Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ryanair - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

Ryanair

Ik kan mij niet voorstellen dat het 30€ is.
Kerosine is nu ongeveer 2,31€ per gallon.
Dus het zal wel iets meer zijn omdat ik weet dat ze in gewicht per uur rekenen als het om verbruik gaat. 11 tot 8,3 ton per uur verbruik!

http://www.airwork.nl/bulletinboard/sho ... php?t=9236

Lang leve het internet en google 8)
bert sitters schreef: Het rapport van de IAA dat de Rijk aanhaalt wordt nu juist aangevochten. Het blijkt dat dit nog niet eens "gereed was voor publicatie".
De Sunday Times heeft alvast bakzeil moeten halen in zijn forse beschuldigingen tegen Ryanair. Nu maar eens zien wat er van de uitzending van KRO Reporter overblijft; hopelijk wordt dat terdege uitgezocht...
peter de rijk schreef:
bert sitters schreef: Het rapport van de IAA dat de Rijk aanhaalt wordt nu juist aangevochten. Het blijkt dat dit nog niet eens "gereed was voor publicatie".
De Sunday Times heeft alvast bakzeil moeten halen in zijn forse beschuldigingen tegen Ryanair. Nu maar eens zien wat er van de uitzending van KRO Reporter overblijft; hopelijk wordt dat terdege uitgezocht...
Directe betrokkenen hebben mij benadrukt dat de beschuldigingen van de piloten kloppen. Helaas is er in het bedrijf zo'n angstcultuur dat niemand openlijk z'n mond durft open te doen.
De vlotte babbelaar Michael O'Leary, CEO van Ryanair, beschuldigde dat KRO Reporter niet het recht van wederhoor had toegepast. Dat was niet juist: Ryanair was ondanks herhaalde verzoeken niet op de uitnodiging ingegaan.
Vanavond krijgt O'Leary alsnog de kans in Brandpunt: Nederland 2 om 22:15.
bert sitters schreef: De vlotte babbelaar Michael O'Leary, CEO van Ryanair, beschuldigde dat KRO Reporter niet het recht van wederhoor had toegepast. Dat was niet juist: Ryanair was ondanks herhaalde verzoeken niet op de uitnodiging ingegaan.
Vanavond krijgt O'Leary alsnog de kans in Brandpunt: Nederland 2 om 22:15.
Behalve die kerosine is er natuurlijk véél meer in die bedrijfscultuur van Ryanair wat zorgwekkend is, zoals die piloten laten opereren als zzp'ers. Iets waar Post.nl zich ook steeds meer van bedient en dan maar klagen dat de pakketjes steeds slechter bezorgd worden.
Twee weken terug vanaf Weeze naar Pescara gevlogen. Door de volgende opmerking op de website van Ryanair dachten wij te kunnen voldoen met een fietspyjama:
*Fietsen – MOETEN in een beschermende doos of tas verpakt worden om geaccepteerd te worden voor reizen.

Een fietspyjama was helaas niet voldoende (regels schijnen sinds enkele maanden aangescherpt te zijn) en we hebben ter plekke fietsdozen moeten kopen (15 euro per stuk) die ze gelukkig nog hadden liggen. Deze hebben ze overigens niet standaard liggen. In Pescara hebben we de fietsdozen op een afgelegen terrein verstopt en daar 10 dagen later gelukkig weer teruggevonden. Al denk ik dat ze daar wel minder strikt met de regels omgaan en de fietsen wel geaccepteerd hadden in de fietspyjama's.
Tim070 schreef:Twee weken terug vanaf Weeze naar Pescara gevlogen. Door de volgende opmerking op de website van Ryanair dachten wij te kunnen voldoen met een fietspyjama:
*Fietsen – MOETEN in een beschermende doos of tas verpakt worden om geaccepteerd te worden voor reizen.

Een fietspyjama was helaas niet voldoende (regels schijnen sinds enkele maanden aangescherpt te zijn) en we hebben ter plekke fietsdozen moeten kopen (15 euro per stuk) die ze gelukkig nog hadden liggen. Deze hebben ze overigens niet standaard liggen. In Pescara hebben we de fietsdozen op een afgelegen terrein verstopt en daar 10 dagen later gelukkig weer teruggevonden. Al denk ik dat ze daar wel minder strikt met de regels omgaan en de fietsen wel geaccepteerd hadden in de fietspyjama's.
Ga er maar vanuit dat overal bij Ryanair de door Mr O'Realy opgelegde regels strikt uitgevoerd worden :wink:
Ik was altijd erg tevreden over Ryanair: goede prijs/kwaliteit verhouding. Gisteren kreeg ik echter deze mail:

Geachte klant,

Bevestigingsnummer XXXXX

Na een operationele evaluatie betreurt het Ryanair te moeten besluiten de hieronder vermelde vluchten vanaf 13/01/14 - 29/03/14. Brengt u ook andere passagiers die met u meereizen op de hoogte van de annulering van deze boeking.

Als gevolg van deze route annulering hebben klanten 2 opties:

Optie 1
Volledige restitutie van alle betaalde bedragen. Om restitutie aan te vragen - klik op de link hieronder en vul de gevraagde informatie in.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Optie 2
Verander nu zonder kosten naar een alternatieve Ryanair vlucht vanuit een luchthaven voor vertrek of aankomst.

Neem hiervoor contact op met Ryanair reserveringen. Klik hieronder voor gegevens.

http://www.ryanair.com/nl/vragen/contac ... tenservice

Als er geen alternatieve vluchtopties aangevraagd worden zal er een automatische terugbetaling van deze reservering binnen 21 werkdagen plaatsvinden.

Ryanair biedt zijn oprechte verontschuldigingen aan die door de annulering van deze route veroorzaakt is.
YOUR CONFIRMATION NUMBER IS: XXXXXX
ITINERARY/RECEIPT - All times are local.

PASSENGERS
XXXXXXXXXXXXXX

GOING OUT
From Dusseldorf Weeze(NRN) to Stockholm(NYO) do, 27-02-2014 Flight 1952 Depart NRN at 1605 and arrive NYO at 1755

COMING BACK
From Stockholm(NYO) to Dusseldorf Weeze(NRN) zo, 09-03-2014 Flight 1951 Depart NYO at 1905 and arrive NRN at 2100

Ryanair Holdings plc (Company No. 249885) / Ryanair Ltd. (Company No. 104547).
Registered in the Republic of Ireland. With registered address Corporate Head Office, Dublin Airport, Co. Dublin, Ireland.


Dus Ryanair annuleert zomaar mijn vlucht, zonder enige verantwoording te nemen voor eventuele vervolgkosten. Gelukkig lijken die voor mij wel mee te vallen, omdat ik een dag later ook vanaf Eindhoven kan vliegen, dit had echter ook heel vervelend kunnen worden. Mijn vraag is dan ook: kan dit zo maar??

(ps Mijn vlucht naar Stockholm is niet fietsgerelateerd, echter vond ik het toch zinvol dit hier te plaatsen.)
Bert van Sprang schreef:Dus Ryanair annuleert zomaar mijn vlucht, zonder enige verantwoording te nemen voor eventuele vervolgkosten. Mijn vraag is dan ook: kan dit zo maar??
Ja, dit kan zomaar. En dit kan niet alleen bij Ryanair, maar bij elke luchtvaartmaatschappij, ook de KLM. Je hebt recht op restitutie van de ticketprijs, meer niet. Zie Consuwijzer:
De luchtvaartmaatschappij hoeft u niet altijd een vergoeding te geven bij annulering van uw vlucht. Dit is het geval als uw vlucht wordt geannuleerd vanwege overmacht. Oftewel: de luchtvaartmaatschappij kan niets doen aan de oorzaak van de annulering. Bijvoorbeeld als uw vlucht wordt geannuleerd vanwege een orkaan, dichte mist of hevige sneeuwval. Maar ook als de luchtvaartmaatschappij u op tijd informeert over de annulering hebt u geen recht op een vergoeding. Hieronder vertellen wij u wanneer de luchtvaartmaatschappij geen vergoeding hoeft te betalen:
- De luchtvaartmaatschappij informeert u minimaal twee weken van te voren over de annulering;
Nog even verder off-topic:
(Fiets)busreizen doen hetzelfde. Vraag maar aan bijvoorbeeld Hans (van der Veeke). Hoewel mijn partner en ik eens de enige passagiers in een fietsbus naar Florence waren: ieder een eigen chauffeur (de terugreis van deze bus was vanzelfsprekend wel volgeboekt). Lastig omdat je vakantie zo maar een week of meer kan verschuiven, maar een en nader staat gewoon in de leveringsvoorwaarden. Werkgevers zijn minder flexibel ...
Michael W schreef:
bert sitters schreef: De vlotte babbelaar Michael O'Leary, CEO van Ryanair, beschuldigde dat KRO Reporter niet het recht van wederhoor had toegepast. Dat was niet juist: Ryanair was ondanks herhaalde verzoeken niet op de uitnodiging ingegaan.
Vanavond krijgt O'Leary alsnog de kans in Brandpunt: Nederland 2 om 22:15.
Behalve die kerosine is er natuurlijk véél meer in die bedrijfscultuur van Ryanair wat zorgwekkend is, zoals die piloten laten opereren als zzp'ers. Iets waar Post.nl zich ook steeds meer van bedient en dan maar klagen dat de pakketjes steeds slechter bezorgd worden.
Niet zo somber. Zeker niet zorgwekkend, een zzp-er als piloot. Of is een zzp-er volgens jou een een minder goede piloot?
Ook de bezorging van de pakketten van Post.nl wordt bij mijn thuis door een particulier bedrijf met zzp-ers gedaan. Tot volle tevredenheid.

Piet.
Ik heb zelf ook genoeg van Ryanair. De service is ver onder de maat, en ze zijn niet eens goedkoop. Ook mijn vrouw en kinderen bleven een keer staan in Italie omdat Ryanair de vlucht liet vervallen met een rotsmoes. Correspondentie over de extra hotelkosten die ze moesten maken bleef onbeantwoord. O'Leary is gewoon een louche type dat met pek en veren de stad uitgejaagd hoort te worden. Stem met je geld.
Wim
Blijkbaar bedient niet alleen Ryanair zich van deze praktijken, dus niet te snel oordelen Wim. Verder vind ik het erg prettig dat ik na aankomst in Stockholm binnen 15 minuten buiten sta en praktisch kan zien hoe de bagage van het vliegtuig naar de bagageband wordt gebracht.
Bert van Sprang schreef: Verder vind ik het erg prettig dat ik na aankomst in Stockholm binnen 15 minuten buiten sta en praktisch kan zien hoe de bagage van het vliegtuig naar de bagageband wordt gebracht.
Stockholm heeft twee vliegvelden: Arlanda 40 km noordwaarts en Nyköping (vliegveld Skavsta) 100 km zuidwaarts en volgens mij vliegt Ryanair alleen maar naar Nyköping. Voor een fietser die naar Stockholm of midden/noord Zweden wilt is dat toch een groot verschil.
En mijn ervaring is dat je ook bij Arlanda met fiets en al snel buiten staat. :wink:
Kleine vliegvelden hebben inderdaad hun charmes, zeker met een fiets in je bagage. Van beschaafde maatschapijen heb ik althans het nog niet meegemaakt dat ze doodleuk een vlucht annuleren en je vervolgens laten barsten - maar mischien is dat gewoon geluk. Maar als voorbeeld hoe het ook kan: we zouden laatst met United met het gezin naar Chicago gaan, maar het vliegtuig was nieyt gekomen, want stuk. United heeft ons toen naar Washington gevlogen, in een chique resort ondergebracht en de volgende dag naar Chicago gebracht. Ik was liever gelijk in Chicago gekomen, maar dit was wel een keurige oplossing.
Wim
Wim schreef:Kleine vliegvelden hebben inderdaad hun charmes, zeker met een fiets in je bagage. Van beschaafde maatshcapiujen heb ik het althans nog niet meegemaakt dat ze doodleuk een vlucht annuleren en je vervolgens laten barsten - maar mischien is dat gewoon geluk. Maar als voorbeeld hoe het ook kan: we zouden laatst met United met het gezin naar Chicago gaan, maar het vliegtuig was nieyt gekomen, want stuk. United heeft ons toen naar Washington gevlogen, in een chique resort ondergebracht en de volgende dag naar Chicago gebracht. Ik was liever gelijk in Chicago gekomen, maar dit was wel een keurige oplossing.
Wim
Veel kleine vliegvelden hebben het nadeel dat ze vaak in het midden van nergens liggen. Verder heb je ook kans op een te kleine scanner voor bijzondere bagage.
bert sitters schreef:Veel kleine vliegvelden hebben het nadeel dat ze vaak in het midden van nergens liggen. Verder heb je ook kans op een te kleine scanner voor bijzondere bagage.
Dat eerste is voor fietsers toch juist een voordeel? Lekker rustig naar het vliegveld fietsen in plaats van stressen tussen autosnelwegen en de verkeersdrukte rond een groot vliegveld.
Bert van Sprang schreef:
Ryanair annuleert zomaar mijn vlucht ...
http://www.wereldwijzerzweden.net/2013/ ... at-zweden/
Ik snap de uitleg op de site van Ryanair toch niet helemaal. Het is duidelijk dat de fiets in een doos moet en dat het maximale gewicht 30 kg mag zijn, maar hoe zit het met de afmetingen? Er staat:

For health and safety reasons Ryanair does not accept for carriage any individual item exceeding 32 kilos or with combined dimensions of more than 81cms (height), 119cms (width) and 119cms (depth). This weight limit does not apply to mobility equipment.

Maar dat zou willen zeggen dat de lengte van de doos maximaal 1,2m mag zijn? Het is dus onmogelijk om een tandem mee te vervoeren met Ryanair?
MichielB schreef:Ik snap de uitleg op de site van Ryanair toch niet helemaal. Het is duidelijk dat de fiets in een doos moet en dat het maximale gewicht 30 kg mag zijn, maar hoe zit het met de afmetingen? Er staat:

For health and safety reasons Ryanair does not accept for carriage any individual item exceeding 32 kilos or with combined dimensions of more than 81cms (height), 119cms (width) and 119cms (depth). This weight limit does not apply to mobility equipment.

Maar dat zou willen zeggen dat de lengte van de doos maximaal 1,2m mag zijn? Het is dus onmogelijk om een tandem mee te vervoeren met Ryanair?
Als RyanAir het over 119 cm lengte heeft kun je het vervoeren van een tandem inderdaad vergeten. Naar verluidt is onder meer Singapore Airlines redelijk makkelijk als het om tandemvervoer gaat maar je zult elke keer een beetje moeten "shoppen" bij de diverse luchtvaartmaatschappijen om er achter te komen wat de actueel geldende voorschriften zijn.
Maar geldt dit ook voor de fietsen? Want dat lijkt mij zo verschrikkelijk weinig en zelfs te klein voor normale fiets?