Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets mee in nieuwe nachtrein van Parijs naar Nice - Forum Wereldfietser

Fiets mee in nieuwe nachtrein van Parijs naar Nice

Vanaf 16 april gaat hij weer rijden. De nachttrein van Parijs naar Nice. De rijtuigen zijn gerenoveerd. Er is Wifi en bij je slaapplek kun je telefoon en ander apparaten opladen. Fietsen kunnen mee.
Je kunt nu ook de combinatie eerste klas en fiets boeken.
De trein vertrekt in Parijs vanaf Het Gare d'Austerlitz.
Zie: https://nl.oui.sncf/nl/resultaten/outwa ... a5deee4fc9
Dag Bert, weet jij wellicht ook hoe die combinatie 1e klas + fiets dan te boeken is? Ik probeer een reis Nice - Parijs te boeken, maar ik krijg de indruk dat alleen de combinatie 2e klas + fiets mogelijk is.
Ik heb een fake ticket geboekt en kreeg de boodschap dat een niet gedemonteerde fiets alleen met de 2e klas mee kan.
Ik heb het de aflopen weken een paar keer geprobeerd en het blijft steeds hetzelfde: niet te boeken.
.
screen04.jpg
En ook de vondst van Ronald is correct (maar het woord fiest niet)
.
screen03.jpg
soetens@wilcotransport.nl reageert niet op mail (paar keer geprobeerd)
en treinreiswinkel gaf me op 3 mei onderstaande reactie.
Op dit moment is het dringende advies vanuit het kabinet om tot en met 15 mei 2021 alleen noodzakelijke reizen te maken. (geen vakantiereizen)
Tijdens de gehele reis is het dragen van een mondkapje verplicht, houd rekening met de impact ervan bij lange reizen. Informeer goed over de coronamaatregelen per land.
Momenteel is er geen zicht op reismogelijkheden vanaf medio mei 2021.
Treintickets voor heel Europa (informatie en boeking) uitsluitend via onze website.
Trein&fiets informatieaanvragen en boekingen zijn voorlopig niet mogelijk bij de Treinreiswinkel ivm de coronamaatregelen.
Ik heb ook de Oostenrijkse nachttrein van München naar Bologna of Rome proberen te boeken met fiets en ook dat lukte niet.

Voorlopig nog even afwachten dus.

Ik hoor graag wanneer reserveren weer mogelijk is.
Ik heb de vraag gesteld op de Franse Facebookgroep "Vélo et train en France."
Poppink schreef:
ma 17 mei, 2021 22:58
Ik heb het de aflopen weken een paar keer geprobeerd en het blijft steeds hetzelfde: niet te boeken.
.
screen04.jpg

En ook de vondst van Ronald is correct (maar het woord fiest niet)
.
screen03.jpg

soetens@wilcotransport.nl reageert niet op mail (paar keer geprobeerd)
en treinreiswinkel gaf me op 3 mei onderstaande reactie.

Die ervaring heb ik met Soetens ook, maar bellen lukt meestal wel. Ik heb goede ervaring met Soetens.
Rob_Gordon schreef:
ma 17 mei, 2021 20:36
Dag Bert, weet jij wellicht ook hoe die combinatie 1e klas + fiets dan te boeken is? Ik probeer een reis Nice - Parijs te boeken, maar ik krijg de indruk dat alleen de combinatie 2e klas + fiets mogelijk is.
Het lijkt erop dat alleen de combinatie tweede klas met fiets te boeken is. Ik zie in juli nog wel plaatsen vrij in de tweede klas met fiets. Vanwege Corona worden slechts vier van de zes ligplaatsen in een coupé bezet.
Zie: https://nl.oui.sncf/nl/resultaten/outwa ... cd7937a50e
.
Ik heb inderdaad in juli een reis met de nachttrein terug vanuit Nice naar Parijs geboekt. Dank voor de informatie dat slechts 4 van de 6 plekken bezet zijn; dit werd mij niet duidelijk uit de boeking en is prettig nieuws!