Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Geen fietsen meer tussen Maubeuge en Parijs - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Geen fietsen meer tussen Maubeuge en Parijs

Peter Molog schreef:
zo 14 feb, 2021 20:21
bert sitters schreef: Ik schat zo in dat iedereen wel weet dat de Thalys tussen Amsterdam en Parijs rijdt
Of "iedereen" dat weet betwijfel ik.
Schrijf dan gewoon dat het om de trein Amsterdam-Parijs gaat. Dan ben je duidelijk.
De renovatie en het realiseren van fietsplaatsen geldt voor ALLE Thalys-treinstellen. Dit forum van Vereniging de Wereldfietser wordt ook vaak bekeken door de leden van onze Vlaamse zustervereniging de Vakantiefietser. Een fiets mee in de Thalys betekent dat zij eindelijk een goede treinverbinding krijgen naar Duitsland. Een snelle Thalys van Brussel naar Keulen In plaats van drie keer overstappen op boemeltjes.
Op 29/06 heb ik de trein van Parijs naar Maubeuge genomen. Alles was zoals vroeger (behalve dat het nu een TER-trein is ipv een Intercité). Het gaat (in 2021) nog steeds om hetzelfde type oude trein. De trein bevatte nog steeds een aparte coupé voor fietsen, waaruit de stoelen werden verwijderd.

Is het eventueel mogelijk de titel van dit onderwerp te veranderen naar "Nog steeds fietsen op de trein tussen Maubeuge en Parijs", want zoals het er nu staat is het wel verwarrend.
Inderdaad, de titel geeft de werkelijkheid niet weer. Wie verandert dat even?

Ik dacht dat ik in dit draadje gereageerd had, maar vind die reactie niet terug, dus dan bij deze:
Ik ben in sept 2019 met de TER van Maubeuge naar Parijs (G. du Nord) gereisd; geen aparte fiets-coupé, maar de fiets kon, en mocht, mee op een balkon. Snelle verbinding, met maar een paar stops, in idd een stokoude trein. Prima verder.

Ondanks dat er weinig passagiers meereisden waren, waren er dieven actief (ik neem aan om in Parijs aan het werk te gaan; forenzen zullen we maar zeggen). Terwijl ik de fiets uitlaadde, werd mijn stuurtas gestolen (stond nog in de trein).
Afijn, dmv etnische profilering van de passagiers die ik had zien uitstappen, had ik de daders snel te pakken, en na wat gedoe en (zeer behulpzame) politiebemoeienis, liep dat ook weer goed af. Ter waarschuwing.

Ik wilde in Toulouse zijn om vandaar mijn eerdere tocht te vervolgen naar Zuid-Spanje.
Ik heb 's ochtends de intercity van AMS naar Brussel genomen, en heb er toen een mooie fietsmiddag van Brussel naar Maubeuge van gemaakt (85 km). Daar overnacht, de TER naar G. du Nord, fietsen naar G. d'Austerlitz en door met een Intercités naar Toulouse. Voor vakantie een prima traject om zo af te leggen.
De camping van Maubeuge is er idd niet meer, maar een kleine 10 km naar het noorden is een prima camping.