Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets van Kopenhagen naar Amsterdam - Forum Wereldfietser

Fiets van Kopenhagen naar Amsterdam

Beste Wereldfietsers,

Onlangs heb ik voor een fietsvakantie in Denemarken treintickets geregeld. In mijn enthousiasme ben ik toen vergeten dat je online, via NS Highspeed, geen fietstickets kunt regelen. Bij het loket aangekomen bleken er voor de terugreis geen plekken meer te zijn voor onze twee fietsen in de City Night Line. Helaas wel al onze tickets geboekt. Deze zijn niet meer te annuleren. Dom dom dom!

Mijn vraag is of iemand een goedkope manier weet om de fietsen terug naar Nederland te krijgen? Onder de volgende omstandigheden:

1) We hebben vrienden in Kopenhagen waar de fietsen veilig kunnen staan
2) Het heeft geen haast
3) Wij nemen maandag 25 augustus de City Night Line terug van Kopenhagen naar Amsterdam
4) Zelf de fietsen later ophalen is alleen een optie als allle andere opties extreem duur zijn

Bedankt alvast!
Vedet schreef:Beste Wereldfietsers,

Onlangs heb ik voor een fietsvakantie in Denemarken treintickets geregeld. In mijn enthousiasme ben ik toen vergeten dat je online, via NS Highspeed, geen fietstickets kunt regelen. Bij het loket aangekomen bleken er voor de terugreis geen plekken meer te zijn voor onze twee fietsen in de City Night Line. Helaas wel al onze tickets geboekt. Deze zijn niet meer te annuleren. Dom dom dom!

Mijn vraag is of iemand een goedkope manier weet om de fietsen terug naar Nederland te krijgen? Onder de volgende omstandigheden:

1) We hebben vrienden in Kopenhagen waar de fietsen veilig kunnen staan
2) Het heeft geen haast
3) Wij nemen maandag 25 augustus de City Night Line terug van Kopenhagen naar Amsterdam
4) Zelf de fietsen later ophalen is alleen een optie als allle andere opties extreem duur zijn

Bedankt alvast!
Fietsdozen scoren, pakketten van maken en door een vervoerder op laten halen en thuis bezorgen. Met een beetje shoppen minder dan 50e/fiets
Wij hebben ook ooit van Kopenhagen naar Amsterdam gefietst. Het is ons goed bevallen. Zie http://www.evil.demon.nl/2007.htm Veel fietsplezier gewenst!
Als je via Treinreiswinkel op tijd boekt kun je voor 58 euro op en neer naar Kopenhagen. Is een leuke aangelegenheid om een weekeindje te doen. Voor de terugreis kun je dan de fietsen meenemen.....
Kan me herinneren dat het goedkoper is als je van bedrijf naar bedrijf je packet verstuurd. Van bedrijf [fietsenmaker] naar huis adres is een stuk duurder.
Deze info heb ik een paar jaar geleden gehoord van een van onze local ophaal service.
Bedankt voor de reacties. De fietsen verzenden met een transportbedrijf was of niet mogelijk voor privépersonen of onmogelijk duur (à 400 euro). Terug fietsen of nog een keer terug gaan naar Kopenhagen zit er helaas de komende tijd niet in.

Maar, afwijkende bagage als schilderijen, grote dozen en ski's mogen mee met de trein tegen een vergoeding van 15e. We zijn nu van plan om de fietsen te verpakken in fietsdozen en zo te proberen ze op de trein te krijgen, onder het mom van afwijkende bagage. Heeft iemand hier ervaring mee?
Vedet schreef:Bedankt voor de reacties. De fietsen verzenden met een transportbedrijf was of niet mogelijk voor privépersonen of onmogelijk duur (à 400 euro). Terug fietsen of nog een keer terug gaan naar Kopenhagen zit er helaas de komende tijd niet in.

Maar, afwijkende bagage als schilderijen, grote dozen en ski's mogen mee met de trein tegen een vergoeding van 15e. We zijn nu van plan om de fietsen te verpakken in fietsdozen en zo te proberen ze op de trein te krijgen, onder het mom van afwijkende bagage. Heeft iemand hier ervaring mee?
Voor dozen is in die nachttreinen echt geen ruimte.
Wat voor accommodatie hebben jullie geboekt in de trein: zitplaatsen, couchette zespersoons, chouchette vierpersoons, slaapcoupé voor tweepersonen? In het laatste geval kun je fietsen demonteren en in delen compact verpakken. Wordt wel krap in jullie hok
Blijft natuurlijk een misser van HS Highspeed dat je online geen fietstickets kunt regelen, zoals dat bijvoorbeeld bij Transavia wel kan.
In de treinen van en naar Kopenhagen is het aantal fietsplaatsen beperkt. Groot pluspunt bij het boeken bij de Treinreiswinkel is dat men daar eerst kijkt of er fietsplaatsen beschikbaar zijn, voordat met met het boeken van stoelen of bedden begint.
Voor dozen is in die nachttreinen echt geen ruimte.
Nou Bert, de fietsen zijn zonder enig probleem en gratis van Kopenhagen naar Amsterdam met ons meegekomen :). Er is zowaar geen enkele keer naar de dozen gevraagd door een van de conducteurs.

Wij hadden de allergoedkoopste tickets, dus stoelen in een coupe voor zes. Een fietsdoos kon in onze coupe onder de stoelen (gelukkig zonder veel overlast voor onze medereizigers) en de andere doos kon in het compartiment voor fietsen tussen de fietsen staan. Het waren wel redelijk kleine fietsdozen (192 * 17 * 70 cm). De frames waren eigenlijk wat te breed en de bagagedragers en spatborden moesten ook gedemonteerd worden.

De fietsdoos onder de stoelen zag er als volgt uit:

Afbeelding