Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Routeplanner Deutsche Bahn - Forum Wereldfietser

Routeplanner Deutsche Bahn

Als ik snel even iets wil weten over treinen in Europa met de fiets, ga ik altijd naar de planner van de Deutshe Bahn. Er was zoiets als een knop om bijzonderheden aan te geven. Daar even het vakje Fahradmitname aanvinken en er kwam een reismogelijkheid met fiets te voorschijn.

Als ik nu naar de planner ga, zie ik geen enkele mogelijkheid om nog een fiets op te geven.
Doe ik iets fout? Zie ik iets over het hoofd?
Of is die mogelijkheid uit de planner verdwenen.

Wie heeft de oplossing voor dit probleem.

Peter
Gewoon op zoeken drukken, en dan komen de overige opties waar "fietsmeenemen" ook nog steeds gekozen kan worden.

Pieter
Peter Molog schreef:
vr 11 dec, 2020 12:41
Er was zoiets als een knop om bijzonderheden aan te geven. Daar even het vakje Fahradmitname aanvinken en er kwam een reismogelijkheid met fiets te voorschijn.
Dat kan nog steeds als je in dit menu eerst een begin- en eindstation invult en dan rechtsonder op 'overige opties' klikt. Vervolgens kun je helemaal onderaan (even scrollen) de optie 'fiets meenemen' aanvinken.
:oops: :oops: Schaamrood :oops: :oops:
dank
Deze routeplanner van de Deutsche Bahn is voor reizigers met een fiets voor veel landen uitstekend. Niet voor België, Frankrijk en Spanje. Zelfs Oostenrijk is niet volledig.
Houd er rekening mee dat getoonde reizen met "fietsmeenemen-vinkje" aan niet altijd daadwerkelijk te boeken zijn.

Vorig jaar frustratie aan gehad: hele wizard meermaals doorlopen en nadat ik alle betaalgegevens ingevuld had en op de aller aller laatste pagina kwam, verscheen een toch een melding "deze reis is niet te boeken". Aaargh.

Er is laatst ook iemand een webshop begonnen met diensten voor fietstreinreizen boeken. Zou even moeten opzoeken hoe die heet maar die kan je wellicht ook helpen.
Dat "deze reis is niet te boeken" krijg je als er in jouw reis een trein voorkomt waarin je geen plek voor jouw fiets kunt reserveren, bijvoorbeeld Regional of Nahverkehrszüge.
Voor dit jaar wilde ik Dresden-Venlo boeken voor twee personen en twee fietsen, ik kreeg ook "deze reis is niet te boeken".
Dit komt omdat je voor het gedeelte Hamm-Venlo geen zitplaats en fietsplaats kunt reserveren.
Ik heb toen Dresden-Hamm gereserveerd voor twee personen en twee fietsen want dit is het grootste gedeelte van de reis, en voor Hamm-Venlo was het de bedoeling dat ik in Hamm kaartjes aanschafte. In deze trein is plaats voor fietsen, maar vol is vol.
Uiteindelijk is het allemaal niet doorgegaan onder andere door corona.
https://www.fiets-mee.nl
Daarmee hoef je niet meer te zoeken. :)

Het ging mij ook niet om het bestellen van tickets. Ik weet al jaren dat dat niet kan bij de DB.
Het ging mij alleen om me te oriënteren.