Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Delta Airlines - Forum Wereldfietser

Delta Airlines

Luchtvaartmaatschappij: Delta Airlines, met Boeing 767
Traject: Amsterdam-San Fransisco retour met tussenlanding/overstappen op New York JFK Airport.
Datum: heen 11 juni 1999, terug 19 juni 1999 voor familiebezoek even ten oosten van Sacramento (California).
Vervoerstarief fiets: onder protest 70 US Dollar op de heenreis, 75 US Dollar op de terugreis. Gewicht samen met de Karrimor-zijtas precies 20 kg, behalve een kleine tas met regenkleding plus fietspomp + Simson-doosje voor op de bagagedrager en stuurtas met papieren en fototoestel die ik in de cabine mee droeg. Ik schrok me werkelijk kapot :!: voor de zeer hoge tarieven om mijn fiets mee te nemen, want ik heb tot dan al sinds 1973 totaal 51 keer gevlogen met eigen fiets gratis mee aan boord.
Toegepaste verpakkingswijze fiets: fietsdoos van de KLM voor 13,50 gulden op de heenreis en op de terugweg fietsdoos van Delta Airlines, gratis op de luchthaven van San Fransisco. Banden leeg, stuur kwart slag gedraaid, pedalen eraf. Zadel ongewijzigd gelaten (110 cm boven de grond, langs de buis gemeten).
Fiets tevoren aangemeld?: Nee, op goed geluk naar de Delta Airlines-balie afgekomen.
Ervaringen: Beide vluchten gingen prima zonder één krasje. Maar de beenruimte in het vrij kleine toestel Boeing 767 is erg krap, ik kon op de terugvlucht ('s nachts) erg slecht slapen. Een tweemotorig toestel over de Atlantische Oceaan vind ik best eng, wat als één motor uitvalt? Plons en het is afgelopen met ons.
Mijn vrouw en ik werden in San Fransisco opgehaald door mijn Amerikaanse zwager die in zijn "van" (bestelwagen) reed, mijn zwarte Giant kon zo makkelijk mee! Het was mijn negende reis naar Amerika met eigen fiets mee, maar voor het eerst in California.
Traject: Amsterdam-Atlanta-Santiago de Chile (retour)
Datum: Heenreis 31-12-2007, terugreis 10-07-2008
Vervoerstarief fiets: US$ 100 per fiets per stretch (dus US$ 200 per fiets per enkele reis)
Toegepaste verpakkingswijze fiets: Fietsdoos, verplicht
Fiets tevoren aangemeld?: Ja, via het reisbureau (Kilroy Travels). Uitdraai gekregen met daarop bevestiging meenemen fiets.
Ervaringen: Goed. Nadat we de tickets geboekt hadden, schoten we in de stress omdat we dachten te lezen dat fietsen helemaal niet mee mogen met Delta. Dit blijkt onjuist. Een fiets kan gewoon mee, mits in een fietsdoos/-tas en tegen betaling. Als de fiets in een doos tot 157.5 cm (lengte + hoogte + breedte) past (zie ook hier), kan'ie mee als één van de twee bagagestukken. Een normale fiets haalt deze afmetingen echter niet.
Wij hebben een zo klein mogelijke fietsdoos gebruikt, en hebben (hierdoor?) zowel op de heen- als op de terugweg niet hoeven betalen voor de fietsen. Al onze overige bagage zat in één extra tas per persoon.
Al onze bagage, ook de fietsen, zijn behandeld als transfer-luggage, waardoor we de fietsen in Amsterdam/Santiago af konden geven en pas in Santiago/Amsterdam weer terugzagen. In Amsterdam was al onze bagage bovenden 'odd-size luggage' waardoor niets met de lopende band werd vervoerd. Behalve wat kleine beschadigingen aan de fietsdoos, kwamen de fietsen beide keren zonder schade op het vliegveld aan.
Luchtvaartmaatschappij: Delta Airlines
Traject:
Heen: Amsterdam-Cincinnata-Los Angeles
Terug: Salt Lake City-New York(JFC)-Amsterdam
Datum: Heen: 30 mei 2008, terug 29 juni 2008.
Vervoerstarief fiets: US$ 100 enkele reis
Toegepaste verpakkingswijze fiets: Fietsdoos (verplicht)
Fiets tevoren aangemeld?: Ja, via internet
Ervaringen: Goed, we werden zeer vriendelijk geholpen door personeel bij inchecken. Ze liepen mee naar waar we de fiets moesten afgeven. De fietsen hadden geen schade opgelopen.
Op de terugreis is er wel een brandstofles met pomp verdwenen en de tas was opengelaten zodat de inhoud los op de bagageband aankwam. Dit is denk meer te wijten aan de douane.
Luchtvaartmaatschappij: Delta Airlines
Traject: Düsseldorf - Las Vegas incl 1x overstappen en v.v.
Datum: april/mei 2009
Vervoerstarief fiets: Let op dit is drastisch gewijzigd van US$ 100 enkele reis naar US$ 300 per stretch!!! Voor mij zou dat dus betekenen US$ 1200!!! :evil:

Ik heb m'n ticket geboekt via de Fietsvakantiewinkel, die hebben mij een overboeking op een andere airliner (United Airlines) aangeboden, waar ik dankbaar gebruik van ga maken :)

Navraag gedaan en Delta mag eenzijdig de bagagevoorwaarden wijzigen!!
Marianne schreef:Luchtvaartmaatschappij: Delta Airlines
Traject: Düsseldorf - Las Vegas incl 1x overstappen en v.v.
Datum: april/mei 2009
Vervoerstarief fiets: Let op dit is drastisch gewijzigd van US$ 100 enkele reis naar US$ 150 per stretch!!! Voor mij zou dat dus betekenen US$ 1200!!! :evil:

Ik heb m'n ticket geboekt via de Fietsvakantiewinkel, die hebben mij een overboeking op een andere airliner (United Airlines) aangeboden, waar ik dankbaar gebruik van ga maken :)
:roll: Jeetje :roll:
Wat ik altijd doe op het moment van (internet)aankoop van een ticket is een printscreen maken van de vervoersvoorwaarden voor een fiets met datum. Zo voorkom ik (denk/hoop ik?) dit soort belachelijke toestanden.
Misschien mosterd na de maaltijd maar je had ook kunnen kijken naar Condor, die vliegt zonder overstappen van Frankfurt naar Las Vegas en het meenemen van de fiets kost slechts 25 € Voor 25 euro extra kan je een treinkaartje (Rail & Fly) boeken vanaf elk station in Duitsland naar de luchthaven, is zowel op de dag van vertrek als de dag ervoor geldig in alle treinen.