Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fiets mee, laatste ervaringen? - Forum Wereldfietser

fiets mee, laatste ervaringen?

Goedemorgen, wil heel graag naar vriendin in Zwolle vanuit Leiderdorp. 1 dag op en neer, voor de avondklok weer binnen.
Ik ga soms met auto, maar dat vind ik nu te vermoeiend. En ben al vaak met de trein geweest, soms liet ik me ophalen bij station, soms nam ik fiets mee.
Dat laatste wil ik graag en ben dus heel benieuwd hoe de laatste ervaringen zijn, fiets mee in de trein in deze coronatijd?
Geen verschil met pre-corona.
Je kunt je fiets online aanmelden, maar dat hoeft niet.
Wel moet je het fiets-kaartje online of in de app kopen (bij de NS).
Ik ga af en toe naar mijn werk en reis met de trein, deels noodzakelijk en deels omdat ik het niet erg vindt een keer per week te gaan.

Wat de laatste twee weken op valt is dat het in de avondspits "druk" is, dat is voor mij dat de helft van de zitplaatsen bezet zijn en nog wat meer mensen in de overloop. Dat lijkt een algemener beeld te zijn. Dat vindt ik maar niets dus ga ik zover mogelijk minder vaak en heb in de rustigere stoptreinroute genomen i.p.v. de intercity. De druktemelder (bijv. in de App) lijkt wel een goede voorspelling te kunnen doen.

Wat betreft fiets mee geen probleem.
daulagari schreef:
za 06 mar, 2021 22:10

Wat de laatste twee weken op valt is dat het in de avondspits "druk" is, dat is voor mij dat de helft van de zitplaatsen bezet zijn en nog wat meer mensen in de overloop.

Wat betreft fiets mee geen probleem.
Behalve dat je in de spits sowieso je fiets niet mag meenemen
In de Randstad begint het weer aardig druk te worden in de trein.
Gisteren met de trein + fiets van Utrecht naar Den Bosch, was qua drukte geen probleem.
ook in de avond van Tilburg - Utrecht geen probleem
- lekker vroeg gaan en na 19:00 weer terug = suc6.
Door de week reis ik sinds kort Utrecht - Haarlem altijd buiten de spits.
in de middag op de terugweg is het aardig druk en moet vaak de fietsplek delen ook al heb ik dan een vouwbare fiets.
Op trajecten waar ICMm Materieel rijdt, is het een beetje drama omdat er beperkt plaats is voor fietsen in dit treintype.
Dit is altijd in een van de koprijtuigen, de andere koprijtuig heeft geen fietsplek. vaak is het zeuren wie er mee mag.
en dan maar hopen dat de stellen gekoppeld zijn zodat er nog een plek is

Dit materieel is het meest te vinden op de trajecten: Hoofddorp/Amsterdam/Rotterdam/Utrecht - Groningen - Leeuwarden - Enschede. Soms wordt dit materieel ook in de intercitydiensten op andere trajecten ingezet.

Een ICMm stel:
Afbeelding
touttanami schreef:
zo 07 mar, 2021 17:20

- lekker vroeg gaan en na 19:00 weer terug = suc6.
Da's een lastige ja met die avondklok, anders wilde ik nogal eens met de éénnalaatste trein rekening houden voor de terugreis...
touttanami schreef:
zo 07 mar, 2021 17:20
... en moet vaak de fietsplek delen ook al heb ik dan een vouwbare fiets.
Met een vouwfiets hoef/moet je geen fietsplaats delen.
touttanami schreef:
zo 07 mar, 2021 18:01
Op trajecten waar ICMm Materieel rijdt, is het een beetje drama omdat er beperkt plaats is voor fietsen in dit treintype.
Dit is altijd in een van de koprijtuigen, de andere koprijtuig heeft geen fietsplek. vaak is het zeuren wie er mee mag.
en dan maar hopen dat de stellen gekoppeld zijn zodat er nog een plek is

Dit materieel is het meest te vinden op de trajecten: Hoofddorp/Amsterdam/Rotterdam/Utrecht - Groningen - Leeuwarden - Enschede. Soms wordt dit materieel ook in de intercitydiensten op andere trajecten ingezet.

Een ICMm stel:
Afbeelding
Het is bij deze koploper altijd de kop van de stroomafnemer. In dit geval dus aan de achterzijde van de trein. Je weet niet waar de fietsenkop komt. dus kies een centrale plek op het perron. Komt de kop met het fietspictogram. als eerste binnen ga dan vooruit.