Additionally, paste this code immediately after the opening tag: deelbare fiets (S+S couplers) in de ICE? - Forum Wereldfietser

deelbare fiets (S+S couplers) in de ICE?

Heeft iemand ervaring met het meenemen van een (verpakte) fiets met S+S couplers in een ICE die geen ruimte heeft voor gewone fietsen?

Gedemonteerd en ingepakt is het minder dan 90x120cm en het ging zonder problemen heen en terug met de Thalys naar Parijs, maar misschien dat de ICE anders is?
Ik heb een keer of tien met een fiets verpakt in een tas met een ICE gereisd. Bagage moet officieel in de rekken of tussen de banken. Niet op het balkon zetten! Ik ben er ooit een keer uitgezet door een vervelende conductrice. Ik had toch een flex kaartje dus ik moest maar met de intercity waardoor ik op een zondagavond pas tegen twaalven thuis was.
HFvdS schreef:
ma 13 jan, 2020 12:17
Ik heb een keer of tien met een fiets verpakt in een tas met een ICE gereisd. Bagage moet officieel in de rekken of tussen de banken. Niet op het balkon zetten! Ik ben er ooit een keer uitgezet door een vervelende conductrice. Ik had toch een flex kaartje dus ik moest maar met de intercity waardoor ik op een zondagavond pas tegen twaalven thuis was.
Tja, mocht het je nog eens overkomen:
Maak een kiekje van de situatie, en vraag/eis van de conducteur/conductrice dat hij/zij een aantekening op je reisbiljet maakt (weigert de conducteur/conductrice die aantekening dan kan je nog een kiekje maken ... dat is als je een smartphone hebt heel makkelijk gedaan).

Vul daarna zo'n internationaal vertragingsformulier in ... goeie kans (eventueel na nog een repliek) dat je een tegemoetkoming wegens vertraging krijgt, en daarnaast een goeie kans dat de onvriendelijke spoor-beambte de aanwijzing krijgt zoiets nooit weer te doen (hetzij omdat het sowieso onregelementair was danwel omdat het teveel gedoe gaf).
Juist in een land - zoals Duitsland - waar regels heilig zijn kan je die regels ook weer inzetten tegen het systeem.