Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Boemeltje van Roosendaal naar Antwerpen - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Boemeltje van Roosendaal naar Antwerpen

Kikitjah schreef:Nou, gezellig:

http://binnenland.nieuws.nl//729353/fie ... _en_thalys

Ik wou volgend voorjaar graag eindelijk werk maken om mee te fietsen met de weekends in NL, maar dat zal nu waarschijnlijk bijna niet meer gaan... .

Hopelijk wordt er binnenkort voor een degelijke oplossing gezorgd, want dit is niet meer fijn! Vorig jaar geraakte ik zonder al te veel problemen op de beurs (mits overnachting, omwille van het vroege uur), dit jaar... nou... Denk niet dat ik kom, jongens toch :(
Een fietsbeurs zonder Kelly? Ik kan het me bijna niet voorstellen.
Gelukkig is An net op tijd naar Utrecht verhuisd.
Hieronder een paar citaten van www.treinreiziger.nl; zelf heb ik enkele stukken vet gemaakt.

'De Belgische Spoorwegen (NMBS) en NS Hispeed zijn tevreden over de start van de Fyra Amsterdam - Brussel. De Fyra vervoerde zondag 2100 reizigers, dat neerkomt op een bezetting van iets minder dan twintig procent.'

'TreinTramBus weet dat de Benelux in het verleden circa 7.000 a 8.000 reizigers per dag trok. De stoptrein Roosendaal - Antwerpen lijkt door de komst van de Fyra veel meer reizigers te trekken.'

'Alhoewel de Fyra zondag goed van start ging, eindigde de dag minder gelukkig. De laatste Fyra van Brussel naar Amsterdam raakte zondag in België wel defect. "Die trein heeft uiteindelijk op eigen kracht zijn weg weten te vervolgen" zegt NMBS woordvoerder Bart Crols. Uiteindelijk kwam de trein in Amsterdam aan met ruim een uur vertraging.
Verder hadden een aantal andere Fyra's een kleine vertraging, maar waren de meeste treinen op tijd. Maandag verliep de start niet geheel vlekkeloos. Een tweetal treinen startte in Amsterdam met vertraging, meldt NS Hispeed op Twitter. De Fyra aan het begin van de middag (v. 12:41u) heeft zelfs een vertraging van een uur. De trein van een uur later is ook te laat. Maandagmorgen waren er ook problemen voor de Fyra Amsterdam - Breda. Die reed met vertragingen tot 30 minuten. Ook vielen er incidenteel treinen uit.'

NS Hispeed en NMBS zijn tevreden. De Fyra is dood, lang leve de Fyra! :roll:
keesswart schreef:Hieronder een paar citaten van www.treinreiziger.nl; zelf heb ik enkele stukken vet gemaakt.

'De Belgische Spoorwegen (NMBS) en NS Hispeed zijn tevreden over de start van de Fyra Amsterdam - Brussel. De Fyra vervoerde zondag 2100 reizigers, dat neerkomt op een bezetting van iets minder dan twintig procent.'

'TreinTramBus weet dat de Benelux in het verleden circa 7.000 a 8.000 reizigers per dag trok. De stoptrein Roosendaal - Antwerpen lijkt door de komst van de Fyra veel meer reizigers te trekken.'

'Alhoewel de Fyra zondag goed van start ging, eindigde de dag minder gelukkig. De laatste Fyra van Brussel naar Amsterdam raakte zondag in België wel defect. "Die trein heeft uiteindelijk op eigen kracht zijn weg weten te vervolgen" zegt NMBS woordvoerder Bart Crols. Uiteindelijk kwam de trein in Amsterdam aan met ruim een uur vertraging.
Verder hadden een aantal andere Fyra's een kleine vertraging, maar waren de meeste treinen op tijd. Maandag verliep de start niet geheel vlekkeloos. Een tweetal treinen startte in Amsterdam met vertraging, meldt NS Hispeed op Twitter. De Fyra aan het begin van de middag (v. 12:41u) heeft zelfs een vertraging van een uur. De trein van een uur later is ook te laat. Maandagmorgen waren er ook problemen voor de Fyra Amsterdam - Breda. Die reed met vertragingen tot 30 minuten. Ook vielen er incidenteel treinen uit.'

NS Hispeed en NMBS zijn tevreden. De Fyra is dood, lang leve de Fyra! :roll:
Ik vernam van een reiziger dat het boemeltje van Antwerpen naar Roosendaal zondag wél bomvol zat. Volgens de waarnemingen van de reiziger stapte de overgrote meerderheid van de passagiers in Antwerpen in en pas in Roosendaal uit. Al deze mensen hebben dus die tien stops op dat korte stukje moeten meemaken, waar zij dus niets aan hebben. Dat boemeltje is een L-trein: een Lokale trein, maar het merendeel van de reizigers is internationaal. Een product niet maat dus.
Op de reisplanner van de NS wordt aangegeven bij :geef tussengelegen stations weer" dat deze trein slechts vijf keer stopt. Het is écht tien keer.

Het schijnt nu wel zo te zijn het boemeltje met de varkensneuzen en de krappe banken in Roosendaal vertrekt van spoor 3A dat is op het zelfde perron aan de overzijde van spoor 4A, waar de semi-Intercity uit Amsterdam aankomt. Het moet dus lukken om in 4 minuten met je fiets over te stappen. Wie kan dit in de praktijk controleren?
keesswart schreef:
NS Hispeed en NMBS zijn tevreden.
gisteren reed die tenminste, vandaag zetten ze bussen in:

http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 1_00398474

:D
Den Haag wil zelf een treindienst in gaan leggen.

http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederlan ... ssel.dhtml

Interessante gedachte. M.i. een publiek voor. In elk geval één multi-inzetbaar rijtuig voor (veel staande forenzen en in de andere uren) mensen met een rolstoel, met veel bepakking of....met een fiets :-)

Misschien gaat men rijden met de mooie Duitse regiobahn-dubbeldekstellen, met onderin op elk rijtuig de helft van de ruimte inzetbaar voor fietsvervoer.

Ik ben benieuwd.
aandegracht schreef:Den Haag wil zelf een treindienst in gaan leggen.

http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederlan ... ssel.dhtml

Interessante gedachte. M.i. een publiek voor. In elk geval één multi-inzetbaar rijtuig voor (veel staande forenzen en in de andere uren) mensen met een rolstoel, met veel bepakking of....met een fiets :-)

Misschien gaat men rijden met de mooie Duitse regiobahn-dubbeldekstellen, met onderin op elk rijtuig de helft van de ruimte inzetbaar voor fietsvervoer.

Ik ben benieuwd.
De Fietsersbond heeft contact met wethouder Smit van Den Haag over de mogelijkheid om fietsen mee te nemen. Bij het in te zetten materieel moet rekening gehouden worden met de verschillen in stroomsterkte tussen Nederland en Belgie. De locomotieven van de Benelux-treinen konden omschakelen.
Opmerkelijk is de drukte in het boemeltje tussen Roosendaal en Antwerpen sinds 9 december de Benelux-treinen niet meer rijden. In Belgie valt deze trein onder de categorie "L-trein". Lokale trein, bedoeld om de dorpen ten noorden van Antwerpen met de grote stad te verbinden. Het overgrote deel van dat passagiers reist echter van Roosendaal naar Antwerpen V.V. als onderdeel van een langere reis. Raar dus dat een dergelijk lokaal treintje onderdeel is van een langere internationale verbinding. De Belgische spoorwegmaatschappij NMBS heeft de trein nu verlengt om de toestroom van passagiers aan te kunnen. Opmerkelijk dat toch veel reizigers kiezen voor het vervoer in deze varkensneuzen met krappe zitplaatsen en 10 keer stoppen tussen Roosendaal en Antwerpen. De rede is dat allerlei kortingkaartjes die in de Benelux-treinen wel golden en ook nog in het boemeltje niet gelden in de Fyra. Verder is de Fyra natuurlijk onbetrouwbaar.
Vrijdag 8 januari lag er nog géén sneeuw, maar het was een zwarte vrijdag voor de Fyra.
Ook zakenlieden (waar de Fyra vooral voor opgezet zou zijn en die wel de Benelux namen) nemen niet de Fyra, hoewel zij de tickets best kunnen betalen, maar zij willen geen afspraken mis lopen en flexibel zijn. De Fyra rijdt maar een keer in de twee uur en je moet ook nog eens reserveren.