Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen in Thaise treinen - Forum Wereldfietser

Fietsen in Thaise treinen

In een aantal treinen in Thailand kan de fiets niet mee, zoals de DRC (Diesel Rail Car), de Special Express en de nieuwe nachttreinen, die de oude vervangen hebben, waaraan wel een bagagerijtuig hing.
Er rijden ook nog oude nachttreinen. Helaas niet altijd met ligplaatsen, zoals van Bangkok naar Nong Khai. Er gaat een nieuwe nachttrein zonder fietsplaatsen of een oude trein zonder ligplaatsen. Je kunt echter een ligplaats nemen in de nieuwe trein en je fietsen laden in de oude trein. In Nong Khai staat je fiets keurig op je te wachten in het bagagedepot.

Naar Chiang Mai en naar het zuiden gaan ook nog altijd oude nachttreinen met ligplaatsen en fietsplaatsen

Wat ik ook gedaan heb is een eigen coupe reserveren met twee bedden in de eerste klas. Ik verpakte mijn fiets in een hoes, die ik toch nodig had voor het vliegen. Het pakketje ging op het bovenste bed. Ik had wel de coupe gereserveerd die het dichtst bij de deur was, zodat ik niet lang door het gangetje hoefde te slepen.

Op de grote stations, zoals Bangkok-Hualamphong, moet je voor het fietskaartje naar een apart loket. Er wordt een kaartje met de hand uitgeschreven en er wordt een bewijs met de bestemming op het zadel op aan een kabel geplakt.
Station Hualamphong gaat er echter uit. Er komt een nieuwe station in het noorden van Bangkok.

Op deze link zie je een aantal treinen waarin de fiets wel meekan. https://www.thailandtrains.com/carrying ... nd-trains/
Nu nog wachten tot we er weer kunnen fietsen