nog wat verder wil lezen: het persbericht met de link naar de plannen

https://www.gov.uk/government/speeches/ ... n-for-rail
Dit is vooral bijzonder omdat ze nog steeds een rechtse regering hebben.
Ik houd het nieuws ook bij.

Mijn suggestie is dan ook: als je een breed bekend nieuwsbericht plaatst, geef dan ook even aan wat je ermee beoogt, poneer een stelling, of stel een vraag ofzo. Anders wordt dit forum een retweetgebeuren.
Volgende keer hier beginnen, dat kun je gewoon de tekst kopiëren in plaats van een foto maken:
https://nos.nl/teletekst#101_01
Ik elk geval was een dergelijke ingreep hard nodig. Met de trein reizen is in het VK niet alleen peperduur (leve de privatisering - velen nemen dus de bus), maar de dienstregelingen van de vele maatschappijen sluiten niet op elkaar aan.
Bert van Sprang schreef:
vr 21 mei, 2021 10:01
Dit is vooral bijzonder omdat ze nog steeds een rechtse regering hebben.
Maar rechts is nog niet liberaal, het privatiseren is een liberale liefhebberij. Blijkbaar denken de (huidige) conservatieven er anders over. Of men is in de UK het huidige spoorsysteem in het algemeen zat.
Engels commentaar.

Afbeelding

Dank aan The Guardian.
Ik heb het allemaal niet in detail gelezen. Wat zou kunnen is dat men via een beter functionerend en benut spoorwegsysteem denkt te gaan dragen aan het behalen van klimaatdoelen.
willem.m schreef:
vr 21 mei, 2021 17:57
Ik heb het allemaal niet in detail gelezen. Wat zou kunnen is dat men via een beter functionerend en benut spoorwegsysteem denkt wil te gaan dragen aan het behalen van klimaatdoelen.
Zie Afbeelding

of
Afbeelding

Bijvoorbeeld.
"Maar rechts is nog niet liberaal, het privatiseren is een liberale liefhebberij." Privatisering was een passie van Margaret Thatcher. Nu moet gezegd worden dat de oude British Rail spectaculair inefficiënt was. Ik woonde eind jaren zeventig in Engeland, en ze hadden niet alleen nog stokers op de treinen die allang geen stoomtreinen meer waren, maar zelfs op de kleinste stationnetjes had je een paar perronopzichters die duimen stonden te draaien. In het materieel was nauwelijks geïnvesteerd, en het zelfde gold voor de gebouwen. Kortom, een frisse wind kon geen kwaad, maar de gekozen oplossing was een ramp.