Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nachttrein naar Berlijn en Praag (april 2022) - Forum Wereldfietser

Nachttrein naar Berlijn en Praag (april 2022)

Een website zegt meer dan 100 woorden.
Treinreiziger.nl kondigt ook aan.
Ik hoop van harte dat er een mooi Europees netwerk tot stand komt, zie NightJet.
(en dat ze niet met ouwe meuk gaan rijden)
Mooi initiatief!
Goed om te zien dat ze ook aan de fietsreiziger denken, dat maakt dat je een week of 2 langer door het Oosten van Europa kan fietsen.
Er wordt dus wel met oude meuk gereden. Er is geen duidelijkheid of er fietsen meekunnen.
bert sitters schreef:
wo 07 apr, 2021 15:26
oude meuk gereden. Er is geen duidelijkheid
Zie ook:
https://forum.cyclinguk.org/viewtopic.p ... 2#p1595032
Beter ouwe meuk dan nix.
Wat die duidelijkheid of fietsen mee kunnen, op de site kan je vinden:
Screenshot_20210408_094722.png
Screenshot_20210408_094722.png (66.81 KiB) 2729 keer bekeken
Maar even naar hier gekopieerd dan kunnen we later altijd nog terug kijken.

Hoewel ik focus op privacy goed is vraag ik me af of dat hier een goed idee is. Bedrijven werken denk ik net zoals mensen in dat ze maar goed op één ding kunnen focussen en dan zou mijn keuze in dit geval anders zijn.
Het tijdschema is gepubliceerd op de website https://www.europeansleeper.eu/
Helaas gaat hij pas in de zomer rijden. Kaartverkoop start in April. Over aantal fietsplaatsen nog niets bekend.
timetable_europeansleeper7.jpg
Dank je. Stopt deze trein ook in Deventer of Hengelo?
willem.m schreef:
ma 20 dec, 2021 10:26
Dank je. Stopt deze trein ook in Deventer of Hengelo?
Nee dus. Je kunt om 1 uur 's nachts in Bad Bentheim opstappen. Klein stukje fietsen vanuit Hengelo of Oldenzaal.
Het zou kunnen dat er in Bad Bentheim van locomotief wordt gewisseld net als met de IC Amsterdam - Berlijn.
Afgelopen zaterdag stond deze in m’n krant, ik plaats hem hier maar even.

Zitten leuke opties tussen hoor 8)

DE3BA226-5A08-4718-AF8B-5174B22DE216.jpeg
Mooi overzicht. Helaas kunnen niet in alle treinen fietsen mee. Zo weet ik van de nachttreinen tussen Hamburg en Stockholm dat er tot nu toe geen plek voor fietsen is. Ook veel Nightjet-treinen zijn zonder fietsvervoer. Hier is een overzicht van de Nightjet-routes waar wel plek is voor fietsen, als is het meestal beperkt tot 3 fietsen per trein. In de nachttrein Amsterdam-Zürich kunnen 13 fietsen mee.
In deze nachttrein van Brussel, Amsterdam, Berlijn en Praag kunnen geen fietsen mee. Het is een particulier initiatief. De initiatiefnemers melden dat er geen rijtuigen met fietsplaatsen beschikbaar zijn.
bert sitters schreef: In deze nachttrein van Brussel, Amsterdam, Berlijn en Praag kunnen geen fietsen mee. Het is een particulier initiatief. De initiatiefnemers melden dat er geen rijtuigen met fietsplaatsen beschikbaar zijn.
Over welke nachttrein gaat dit bericht nu.
deze nachttrein: beetje vaag
particulier initiatief: ??
de initiatiefnemers melden:waar te vinden?
dunlop schreef:
za 12 feb, 2022 17:36
bert sitters schreef: In deze nachttrein van Brussel, Amsterdam, Berlijn en Praag kunnen geen fietsen mee. Het is een particulier initiatief. De initiatiefnemers melden dat er geen rijtuigen met fietsplaatsen beschikbaar zijn.
Over welke nachttrein gaat dit bericht nu.
deze nachttrein: beetje vaag
particulier initiatief: ??
de initiatiefnemers melden:waar te vinden?
Dat gaat over europeansleeper.eu
peter de rijk schreef:Dat gaat over
Oh. Volgens mij was dit bedrijf hier nog nooit genoemd. Zo wordt de berichtgeving wel erg warrig. Maar dank voor de toelichting.