Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Eigen fiets of fiets huren in Bilbao - Forum Wereldfietser

Eigen fiets of fiets huren in Bilbao

Wij gaan volgende maand de Santiago de Compostella fietsen vanaf Bilbao. Nu zitten wij heel erg in dubio om onze eigen racefietsen mee te brengen of om toch fietsen te gaan huren in Bilbao.
Als iemand advies/ervaring heeft omtrent dit onderwerp dan graag reactie over fietsverhuur etc. deze zijn dan ook heel erg welkom!
Alvast bedankt!
gaby schreef:Wij gaan volgende maand de Santiago de Compostella fietsen vanaf Bilbao. Nu zitten wij heel erg in dubio om onze eigen racefietsen mee te brengen of om toch fietsen te gaan huren in Bilbao.
Als iemand advies/ervaring heeft omtrent dit onderwerp dan graag reactie over fietsverhuur etc. deze zijn dan ook heel erg welkom!
Alvast bedankt!
Ik schat zo in dat er in Bilbo(Baskisch)/Bilbao(Castiliaans) geen goede fietsen te huur zijn. Hoe gaan jullie naar Bilbo?
wij gaan met het vliegtuig naar Bilbao!
gaby schreef:wij gaan met het vliegtuig naar Bilbao!
Dat wordt zoeken op het forum hoe een fiets mee te nemen!
gaby schreef:wij gaan met het vliegtuig naar Bilbao!

Met welke maatschappij?
Met Vueling dat is geen probleem, want ik werk nl. op Schiphol. Maar mijn vraag was meer voor het fietsenverhuur en zo ja of daar iemand ervaring mee heeft. Maar kennelijk is er dus niet veel fietsverhuur in Bilbao en ik had ook al het eea gelezen daarover. Ik heb wel een fietsenbedrijf gevonden, maar daar moet ik nog reactie op krijgen. Ik denk dat we dan toch een overweging moeten maken om alsnog onze eigen racefietsen mee te nemen. Ik zal ze dan wel goed moeten inpakken en in een doos, want ook met afwijfende bagage nemen ze het niet zo nauw wat gooien en hardhandigheid betreft!!! :wink: En als ik de prijs zo vergelijk met het huren daar is dat aanzienlijk duurder. Je hebt in ons geval wel eigen fietsen en dus helemaal ingefietst. Maar aan de andere kant zijn er ook voordelen van fietsenverhuur daar zoals de service, evt. reperatie en als je in Santiago aankomt dat dan de fietsen opgehaald worden en dat was eigenlijk onze bedoeling. En nu met eigen fiets zal je deze ergens moeten opslaan indien je nog iets verder zonder fiets wilt ondernemen!!!
gaby schreef:Met Vueling dat is geen probleem, want ik werk nl. op Schiphol. Maar mijn vraag was meer voor het fietsenverhuur en zo ja of daar iemand ervaring mee heeft. Maar kennelijk is er dus niet veel fietsverhuur in Bilbao en ik had ook al het eea gelezen daarover. Ik heb wel een fietsenbedrijf gevonden, maar daar moet ik nog reactie op krijgen. Ik denk dat we dan toch een overweging moeten maken om alsnog onze eigen racefietsen mee te nemen. Ik zal ze dan wel goed moeten inpakken en in een doos, want ook met afwijfende bagage nemen ze het niet zo nauw wat gooien en hardhandigheid betreft!!! :wink: En als ik de prijs zo vergelijk met het huren daar is dat aanzienlijk duurder. Je hebt in ons geval wel eigen fietsen en dus helemaal ingefietst. Maar aan de andere kant zijn er ook voordelen van fietsenverhuur daar zoals de service, evt. reperatie en als je in Santiago aankomt dat dan de fietsen opgehaald worden en dat was eigenlijk onze bedoeling. En nu met eigen fiets zal je deze ergens moeten opslaan indien je nog iets verder zonder fiets wilt ondernemen!!!
Je had je bericht geplaatst bij Fiets en Trein.
Volgens mij hoef je niet te verwachten dat een verhuurder uit Bilbo de fietsen op komt halen in Santiago. Service en reparatie zal waarschijnlijk niet zoveel voorstellen.
De enige huurfietsen die ik in Bilbo ken zijn stadsfietsen, die je in Bilbo zelf weer moet terugplaatsen.
Je eigen fiets heeft als voordeel dat je jouw fiets kent en als het goed is deze fiets op jou is afgestemd. Bij een huurfiets weet je dat maar nooit en dat kan op lange afstanden leiden tot ongemak.
Je had het over een racefiets: heb je gedacht over het vervoer van je bagage.
Bij Vueling betaal je de toeslag voor ruimbagage en de fietstoeslag opnieuw als je overstapt. Een mogelijkheid is dat je voor de terugreis gebruik maakt van Soetens transport. Je brengt in Santiago de fietsen naar een ophaaladres en deze worden dan thuis bezorgd. Je hebt dan ook niet het gedoe met de te kleine scanner op de luchthaven van Santiago waar geen fietsdoos in past.
Ja Soetens hadden we gelezen, maar dat is 130,00 per fiets en dat vind ik aardig aan de prijs! Of zijn hier andere tarieven voor?
gaby schreef:Ja Soetens hadden we gelezen, maar dat is 130,00 per fiets en dat vind ik aardig aan de prijs! Of zijn hier andere tarieven voor?
Met 10 fietsen kan je best wel wat korting bedingen :wink:

Ps. Wat hebben jullie fietsen gekost ?
gaby schreef:Ja Soetens hadden we gelezen, maar dat is 130,00 per fiets en dat vind ik aardig aan de prijs! Of zijn hier andere tarieven voor?
Maak vooraf een berekening van wat jouw totale reis kost en kijk dan naar de prijsverhouding zonder en mét Soetens. Kijk dan ook naar het gemak.


Je geeft aan dat je na aankomst in Santiago nog wat anders wenst te doen. Je zult dan je fiets moeten stallen, daar hangt vast een prijskaartje aan.
In Santiago is een fietsenmaker die je fiets vliegklaar kan verpakken, maar dan moet je nog regelen dat je fiets op de luchthaven komt. Hangt ook weer een prijskaartje aan. Omdat je bij vluchten van Santiago altijd moet overstappen, betaal je dus twee keer voor je fiets en je ruimbagage.
Stuur je jouw fiets met Soetens terug, dan breng je die in Santiago naar het inleverpunt van Soetens. Je heb dus geen omkijken meer naar je fiets en kunt rustig jouw programma doen zonder fiets en daarna met de bus naar de luchthaven. Je kunt ook je ruimbagage meesturen met Soetens en alles wat je in de laatste dagen nodig heb in een klein rugzakje doen, dat binnen de limiet valt van cabinebagage. Op Schiphol hoef je vervolgens geen tijden te wachten bij de afwijkende bagage. Fietsen komen altijd achter de rest van de bagage en ook die komt niet altijd snel op de band. Zonder ruimbagage kunt je zo doorlopen naar de trein op weg naar huis. Je fiets en je overige bagage worden door Soetens keurig thuis afgeleverd. Omdat je alles al eerder voor vertrek in Santiago hebt ingeleverd, zal dat niet zo lang na jouw aankomst zijn. Tel uit je winst!