Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Geen spitsverbod in de trein in juli en augustus - Forum Wereldfietser

Geen spitsverbod in de trein in juli en augustus

De maand juli is begonnen. Dit houdt in dat in Nederland het spitsverbod voor fietsen op werkdagen in de trein niet geldt. In de maanden juli en augustus mag de fiets ook op werkdagen tijdens de ochtend- en de avondspits mee in de trein.
Wel een fietskaartje à € 6,90 aanschaffen.
Hi Bert,

Ja, het klopt :wink:

Bijlagen

Dat kan wel zo zijn maar bij een volle trein heb je nog steeds geen voorrang en kan het gebeuren dat de conducteur je weigert.
Inderdaad, vol is vol. Ik ben echter nog nooit geweigerd.
Nee, ik ook niet. Het is inderdaad wel eens voorgekomen dat ik er niet meer in kon, door al die hutkoffers die van Schiphol komen. Dat is het nadeel als je in Amsterdam Zuid opstapt.
hoe weet je vooraf in welk treindeel er een fietscoupé aanwezig is?
Niet, dus als je er geen kunt vinden, gewoon ergens instappen en tegen de conducteur zeggen dat je er geen kon vinden.
Terra schreef:
di 02 jul, 2019 23:29
hoe weet je vooraf in welk treindeel er een fietscoupé aanwezig is?
Een zaak van inschatten. Bij de koplopers is dat slechts op een van de koppen van een stel.
Bij de dubbeldekkers met vier rijtuigen in een stel is dat de tweede deur vanaf de kop aan beide zijde. Bij stellen met zes rijtuigen is er ook een fietsenplaats in het midden.
bert sitters schreef:
ma 01 jul, 2019 11:47
De maand juli is begonnen. Dit houdt in dat in Nederland het spitsverbod voor fietsen op werkdagen in de trein niet geldt. In de maanden juli en augustus mag de fiets ook op werkdagen tijdens de ochtend- en de avondspits mee in de trein.
Wel een fietskaartje à € 6,90 aanschaffen.
Dus afgelopen maandagochtend, 1 juli, om 8.49 u in Hilversum met de fiets in de trein gestapt naar Zaltbommel voor een tochtje Zaltbommel-Arnhem.
Tja, het betekende wel dat ik met de fiets in de hand moest staan. Maar ja, je kunt niet alles hebben.

Jan
patrick_ijsselstein schreef:
ma 01 jul, 2019 16:46
Dat kan wel zo zijn maar bij een volle trein heb je nog steeds geen voorrang en kan het gebeuren dat de conducteur je weigert.
Dat heb ik on 11 jaar 1 keer meegemaakt en dat was niet eens tijdens de spits.
Op de plek bestemd voor invaliden mocht ik mijn fiets niet plaatsen in de trein van Amersfoort naar Zwolle, terwijl die plek vrij was.........

Gelukkig zijn er ook andere conducteurs!

Jan
Terra schreef:
di 02 jul, 2019 23:29
hoe weet je vooraf in welk treindeel er een fietscoupé aanwezig is?
Een aantal jaren geleden werd op station 's-Hertogenbosch geëxperimenteerd met een soort lichtbakken op het perron waarmee werd aangegeven waar je moest staan voor de deuren en ook waar de fietsplekken waren.
Helaas niets meer van vernomen.

Jan