Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Norwegian - Forum Wereldfietser

Norwegian

Luchtvaartmaatschappij: Norwegian
Traject: Oslo - Alta
Datum: Juli 2005
Vervoerstarief fiets: 200 NOK (omgerekend €25)
Toegepaste verpakkingswijze fiets: ketting en trappers verwijder, stuur gedraaid, derailleur verpakt in bubbeltjes plastic in bidonhouder. Fiets verpakt met bubbeltjes platsic en driehoek van frame ingewikkeld in karton (onze fiets blijft dus 'rijbaar')
Fiets tevoren aangemeld?: Ja, via call-center, betaling op vliegveld
Ervaringen: Zeer goed
Bijzonderheid: Op het vliegveld van Oslo zagen we veel fietsen die 'kaal', dus niet ingepakt, het vliegtuig in gingen.

Neem altijd een afschrift van de afspraken mee naar het vliegveld!

Ongeacht welke vluchtmaatschappij>> Ik zorg er altijd voor dat ik een uitdraai heb van de afspraken die ik gemaakt heb over het vervoer van mijn fiets. Dit kan ofwel een uitdraai van de algmene voorwaarden van de website zijn ofwel een mail of fax van de persoon met wie je die afspraken gemaakt hebt. Mijn ervaring is dat dit zeer goed werkt zodra het grondperoneel moeilijk gaat doen. In je uitdraai staan:

> de kosten van het vervoer
> de voorgeschreven verpakkingswijze
> het feit dat je je fiets hebt aangemeld.
He,

Afgelopen week gevlogen met fiets en Norwegian. En hier zijn de resultaten:

Gevlogen traject: Oslo-Amsterdam
Datum: 11 sept 2018
Vervoerstarief fiets: €50,-, geboekt onder "sport equipment", waarbij je fiets als mogelijkheid kan selecteren.
Vereiste/ toegepaste verpakkingswijze fiets: in een kartonnen doos of "hard case". Geen minimale afmeting, wel max gewicht van 25 kg.
Fiets tevoren aangemeld?: ja bij boeking (immers sport equipment geboekt)
Ervaringen: Er waren geen dozen op de luchthaven of bij deze maatschappij beschikbaar. Doos van tevoren geregeld bij een sportzaak. De doos aan mijn fiets gehangen en met doos en al mijn andere bagage naar de luchthaven afgereisd (metro en trein, fiets kon gratis mee voor zover mij bekend). Doos ingepakt op de luchthaven voor de "special bagage" incheckpunt. Voor dicht-tapen de doos gewogen (bij overgewicht moet je er weer dingen uithalen). Geen gereedschap beschikbaar.
Mijn fiets is heelhuids aangekomen. Doos ook nog intact. Bij aankomst wel erachter gekomen dat er geen fietspomp is op Schiphol (om 22u 'savonds) :?