Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets inpakken voor Thalys, zonder fietstas - Forum Wereldfietser

Fiets inpakken voor Thalys, zonder fietstas

Beste forumleden,

Volgende week zullen een vriend en ik de Thalys nemen naar Parijs met twee fietsen. Deze fietsen moeten volgens de regels van Thalys in ''een soepele hoes (...) worden verpakt van maximaal 135 x 85 x 30 cm''.

We hebben een vervoertas die je kunt opvouwen tot een klein tasje proberen te bestellen. Deze is niet meer leverbaar. Andere vervoertassen zijn te groot en zwaar.

Graag vraag ik aan jullie tips en/of ervaringen met de fiets meenemen in de Thalys. Ik las ergens de fiets inpakken in bubbeltjesplastic en er vervolgens vuilniszakken omheen tapen. Is dit een goed idee? Zijn er andere goede ideeën?

Alvast hartelijk dank!

Eric
Of bubbeltjesplastic en daar omheen een dekkleed van de bouwmarkt tapen, is steviger dan vuilniszakken. Zo eentje bijvoorbeeld: https://www.gamma.nl/assortiment/ok-dek ... /p/B390900.
DaVinci schreef:
wo 08 jul, 2020 08:35
Of bubbeltjesplastic en daar omheen een dekkleed van de bouwmarkt tapen, is steviger dan vuilniszakken. Zo eentje bijvoorbeeld: https://www.gamma.nl/assortiment/ok-dek ... /p/B390900.
Goed idee, dank je wel!
FavouriteSongs schreef:
wo 08 jul, 2020 08:25
We hebben een vervoertas die je kunt opvouwen tot een klein tasje proberen te bestellen. Deze is niet meer leverbaar. Andere vervoertassen zijn te groot en zwaar.
Zit hier iets tussen?
https://www.bike4travel.nl/zoeken?contr ... it_search=

Goede reis,

Carl
Het is een beetje kort dag om met deze vraag te komen als je volgende week weg gaat maar dit is wat ik gebruik. Ik kan fiets en bagage zo in één keer dragen:

Sea-to-Summit Travelling Light Duffle Bag capaciteit: 40 liter, gewicht: 76 gram. Deze is groot genoeg om twee leeggemaakte Tailfin SL22 Superlight Pannier Bag achtertassen, een Apidura Expedition Frame Pack 6.5L frametas en twee bidons te bevatten.
TREXAD Air Pack rugzak capaciteit: 33 liter, gewicht: 351 gram. Super comfortabel. Het rugpaneel is een opblaasbaar luchtkussen en ook de schouderriemen bevatten luchtkussentjes. Groot genoeg voor de inhoud van mijn fietstassen.
De Apidura frametas laat ik op de fiets zitten als ik de fiets in een Ostrich SL-100 Rinko Bag hoes verpak voor Thalys, TGV, ICE, AVE, NightJet of welke andere trein dan ook die geen fietsen toelaat. En soms zelfs in NS treinen buiten de daluren. Voor de Flixbus gaat hij er wel af en verdwijnt tezamen met de Tailfin fietstassen in de duffle bag die onderin het bagageruim van de Flixbus gaat terwijl de fiets achterop gaat. Mijn helm en Trexad rugzak gaan als handbagage mee in de bus.
Als ik de fiets verpak in de hoes gebruik ik Fastech E1-4-330-B10 30 cm klittenbandjes om de losse onderdelen van de fiets aan elkaar te binden.
Om de fiets met de juiste aanhaalmomenten weer in elkaar te zetten heb ik de Radon Mini Torque Wrench Kit momentsleutel.

En al die prachtige spullen liggen al 4 maanden onbenut in de kast...
HFvdS schreef:
do 09 jul, 2020 14:54
En al die prachtige spullen liggen al 4 maanden onbenut in de kast...
Juist, en dat wil ik dus voorkomen.

Bedankt voor de informatie! Voor m'n eerste fietsvakantie houd ik het bij een doe-het-zelf-oplossing. Ik zal een foto plaatsen zodra het is gelukt.
Zie bijlage. Verdient geen schoonheidsprijs. Wielen van fiets gehaald, stuur gedraaid, alles in bubbeltjesplastic, daarna in zeil.

Bijlagen