Additionally, paste this code immediately after the opening tag: goedkope treintickets gezocht - Forum Wereldfietser

goedkope treintickets gezocht

Voor de hemelvaart trip van de Wereldfietser zocht ik goedkope treintickets, of de goedkoopste formule, momenteel kom ik op 88€ heen wo 1 juni (Antw.-Gron.) en terug zo 5 juni (Leeuwarden-Antwerpen).

Ik vind dit veel geld, omdat er ook nog fietskaartjes bijkomen.

Iemand een idee om goedkoper in groningen te komen.

Woensdag 1 juni heb ik een vrije dag dus ik kan een eind fietsen.

Groeten
Willem
Misschien zijn er mensen op het forum die met de trein gaan en een kortingskaart of trajectabonnement hebben. Op zo'n kaart mogen ook een paar medereizigers met korting meereizen na 9 uur. Ik ken de regels over meereizen niet precies.

In Nederland zijn bij mijn weten geen reguliere busverbindingen waarbij je de fiets kan meenemen. Dus NS heeft wat dat betreft geen concurrentie. Eurolines zou je nog van Antwerpen naar Utrecht kunnen brengen voor weinig geld, maar laat geen fietsen toe.
Misschien voor de terugweg via marktplaats.nl een kruidvat ns dagkaart?
http://kopen.marktplaats.nl/search.php?&q=ns+dagkaart
Je kunt fietsen van Antwerpen naar Roosendaal. Een normaal treinkaartje Roosendaal-Groningen kost 23,50 Euro per enkele reis. Voor je fiets betaal je 6, - Euro per enkele reis. Als je vanaf Roosendaal meekunt reizen met iemand met een kortingkaart betaal je slechts 14,10 Euro per enkele reis. En dat is echt niet duur voor een dergelijke lange afstand. Doe een oproep op dit forum!
bert sitters schreef:Als je vanaf Roosendaal meekunt reizen met iemand met een kortingkaart betaal je slechts 14,10 Euro per enkele reis ... Doe een oproep op dit forum!
Of koop gewoon in Roosendaal een kaartje met korting.
In elke trein heeft minstens de helft van de passagiers een kortingskaart, zeker op woensdag.
Je kan gewoon je overbuurman/vrouw vragen of ze een kortingskaart hebben en of je 'mee mag reizen'. En als dat niet lukt, dan kun je nog je beste Vlaamse accent opzetten en zeggen dat je het niet begrepen hebt.
Als ik vanaf Schiphol reis, zit er altijd wel een toerist tegenover me met het goedkoopst beschikbare treinkaartje (met korting) en er is nog nooit een conducteur geweest die moeilijk deed als ik me dan ineens presenteerde als het reisgezelschap.
Je kunt op hemelvaartsdag met ons "meereizen" tussen R'dam Alexander en Zwolle :lol: (wij reizen met korting, en gaan ook met de fietsen op pad dat weekend)

grtz Corine
grappig, ik ging juist naar het forum om info te vragen hoe ik op 1 juni het goedkoopste met de trein vanuit België tot in Leeuwarden kan geraken

ik heb zelf ook wat zitten zoeken en voor mij komt volgende het goedkoopste uit:
- Ronse - Roosendaal: rail pass België 74euro voor 10 ritten (de 9 andere ritten kan ik nog wel voor andere momenten gebruiken) + 5euro fiets
- Roosendaal - Leeuwarden: 23,50euro + 6euro fiets

totaal = 41,90euro

wat heb je nodig om die korting te krijgen bij NS?
Volgens mij mag je met die Belgische railpas niet tot Roosendaal en ook niet tot Roosendaal-grens. je kunt tot Essen en vandaar fietsen naar Roosendaal.
Voor NS-korting heb je een kortingkaart nodig. Die is een jaar geldig en volgens mij onvoordelig voor een Belg die af en toe eens in Nederland treint.Doe op dit forum een oproep voor iemand met een kortingkaart, die ook vanaf Roosendaal vertrekt. Met deze kaart kun je 3 medereizigers meenemen tegen kortingtarief van 40%. Je moet wel gezamenlijk reizen.
Gunter schreef:ik heb zelf ook wat zitten zoeken en voor mij komt volgende het goedkoopste uit:
- Ronse - Roosendaal: rail pass België 74euro voor 10 ritten (de 9 andere ritten kan ik nog wel voor andere momenten gebruiken) + 5euro fiets
- Roosendaal - Leeuwarden: 23,50euro + 6euro fiets
totaal = 41,90euro
Oeps, dat is inderdaad 84 euro retour, daarvoor kan je al bijna naar Marokko vliegen, haha.
Er zal inderdaad toch wel iemand zijn met wie je samen kunt reizen. Dat kan ook Breda, Eindhoven o.i.d. zijn. Je betaalt dan wel het volle tarief tot dat station maar wel het kortingstarief vanaf dat station, dat scheelt toch.
En let wel, die 4 dagen ervaar je echt als een kleine vakantie, dus je krijgt er wel wat voor terug :D .
heb het eens verder opgezocht en inderdaad de grensovergangen (waaronder Roosendaal) mag je niet gebruiken met die Rail Pass ;-(
dus dan wordt het:
- Ronse - Essen: Rail Pass 7,40euro + 5euro fiets
- Essen - Roosendaal: 4,40euro
- Roosendaal - Leeuwarden: 23,50euro + 6euro fiets

iedereen er nog mensen vanaf Roosendaal tot Leeuwarden gaan op 1 juni en in het bezit zijn van een kortingskaart dan ben ik kandidaat om mee te genieten en een paar uur te babbelen (over fietsen hé) ;-)

@jim,
de terugreis heb ik gelukkig niet nodig, die doe ik met de fiets ;-)
Ik heb ondertussen voor de heenweg, en bijna ook voor de terugweg een dagkaart via marktplaats.

Behoud ik ook m'n zelfstandigheid.

Willem
Overigens leek het zaterdag of zondag allemaal duurder dan nu.

Maar goed.

Ik vind dat meerdere treinen van meerdere spelers op de markt de transparantie niet verhogen.

Zeker niet als ze dan met verschillende sites het zoeken naar tickets mogelijk maken, ik vraag me soms af wie er nog belang bij heeft.

Ik snap nog steeds niet dat ik zondag op een site een ticket vond voor 44 euro enkele reis, en nu lijkt het dus goedkoper. Zit mijn boodschap ondertussen in de markt ?

Willem
kan je bij NS zo'n "dagkaart fiets" ook online kopen? ik vind dat niet direct op hun website
ook een dagkaart kun je online kopen, zie:

https://www.ns.nl/eticket/ticket
C & C schreef:ook een dagkaart kun je online kopen, zie:

https://www.ns.nl/eticket/ticket
Beste C & C.
Hoe krijg ik via deze site een dagkaart voor mijn fiets? Al eens geprobeerd, want dat is de vraag vanuit Belgie.


Beste Gunter uit Ronse,
Online zijn geen Nederlandse fietskaarten te koop.
De Nederlandse dagkaarten voor de fiets zijn te koop in alle automaten op Nederlandse stations. Dus komende vanuit Belgie is dat als eerste station Roosendaal. Zorg wel voor 6 euro aan geldstukken, want deze automaten accepteren geen geldbriefkes en geen buitenlandse bankkaarten.

Overigens kan ik vanuit Nederland online geen Belgische fietskaarten kopen, omdat ik niet in het bezit ben van een van een nummer van een Belgische identiteitskaart.
We hebben nu wel de EU en we spreken dezelfde taal (hoewel niet iedereen in Ronse/Renaix), maar er valt nog flink wat af te stemmen om even met de fiets in de trein de grens over te kunnen.
Voor terug kan je kijken of je nog ergens een kruidvat-kaartje kan scoren, die werden verkocht voor 14,95 en zijn geldig op zaterdag en zondag, hele dag vrij reizen, tot 11-06-2011
Marktplaats:
http://link.marktplaats.nl/451892476
bert sitters schreef: Beste Gunter uit Ronse,
Online zijn geen Nederlandse fietskaarten te koop.
De Nederlandse dagkaarten voor de fiets zijn te koop in alle automaten op Nederlandse stations. Dus komende vanuit Belgie is dat als eerste station Roosendaal. Zorg wel voor 6 euro aan geldstukken, want deze automaten accepteren geen geldbriefkes en geen buitenlandse bankkaarten.

Overigens kan ik vanuit Nederland online geen Belgische fietskaarten kopen, omdat ik niet in het bezit ben van een van een nummer van een Belgische identiteitskaart.
We hebben nu wel de EU en we spreken dezelfde taal (hoewel niet iedereen in Ronse/Renaix), maar er valt nog flink wat af te stemmen om even met de fiets in de trein de grens over te kunnen.
probleem is dat ik dan in Roosendaal van de trein af moet om speciaal dat ticket te kopen en dan wachten op de volgende trein; ik vraag het wel aan de conducteur onderweg

Belgische fietskaarten kopen kan je zonder probleem ook zonder je identiteitskaart aankopen en dan kies je gewoon voor een PDF en print je die gewoon zelf uit; de betaling zal je wel hoogstwaarschijnlijk uitsluitend met kredietkaarten kunnen uitvoeren vermoed ik
Dank voor de info. Toevallig ga ik de andere kant op, en zie nu dat als ik een treinkaartje boek via http://www.b-europe.com (Roosendaal-Zaventem) plus een NS kaartje Amersfoort-Roosendaal ik een paar euro goedkoper uit ben dan een kaartje Amersfoort-Zaventem uit de NS automaat :wink:
Beste C & C.
Hoe krijg ik via deze site een dagkaart voor mijn fiets?
excuus.... ik had de vraag niet goed gelezen.... :oops:
C & C toch bedankt voor het aanbod hoor. Maar ik heb nu dagtickets voor mezelf en voor het hele NS net voor 1 juni en 5 juni.

En ik kijk er echt naar uit naar de trip in het Noorden.

Zelf dacht ik eerder aan een (lang)weekendticket, zoals ze dat in België hebben, een retour geldig in het weekend, aan 60% of zoiets

Verder heb je een tienrittenkaart voor 7 of 8 euro per rit, geldig op alle dagen

Natuurlijk gelden deze biljetten niet voor Thalys en TGV. Maar dat lijkt me logisch, of misschien ook niet.

Willem