Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsdoos Ben Gurion Airport - Forum Wereldfietser

Fietsdoos Ben Gurion Airport

Beste medefietsers,

Momenteel ben ik in Israël met mijn fiets. Die moet weer mee terug naar Amsterdam. Omdat het best ingewikkeld is om met de fiets en de doos in trein te gaan vraag ik me af of je ook op Ben Gurion een fietsdoos kan kopen zoals dat ook kan op Schiphol. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik hoor het dan graag. Of als je nog andere tips hebt tav het vervoer van de fiets naar het vliegveld hoor ik het graag! In ieder geval alvast bedankt voor het meedenken allen!

Groet,
Pieter
Zou me verbazen als ze die verkopen, fiets in doos en taxi naar de airport....
Of fietsdoos opvouwen en achterop de fiets binden als het vliegveld fietsend te bereiken is. Met een fietsdoos op volledig formaat in je handen fietsen voel je je ook bij weinig wind al snel een zeilboot ;)
Is een doos verplicht door de maatschappij waarmee je vliegt?

Ik heb nl zelf enkele jaren terug mijn fiets ingepakt met isolatiemateriaal en plastiek zeil en hem zo ingecheckt op de terugreis vanuit Ben Gurion airport. Dat materiaal kon ik makkelijk op de fiets transporteren vanuit Tel Aviv centrum naar het vliegveld, en ik heb mijn fiets op het vliegveld zelf ingepakt.
Hou er wel rekening mee dat zowat alle winkels in Israël op de zaterdagen dicht zijn, want dan is het sabbat.
Toen ik in 2008 een half jaar in Jeruzalem werkte had ik mijn oude racefiets bij me en heb de doos die ik op de heenreis gebruikte bewaard en op de terugreis weer gebruikt. Op de terugreis heb ik die doos opnieuw gebruikt, vervoerd op het dak van de taxi. Dat was best wat eng (en duur). Inchecken ging opmerkelijk relaxed, al kostte het wel wat tijd. Ik heb werkelijk geen idee of je op het vliegveld fietsdozen kunt kopen, al zou het me verbazen.
Met welke maatschappij vlieg je? is een doos verplicht? Vaak is een gesloten hoes ook toegestaan, zoals bij de KLM. Je kunt een hoes kopen bij Decathlon. Deze buitensportzaak zit tegenwoordig overal. Je kunt wat karton of isolatiematereriaal ter bescherming van jouw fiets in de hoes stoppen.
Fietser Pieter schreef:
di 06 dec, 2022 14:52
Momenteel ben ik in Israël met mijn fiets.
De vraag is al twee maanden oud. Ben benieuwd of TS nog in Israël is, en zo nee, welke oplossing hij heeft gevonden, en zo ja, welke oplossing hij van plan is te doen.
Ik vrees het ergste...
MV5BYzY3YzNlZjctZTNiNC00MjUzLTlhM2ItNjdkNzAwMDhmYmRmXkEyXkFqcGdeQXVyMjgyNjk3MzE@._V1_-01.jpeg
...maar dan in plaats van Tom Hanks een achtergebleven fiets...
Nochtans is TS na het bericht van Bert Sitters nog op dit forum geweest...