Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Thai Airways - Forum Wereldfietser

Thai Airways

“Thai Airways komt weer naar Schiphol, “dit verklaarde de Thaise minister van buitenlandse zaken Noppadan Pattama deze week tijdens een bijeenkomst met onder andere zijn Nederlandse ambtsgenoot Maxime Verhagen, de Thaise Ambassadeur in Nederland en Bugemeester Job Cohen van Amsterdam.

Wellicht meer mogelijkheden om gemakkelijk met de fiets rechtstreeks naar Bangkok te vliegen. Tot 10 jaar geleden deed dat uitstekend met gunstige condities voor de fiets. Toen stopte Thai ineens met de vluchten naar Amsterdam.

Zodra ik meer weet zal ik berichten.
bert sitters schreef:“Thai Airways komt weer naar Schiphol, “dit verklaarde de Thaise minister van buitenlandse zaken Noppadan Pattama deze week tijdens een bijeenkomst met onder andere zijn Nederlandse ambtsgenoot Maxime Verhagen, de Thaise Ambassadeur in Nederland en Bugemeester Job Cohen van Amsterdam.

Wellicht meer mogelijkheden om gemakkelijk met de fiets rechtstreeks naar Bangkok te vliegen. Tot 10 jaar geleden deed dat uitstekend met gunstige condities voor de fiets. Toen stopte Thai ineens met de vluchten naar Amsterdam.

Zodra ik meer weet zal ik berichten.
Wel vanaf Kopenhagen en Frankfurt i.s.m. Lufthansa v.a. Schiphol. Helaas als je straks weer rechtstreeks kan vliegen zit je wel weer met die nieuwe heffing v.a. juli.
Demy schreef:
bert sitters schreef:“Thai Airways komt weer naar Schiphol, “dit verklaarde de Thaise minister van buitenlandse zaken Noppadan Pattama deze week tijdens een bijeenkomst met onder andere zijn Nederlandse ambtsgenoot Maxime Verhagen, de Thaise Ambassadeur in Nederland en Bugemeester Job Cohen van Amsterdam.

Wellicht meer mogelijkheden om gemakkelijk met de fiets rechtstreeks naar Bangkok te vliegen. Tot 10 jaar geleden deed Thai dat uitstekend met gunstige condities voor de fiets. Toen stopte Thai ineens met de vluchten naar Amsterdam.

Zodra ik meer weet zal ik berichten.
Wel vanaf Kopenhagen en Frankfurt i.s.m. Lufthansa v.a. Schiphol. Helaas als je straks weer rechtstreeks kan vliegen zit je wel weer met die nieuwe heffing v.a. juli.
Heffing betaal je ook als je via Schiphol naar Kopenhagen of Frankfurt vliegt. Bij Lufthansa heb je ook nog Lufthansa-tarieven en Lufthansa-regels voor het meenemen van je fiets. Je hebt dan eveneens het ongemak van een overstap. Frankfurt is een vervelende overstap-luchthaven. En wanneer gaan Duitsland en Denemarken die heffingen invoeren?
bert sitters schreef:
Demy schreef:
bert sitters schreef:“Thai Airways komt weer naar Schiphol, “dit verklaarde de Thaise minister van buitenlandse zaken Noppadan Pattama deze week tijdens een bijeenkomst met onder andere zijn Nederlandse ambtsgenoot Maxime Verhagen, de Thaise Ambassadeur in Nederland en Bugemeester Job Cohen van Amsterdam.

Wellicht meer mogelijkheden om gemakkelijk met de fiets rechtstreeks naar Bangkok te vliegen. Tot 10 jaar geleden deed dat uitstekend met gunstige condities voor de fiets. Toen stopte Thai ineens met de vluchten naar Amsterdam.

Zodra ik meer weet zal ik berichten.
Wel vanaf Kopenhagen en Frankfurt i.s.m. Lufthansa v.a. Schiphol. Helaas als je straks weer rechtstreeks kan vliegen zit je wel weer met die nieuwe heffing v.a. juli.
Heffing betaal je ook als je via Schiphol naar Kopenhagen of Frankfurt vliegt. Bij Lufthansa heb je ook nog Lufthansa-tarieven en Lufthansa-regels voor het meenemen van je fiets. Je hebt dan eveneens het ongemak van een overstap. Frankfurt is een vervelende overstap-luchthaven. En wanneer gaan Duitsland en Denemarken die heffingen invoeren?
De heffing v.a. Schiphol v.a. 1 juli a.s. en is voor bestemmingen buiten Europa (twee keer zo duur als voor binnen Europa) Lufthansa en Thai Airways zijn een Alliance aangegaan en je boekt dan ook bij Thai Airways en niet bij Lufthansa. Zoals ik al schreef is de bestemming v.a. Schiphol per Lufthansa naar Frankfurt of Kopenhagen. Vandaar vlieg je verder met een Boeing 747 van Thai Airways naar Bangkok. Dus betaal je dus niet de dubbele heffing voor een bestemming buiten Europa. Je verlaat Europa n.l. via Frankfurt of Kopenhagen. Je opmerking dat Frankfurt een vervelende overstap-luchthaven zou zijn is een suggestieve opmerking van je en zeker geen argument om Frankfurt hiervoor te mijden. Wel ben ik het met je eens dat je het ongemak van een overstap beter kunt voorkomen. Hoewel hoef je je bagage voor deze vlucht niet nog een keer in te checken bij aankomst in Frankfurt of Kopenhagen. Indien Thai Airways straks weer rechtstreeks v.a. Schiphol gaat vliegen dan is het nog maar de vraag of dit ten koste zal gaan van de vluchten met de tussenstop.

Wanneer andere Europese Landen ook een heffing in gaan voeren blijft natuurlijk de vraag. Voorlopig kan je hier nog je voordeel mee doen.


p.s.

even een voorbeeldje hoe je ook zelf kunt samenstellen. Is wel iets meer werk voor jezelf en omdat je dit zelf doet zou ik de tussenstops wel ruim nemen omdat je niet je aansluit-vlucht moet missen.

Voorbeeld: Amsterdam - Bangkok - Amsterdam in Oktober voor 813 Euro met KLM
Voorbeeld: Amsterdam - Frankfurt - Amsterdam in Oktober voor 100 Euro met Lufthansa
Frankfurt - Bangkok - Frankfurt in Oktober voor 570 euro met Thai Airways

Moet je wel voor 1 juli boeken om de heffing van 45 euro te voorkomen voor de vlucht naar Frankfurt.

45 Euro heffing blijft 45 Euro heffing, of je nu rechtstreeks vliegt of via Frankfurt of Kopenhagen.
Rechtstreeks is stukken beter dan overstappen, dus dat mag best ten koste gaan van vluchten met een overstap.
Helaas zijn de tarieven voor de aangekondigde rechtstreekse vluchten van Thai nog niet bekend. Vergelijken is nog niet mogelijk.
Wacht wel met vliegen tot na oktober als de regentijd in Thailand voorbij is.

Even iets herstellen op mijn eerdere schrijven...

Voor vliegreizen tot 2500 kilometer wordt 11,25 euro in rekening gebracht, daarboven geldt een bedrag van 45 euro.

De tax blijkt al door reisbureaus in rekening te worden gebracht voor boekingen v.a. 01 juli 2008.

Dus had je vorig jaar al geboekt maar vlieg je na 1 juli, helaas pindakaas.
Demy schreef: De heffing v.a. Schiphol v.a. 1 juli a.s. en is voor bestemmingen buiten Europa (twee keer zo duur als voor binnen Europa) Lufthansa en Thai Airways zijn een Alliance aangegaan en je boekt dan ook bij Thai Airways en niet bij Lufthansa. Zoals ik al schreef is de bestemming v.a. Schiphol per Lufthansa naar Frankfurt of Kopenhagen. Vandaar vlieg je verder met een Boeing 747 van Thai Airways naar Bangkok. Dus betaal je dus niet de dubbele heffing voor een bestemming buiten Europa. Je verlaat Europa n.l. via Frankfurt of Kopenhagen.
In dit voorbeeld koop je één ticket naar BKK via Frankfurt vanaf Schiphol. Omdat het om één ticket gaat, betaal je € 45 vliegtax. Dat je een overstap maakt op Frankfurt en met een andere maatschappij doorvliegt, maakt niets uit. Voor het bepalen van de vliegtax geldt de eindbestemming die op het ticket staat.
Dit voorkom je alleen door twee losse tickets te kopen, AMS-FRA en FRA-BKK. Dan betaal je € 11,50 vliegtax. De vraag is of dat uiteindelijk voordeliger is.
peter de rijk schreef:
Demy schreef: De heffing v.a. Schiphol v.a. 1 juli a.s. en is voor bestemmingen buiten Europa (twee keer zo duur als voor binnen Europa) Lufthansa en Thai Airways zijn een Alliance aangegaan en je boekt dan ook bij Thai Airways en niet bij Lufthansa. Zoals ik al schreef is de bestemming v.a. Schiphol per Lufthansa naar Frankfurt of Kopenhagen. Vandaar vlieg je verder met een Boeing 747 van Thai Airways naar Bangkok. Dus betaal je dus niet de dubbele heffing voor een bestemming buiten Europa. Je verlaat Europa n.l. via Frankfurt of Kopenhagen.
In dit voorbeeld koop je één ticket naar BKK via Frankfurt vanaf Schiphol. Omdat het om één ticket gaat, betaal je € 45 vliegtax. Dat je een overstap maakt op Frankfurt en met een andere maatschappij doorvliegt, maakt niets uit. Voor het bepalen van de vliegtax geldt de eindbestemming die op het ticket staat.
Dit voorkom je alleen door twee losse tickets te kopen, AMS-FRA en FRA-BKK. Dan betaal je € 11,50 vliegtax. De vraag is of dat uiteindelijk voordeliger is.
Zelf ben ik al diverse keren met tussenstop naar Bangkok gevlogen. via Frankfurt. Je krijgt altijd meerdere tickets ondanks dat je bij Thai Airways boekt.
peter de rijk schreef:
Demy schreef: De heffing v.a. Schiphol v.a. 1 juli a.s. en is voor bestemmingen buiten Europa (twee keer zo duur als voor binnen Europa) Lufthansa en Thai Airways zijn een Alliance aangegaan en je boekt dan ook bij Thai Airways en niet bij Lufthansa. Zoals ik al schreef is de bestemming v.a. Schiphol per Lufthansa naar Frankfurt of Kopenhagen. Vandaar vlieg je verder met een Boeing 747 van Thai Airways naar Bangkok. Dus betaal je dus niet de dubbele heffing voor een bestemming buiten Europa. Je verlaat Europa n.l. via Frankfurt of Kopenhagen.
In dit voorbeeld koop je één ticket naar BKK via Frankfurt vanaf Schiphol. Omdat het om één ticket gaat, betaal je € 45 vliegtax. Dat je een overstap maakt op Frankfurt en met een andere maatschappij doorvliegt, maakt niets uit. Voor het bepalen van de vliegtax geldt de eindbestemming die op het ticket staat.
Dit voorkom je alleen door twee losse tickets te kopen, AMS-FRA en FRA-BKK. Dan betaal je € 11,50 vliegtax. De vraag is of dat uiteindelijk voordeliger is.

Volgens mij kun je bij twee volkomen losse tickets (dus in niet combinatie bij Thai geboekt, maar AMS -FRA bij Lufthansa en FRA - BKK bij Thai) je bagage niet laten doorlabelen. Je moet in dat geval op die uitgestekte luchthaven van Frankfurt je fiets zeulen van het Schengen deel naar het niet-Schengen deel. Daar komt nog bij dat je twee keer voor je fiets moet betalen.
Je moet dan ook nog zorgen voor voldoende tijd om over te stappen, want je moet op je fiets wachten die uit Amsterdam komt en vervolgens moet je weer in de rij om in te checken.
bert sitters schreef:
peter de rijk schreef:
Demy schreef: De heffing v.a. Schiphol v.a. 1 juli a.s. en is voor bestemmingen buiten Europa (twee keer zo duur als voor binnen Europa) Lufthansa en Thai Airways zijn een Alliance aangegaan en je boekt dan ook bij Thai Airways en niet bij Lufthansa. Zoals ik al schreef is de bestemming v.a. Schiphol per Lufthansa naar Frankfurt of Kopenhagen. Vandaar vlieg je verder met een Boeing 747 van Thai Airways naar Bangkok. Dus betaal je dus niet de dubbele heffing voor een bestemming buiten Europa. Je verlaat Europa n.l. via Frankfurt of Kopenhagen.
In dit voorbeeld koop je één ticket naar BKK via Frankfurt vanaf Schiphol. Omdat het om één ticket gaat, betaal je € 45 vliegtax. Dat je een overstap maakt op Frankfurt en met een andere maatschappij doorvliegt, maakt niets uit. Voor het bepalen van de vliegtax geldt de eindbestemming die op het ticket staat.
Dit voorkom je alleen door twee losse tickets te kopen, AMS-FRA en FRA-BKK. Dan betaal je € 11,50 vliegtax. De vraag is of dat uiteindelijk voordeliger is.

Volgens mij kun je bij twee volkomen losse tickets (dus in niet combinatie bij Thai geboekt, maar AMS -FRA bij Lufthansa en FRA - BKK bij Thai) je bagage niet laten doorlabelen. Je moet in dat geval op die uitgestekte luchthaven van Frankfurt je fiets zeulen van het Schengen deel naar het niet-Schengen deel. Daar komt nog bij dat je twee keer voor je fiets moet betalen.
Je moet dan ook nog zorgen voor voldoende tijd om over te stappen, want je moet op je fiets wachten die uit Amsterdam komt en vervolgens moet je weer in de rij om in te checken.
Klopt.
Allemaal nadelen ten opzichte van een Alliance oplossing. Het grootste voordeel wat je kunt behalen is een goedkope ticket v.a Frankfurt. V.a. Schiphol vliegt er iedere twee uur een vliegtuig naar Frankfurt. Dus moet je de tijd inderdaad erg ruim nemen. Geduld hebben en niet te snel in paniek raken. Ook op Frankfurt heeft men bagage karretjes. (vantevoren even een plattegrond van Frankfurt downloaden om je voor te bereiden) Vooral v.a. november zijn tickets naar Thailand vaak veel duurder i.v.m. het hoogseizoen daar. Je hebt als je het handig speelt soms flink wat speling in de prijs om dan het fietsvervoer nog te bekostigen en nog goedkoper uit te zijn. Andere routes met andere Airlines via Dusseldorf zijn ook nog mogelijk via Turkye. Al met al niet even iets wat je zo maar doet. Het neemt extra tijd en door meer transport loop je de kans bagage kwijt te raken. Al met al een avontuur op zichzelf waar je maar van moet houden en niet bang voor bent.
Demy schreef: Zelf ben ik al diverse keren met tussenstop naar Bangkok gevlogen. via Frankfurt. Je krijgt altijd meerdere tickets ondanks dat je bij Thai Airways boekt.
Wat bedoel je met "meerdere tickets"? Het kan best dat je een ticket voor elk vluchtsegment kreeg, maar hoogstwaarschijnlijk heeft de prijsberekening over de gehele afstand AMS-BKK plaatsgevonden; het is dus één boeking. En daar wordt de vliegtax op gebaseerd.
Heb je echt twee losse tickets met aparte prijzen, dan heeft dat als nadelen dat het mogelijk duurder is omdat je voor twee trajecten betaalt en niet voor de gecombineerde intercontinentale afstand, dat je tweemaal boekingskosten voor het reisbureau of de airline betaalt en dat je bij vertraging op een traject geen rechten hebt voor het volgende traject (nieuwe ticket kopen dus als je die vlucht mist). Verder wordt je bagage niet doorgelabeld en moet je dus op Frankfurt weer met die fiets zeulen terwijl je ook tweemaal voor die fiets moet betalen, indien van toepassing.
peter de rijk schreef:
Demy schreef: Zelf ben ik al diverse keren met tussenstop naar Bangkok gevlogen. via Frankfurt. Je krijgt altijd meerdere tickets ondanks dat je bij Thai Airways boekt.
Wat bedoel je met "meerdere tickets"? Het kan best dat je een ticket voor elk vluchtsegment kreeg, maar hoogstwaarschijnlijk heeft de prijsberekening over de gehele afstand AMS-BKK plaatsgevonden. En daar wordt de vliegtax op gebaseerd.
Heb je echt twee losse tickets met aparte prijzen, dan heeft dat als nadelen dat het mogelijk duurder is omdat je voor twee trajecten betaalt en niet voor de gecombineerde intercontinentale afstand, dat je tweemaal boekingskosten voor het reisbureau of de airline betaalt en dat je bij vertraging op een traject geen rechten hebt voor het volgende traject (nieuwe ticket kopen dus als je die vlucht mist). Verder wordt je bagage niet doorgelabeld en moet je dus op Frankfurt weer met die fiets zeulen terwijl je ook tweemaal voor die fiets moet betalen als die niet inbegrepen is in de 20 kg vrije bagage.
Nee dus. Thai Airways heeft een Alliance met Lufthansa om reizigers vanaf Schiphol naar Frankfurt te vervoeren. Voor iedere bestemming krijg je een ticket. Ik heb ook al een keer de aansluiting op Frankfurt gemist door dichte mist. Geen enkel probleem en je wordt kosteloos ondergebracht in een hotel en overgeboekt op de volgende vlucht. Dit geldt dus alleen als je bij Thai Airways hebt geboekt!. Dergelijke combinaties zijn ook te vinden bij Singapore Airlines i.s.m. Silk Air. Ook daar heb ik in Singapore als eens een vlucht door slecht weer gemist en dat werd op de zelfde manier opgelost. Ook ga je pas in Frankfurt Europa verlaten en moet je daar dus door de douane. Tax kan niet worden berekend op een vlucht tussen Frankfurt en Bangkok Wel over de vlucht tussen Schiphol en Frankfurt. Wel heb ik nog niet in de nieuwe situatie gevlogen op deze manier. Ticket verkopers zouden tax in rekening kunnen brengen voor de eindbestemming ondanks dat je twee tickets hebt. indien er een overstap plaats vindt in een ander Europees land binnen de 2500 km zone. Let hier dus op als je boekt. Dit kan je voorkomen door zelf naar Frankfurt te vliegen. Dus los boeken en ruime tijden aannemen. Maar dan zit je wel weer met je bagage.

Persoonlijk kan me trouwens die 45 euro meer me niks schelen. (So be it) Een ander verhaal wordt het als je met je gezin gaat en gelijk al €180,- kwijt bent.

En gezien de meeste reizigers samen reizen familie / groepsverband, zullen steeds meer nederlandse reizigers vanaf Duitsland vliegen, omdat daar nog geen vliegtax is. De omstreden vliegtax gaat Schiphol op korte termijn 12.000 banen kosten.

Voor de prijshunters onder jullie die goedkoop naar Bangkok willen, heb ik nog even de volgende tip:

http://www.airberlin.com/site/start.php?LANG=net&all=1

Erg goedkoop en erg makkelijk te boeken via internet. Kwam all-in. uit voor nog geen 500 Euro retour. Inclusief een verpakte fiets. Let op! Dit is wel vanaf Dusseldorf.

(Fiets Verpakt in hoes o.i.d. 20 Euro voor one-way)
Demy schreef: Nee dus. Thai Airways heeft een Alliance met Lufthansa om reizigers vanaf Schiphol naar Frankfurt te vervoeren. Voor iedere bestemming krijg je een ticket. Ik heb ook al een keer de aansluiting op Frankfurt gemist door dichte mist. Geen enkel probleem en je wordt kosteloos ondergebracht in een hotel en overgeboekt op de volgende vlucht. Dit geldt dus alleen als je bij Thai Airways hebt geboekt!. Dergelijke combinaties zijn ook te vinden bij Singapore Airlines i.s.m. Silk Air.
Dat is precies wat Bert en ik ook al beweerden. Dergelijke allianties komen veel voor in de luchtvaart. Zo kan het ook zijn dat je met NWA of MAS vliegt als je bij de KLM boekt.
Maar zoals Bert Sitters ook al zei. is het zo dat als je bagage doorgeboekt wordt, je vluchten als één boeking in de computer staan (vandaar de overstapgarantie) en je dus €45 tax moet betalen. Bos is echt niet achterlijk... Dat je pas in Frankfurt door de douane gaat, klopt, omdat je daar pas Schengen verlaat.

Demy schreef:Voor de prijshunters onder jullie die goedkoop naar Bangkok willen, heb ik nog even de volgende tip:

http://www.airberlin.com/site/start.php?LANG=net&all=1

Erg goedkoop en erg makkelijk te boeken via internet. Kwam all-in. uit voor nog geen 500 Euro retour. Inclusief een verpakte fiets. Let op! Dit is wel vanaf Dusseldorf.

(Fiets Verpakt in hoes o.i.d. 20 Euro voor one-way)
Moet je wel eerst naar Duesseldorf toe. De fiets kan niet mee in de ICE-trein van Amsterdam, Utrecht en Arnhem naar Duesseldorf. Bovendien stopt deze trein ook niet op de luchthaven.

Vier keer fietsen meenemen betekent ook vier keer betalen voor een vlucht van Nederland naar Duitsland. Vier maaltijden bestellen op een luchthaven betekent ook voor vier maaltijden betalen.

Silk Air is een volle dochter van Singapore Airlines, die vanuit Singapore vluchten verzorgd naar minder grotere bestemmingen in de regio, zoals Chiang Mai. Kun je vergelijken met KLM-Cityhopper.

Ik denk dat het wel mee zal vallen met dat wolvengehuil van Schiphol over het verlies van 12.000 banen. In ieder geval komt Thai er als nieuwe carrier bij.
peter de rijk schreef:
Demy schreef: Nee dus. Thai Airways heeft een Alliance met Lufthansa om reizigers vanaf Schiphol naar Frankfurt te vervoeren. Voor iedere bestemming krijg je een ticket. Ik heb ook al een keer de aansluiting op Frankfurt gemist door dichte mist. Geen enkel probleem en je wordt kosteloos ondergebracht in een hotel en overgeboekt op de volgende vlucht. Dit geldt dus alleen als je bij Thai Airways hebt geboekt!. Dergelijke combinaties zijn ook te vinden bij Singapore Airlines i.s.m. Silk Air.
Dat is precies wat Bert en ik ook al beweerden. Dergelijke allianties komen veel voor in de luchtvaart. Zo kan het ook zijn dat je met NWA of MAS vliegt als je bij de KLM boekt.
Maar zoals Bert Sitters ook al zei. is het zo dat als je bagage doorgeboekt wordt, je vluchten als één boeking in de computer staan (vandaar de overstapgarantie) en je dus €45 tax moet betalen. Bos is echt niet achterlijk... Dat je pas in Frankfurt door de douane gaat, klopt, omdat je daar pas Schengen verlaat.
Het is de vraag nog maar of dat wel legaal is of dat het de interpretatie is van de reisorganisaties betreffende deze heffing. Dit is dus een punt wat volgens mij niet klopt en ook een hoop discussie over te vinden is op verschillende fora. Volgens mij wordt er onterecht tax in rekening gebracht terwijl de regering nog reisorganisaties daar recht op hebben. Immers begint de internationale reis pas indien je Europa of een Schengen-land verlaat. En dat gebeurt in geval van overstap niet op een nederlandse luchthaven. In dit geval een Nederlandse millieu-heffing die gevorderd wordt in het buitenland terwijl het nederlandse millieu niet direct belast wordt. Regeert het kabinet Balkenende over zijn eigen landgrenzen heen. Bovendien in strijd met de vrije handel van goederen en verkeer binnen Europa, omdat alleen in nederland millieu-tax wordt geheven en niet in andere Europese landen. Sterker nog:
Buitenlandse reizigers die Schiphol gebruiken als overstap hoeven de heffing niet te betalen. Hoe krom kan het nog meer zijn?

Deze ongelijkheid tussen burgers van verschillende Europese landen is nou niet zo'n mooi voorbeeld waar de regering Balkenende voor staat, of zegt voor te staan, om een eenheid van regelgeving en wetgeving voor binnen Europa na te streven.

Mij lijkt het meer een maatregel met VOC-mentaliteit om meer geld in de staatskas te krijgen, waar achteraf maar wat mooie argumenten voor bedacht zijn. En ja, het milieu verkoopt voor zoiets natuurlijk altijd goed. Om door deze maatregel Bos voor achterlijk uit te maken gaat me echter iets te ver. Wel denk ik dat mede hierdoor en de rest van het kabinetsbeleid wat aardig rammelt en waar Bos mede verantwoordelijkheid voor draagt, je wel kunt stellen dat hij zich waarschijnlijk in eigen voet heeft geschoten. Ik denk dat je dat toch wel kunt zien hoe de PVDA er momenteel voor staat in de peilingen.
Demy schreef:
peter de rijk schreef:
Demy schreef: Nee dus. Thai Airways heeft een Alliance met Lufthansa om reizigers vanaf Schiphol naar Frankfurt te vervoeren. Voor iedere bestemming krijg je een ticket. Ik heb ook al een keer de aansluiting op Frankfurt gemist door dichte mist. Geen enkel probleem en je wordt kosteloos ondergebracht in een hotel en overgeboekt op de volgende vlucht. Dit geldt dus alleen als je bij Thai Airways hebt geboekt!. Dergelijke combinaties zijn ook te vinden bij Singapore Airlines i.s.m. Silk Air.
Dat is precies wat Bert en ik ook al beweerden. Dergelijke allianties komen veel voor in de luchtvaart. Zo kan het ook zijn dat je met NWA of MAS vliegt als je bij de KLM boekt.
Maar zoals Bert Sitters ook al zei. is het zo dat als je bagage doorgeboekt wordt, je vluchten als één boeking in de computer staan (vandaar de overstapgarantie) en je dus €45 tax moet betalen. Bos is echt niet achterlijk... Dat je pas in Frankfurt door de douane gaat, klopt, omdat je daar pas Schengen verlaat.
Het is de vraag nog maar of dat wel legaal is of dat het de interpretatie is van de reisorganisaties betreffende deze heffing. Dit is dus een punt wat volgens mij niet klopt en ook een hoop discussie over te vinden is op verschillende fora. Volgens mij wordt er onterecht tax in rekening gebracht terwijl de regering nog reisorganisaties daar recht op hebben. Immers begint de internationale reis pas indien je Europa of een Schengen-land verlaat. En dat gebeurt in geval van overstap niet op een nederlandse luchthaven. In dit geval een Nederlandse millieu-heffing die gevorderd wordt in het buitenland terwijl het nederlandse millieu niet direct belast wordt. Regeert het kabinet Balkenende over zijn eigen landgrenzen heen. Bovendien in strijd met de vrije handel van goederen en verkeer binnen Europa, omdat alleen in nederland millieu-tax wordt geheven en niet in andere Europese landen. Sterker nog:
Buitenlandse reizigers die Schiphol gebruiken als overstap hoeven de heffing niet te betalen. Hoe krom kan het nog meer zijn?

Deze ongelijkheid tussen burgers van verschillende Europese landen is nou niet zo'n mooi voorbeeld waar de regering Balkenende voor staat, of zegt voor te staan, om een eenheid van regelgeving en wetgeving voor binnen Europa na te streven.

Mij lijkt het meer een maatregel met VOC-mentaliteit om meer geld in de staatskas te krijgen, waar achteraf maar wat mooie argumenten voor bedacht zijn. En ja, het milieu verkoopt voor zoiets natuurlijk altijd goed. Om door deze maatregel Bos voor achterlijk uit te maken gaat me echter iets te ver. Wel denk ik dat mede hierdoor en de rest van het kabinetsbeleid wat aardig rammelt en waar Bos mede verantwoordelijkheid voor draagt, je wel kunt stellen dat hij zich waarschijnlijk in eigen voet heeft geschoten. Ik denk dat je dat toch wel kunt zien hoe de PVDA er momenteel voor staat in de peilingen.

Beste Demy,

Ik heb geopend met alleen maar de bedoeling te melden dat er een nieuwe directe verbinding tussen Amsterdam en Bangkok komt. Een belangrijke bestemming en zeker voor fietsers is direct vliegen buitengewoon aantrekkelijk. Laten we het daar bij houden en al jouw fustraties over het beleid van het huidige kabinet buiten de orde beschouwen. Daarvoor zijn tal van andere wegen. Laten we het op dit forum hebben over fietsreizen.
De vereniging de Wereldfietser doet het overigengs goed in de peilingen.


By the way: heb je je al aangemeld als lid van de Wereldfietser? Ken je de doelstellingen van de vereniging?
bert sitters schreef:




By the way: heb je je al aangemeld als lid van de Wereldfietser? Ken je de doelstellingen van de vereniging?
Nou nog niet aangemeld als lid. Mijn haren gaan wel eens rechtop staan bij sommige bestuursleden die een boekje hebben geschreven en het verschil tussen frustraties en een mening geven door elkaar halen omdat ze andere opvattingen hebben.

En de doelstelling?

Zoveel mogelijk reclame maken voor eigen producten en diensten?
Demy schreef:
bert sitters schreef:




By the way: heb je je al aangemeld als lid van de Wereldfietser? Ken je de doelstellingen van de vereniging?
Nou nog niet aangemeld als lid. Mijn haren gaan wel eens rechtop staan bij sommige bestuursleden die een boekje hebben geschreven en het verschil tussen frustraties en een mening geven door elkaar halen omdat ze andere opvattingen hebben.

En de doelstelling?

Zoveel mogelijk reclame maken voor eigen producten en diensten?

Mijn veronderstelling is volkomen juist: je snapt er geen lor van!
Ga vooral zo door en jij zult spinazie eten!

Wat is jouw doel? Een beetje zieken tegen personen en politici en wereldfietsers trachten over te halen om te kiezen voor onmogelijke overstap-constructies tijdens vliegreizen?
Ik denk het toch echt niet! Kom gewoon eens naar een activiteit van onze bloeiende vereniging en zet al je vooronderstellingen buiten boord.

Verdiep je toch echt meer in de doelstellingen. Vanaf de zijlijn is het makkelijk brullen. Kritische geluiden zijn altijd welkom, maar geen gezeur.
bert sitters schreef:
Demy schreef:
bert sitters schreef:




By the way: heb je je al aangemeld als lid van de Wereldfietser? Ken je de doelstellingen van de vereniging?
Nou nog niet aangemeld als lid. Mijn haren gaan wel eens rechtop staan bij sommige bestuursleden die een boekje hebben geschreven en het verschil tussen frustraties en een mening geven door elkaar halen omdat ze andere opvattingen hebben.

En de doelstelling?

Zoveel mogelijk reclame maken voor eigen producten en diensten?

Mijn veronderstelling is volkomen juist: je snapt er geen lor van!
Ga vooral zo door en jij zult spinazie eten!

Wat is jouw doel? Een beetje zieken tegen personen en politici en wereldfietsers trachten over te halen om te kiezen voor onmogelijke overstap-constructies tijdens vliegreizen?
Ik denk het toch echt niet! Kom gewoon eens naar een activiteit van onze bloeiende vereniging en zet al je vooronderstellingen buiten boord.

Verdiep je toch echt meer in de doelstellingen. Vanaf de zijlijn is het makkelijk brullen. Kritische geluiden zijn altijd welkom, maar geen gezeur.
Vooronderstellingen zullen wel vooroordelen zijn? Jij als bestuurslid zou die ruimte moeten geven maar met een narcistische inslag zul je moeilijk met kritiek overweg kunnen, zo blijkt ook nu maar weer eens. Jij wilt gewoon iedereen die niet jou mening deelt de mond snoeren eventueel via een PB-bericht. Dat gaat je bij mij niet lukken. Wat voor jou dan onmogelijke overstaps zijn denk ik dat je een oordeel aan een ieder moet overlaten wat hij of zij er mee wil doen. Ik denk dat de meeste forum bezoekers best wel voor zich zelf kunnen kiezen wat al dan niet slim is en daar is geen schoolmeester voor nodig.