Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kosten fiets vervoer bij overstap andere airline - Forum Wereldfietser

Kosten fiets vervoer bij overstap andere airline

Binnenkort vertrekken we naar Montevideo met onze fietsen. KLM vliegt niet rechtstreeks maar je maakt een overstap in Panama of Sao Paulo om vandaar verder te vliegen met een andere airline LatAm of GOL (wel onder KLM vlucht nummer). Ik begreep dat je dan ook aan de bagage voorwaarden van die anderen moet voldoen. Betekent dat ook dat je dan extra moet betalen? Iemand hier ervaring mee?
Dat ligt eraan of ze 'doorlabelen'... Mijn ervaring is dat je voor vluchten in Brazilie vaak wel zelf je bagage zelf van de band moet halen en opnieuw inchecken maar dat ze wel labelen tot je eindbestemming (en je dus niet opnieuw hoeft te betalen en de voorwaarden van KLM gelden)

Maar even aan KLM vragen dus...
Most Significant Carrier (MSC) is hier het toverwoord. Volgens de IATA-regels gelden de bagagevoorwaarden van de MSC als je op één ticket met meerdere maatschappijen reist. In dit geval zou dat KLM zijn, want die steekt de oceaan over van de ene naar de andere regio (Europa-Amerika). Maar ik zou het voor alle zekerheid toch maar even navragen want er zitten een paar valkuilen in dit systeem.
Okay bedankt. Ja ik ga KLM proberen te bellen maar begreep dat ze bijna niet te bereiken zijn.
Ach ja, als je al geboekt hebt is het wat het is toch...
We zijn uiteindelijk met Air Europa gegaan. Fietsen mee zonder gedoe voor 75€ per enkele reis. Zeer goed bevallen en heel veel goedkoper dan KLM.