Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Geen treinen meer naar Hoek van Holland - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Geen treinen meer naar Hoek van Holland

Jurr schreef:
za 28 sep, 2019 19:44
Vanaf Rotterdam CS zou je ook even naar Eendrachtsplein kunnen fietsen
Of naar Hoek van Holland. ;) Kilometertje of dertig.

Carl
Jurr schreef:
za 28 sep, 2019 19:44
bert sitters schreef:
za 28 sep, 2019 19:40

.
Of NS Rotterdam Blaak. Metrolijn B gaat rijden van Nesselande naar Hoek van Holland. Vanaf Rotterdam CS zou je ook even naar Eendrachtsplein kunnen fietsen en daar de metro pakken trouwens.

De trein uit Groningen gaat tot Rotterdam Centraal en niet verder naar Rotterdam Blaak.
De Hoekse lijn zoals hij heet gaat rijden tussen Hoek van Holland en Nesseland en komt daarbij langs Rotterdam Alexander. De intercity vanaf Utrecht stopt ook op Rotterdam Alexander dus voor de reis met de de minste overstappen stap je over op Rotterdam Alexander en niet op Rotterdam Centraal
bert sitters schreef:
za 28 sep, 2019 19:40
Martin E. van Doornik schreef:
za 28 sep, 2019 19:24
Rijdt vanaf Schiedam? Waar is de verbinding tussen Rotterdam CS en Schiedam? Kunnen er fietsen mee? :roll:
Martin, vanuit Groningen moet je in Rotterdam Centraal overstappen op een trein in de richting Den Haag. In Schiedam Centrum stap je dan over op de metro naar Hoek van Holland. Voor de Rotterdamse metro hoef je niet extra voor de fiets te betalen, maar er moet wel ruimte zijn voor de fiets. Bij drukte mag het personeel fietsen weigeren. Net als in de trein geldt in de metro een spitsverbod voor fietsen. Houd met dit alles rekening als je de boot moet halen.
Die van Groningen naar Rotterdam CS is hier niet relevant, dat kent zowat iedere WF'er wel. Heb ik nog in 2011 gedaan toen ik naar de boot HvH-Harwich reisde. Maar het gaat om vanaf Rotterdam CS naar HvH. Dus niet rechtstreeks met de RET van Jaap Kooiman en meneer Harmsen? :lol:
Ik heb geen plannen om in Engeland te gaan fietsen (er zijn nu geen jeugdherbergen meer in de buurt van Harwich), maar ik wil aan andere fietsers denken.