Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Decathlon hoes - Forum Wereldfietser

Decathlon hoes

Vlieg je terug met de KLM of Transavia, dan mag jouw fiets in een gesloten hoes. De Decathlon hoes kun je gemakkelijk dun opgevouwen meenemen op de fiets. Je kunt deze hoes ook voor de terugvlucht aanschaffen. Decathlon zit overal. Rome, Sevilla, MΓ‘laga................Kijk op hun website. In deze hoes kun je wat beschermend materiaal aanbrengen, zoals karton
Let op; veel scanners op buitenlandse luchthavens zijn te klein. Je moet je voorwiel eraf halen om de fiets door de scanner te krijgen. Ook KLM-dozen die je op Schiphol koopt passen niet door de scanner van veel luchthavens van de terugvlucht.
Vlieg je met een andere airline vraag dan naar hun voorwaarden voor het meenemen van een fiets.
bert sitters schreef: ↑
zo 19 jun, 2022 14:08
Vlieg je terug met de KLM of Transavia, dan mag jouw fiets in een gesloten hoes.
In diverse eerdere posts gaf je aan dat vliegen met een open hoes (zo een met van die ringen) prima was, en reageerde je ontwijkend of ontkennend op reacties (o.a. van mij) dat je beter een gesloten hoes kunt gebruiken. Fijn dat het kwartje nu is gevallen. πŸ‘
willem.m schreef: ↑
zo 19 jun, 2022 14:54
bert sitters schreef: ↑
zo 19 jun, 2022 14:08
Vlieg je terug met de KLM of Transavia, dan mag jouw fiets in een gesloten hoes.
In diverse eerdere posts gaf je aan dat vliegen met een open hoes (zo een met van die ringen) prima was, en reageerde je ontwijkend of ontkennend op reacties (o.a. van mij) dat je beter een gesloten hoes kunt gebruiken. Fijn dat het kwartje nu is gevallen. πŸ‘
Ooit was een open hoes met ringen geen probleem, maar sinds dat de hoes gesloten moet zijn, communiceer ik dat ook. Kijk ook naar mijn postings op Facebook
Ok, heel goed!

(Ik maak geen deel uit van de FB community.)
Over welke hoes heb je het, Bert? Ik zie een beschermhoes die aan de onderkant open is, en een transporttas die niet geschikt is voor fietsen met bagagedrager:
https://www.decathlon.nl/browse/c0-spor ... /N-1hgci4e
De Decathlon hoes die ik heb, is aan de onderzijde open, met een klittenband ter sluiting. (Ik vind het best een fors pakket, om mee te nemen, ik doe dat dus ook niet)
Ik ken verder geen hoezen die niet aan de onderzijde open zijn. Was nooit een probleem bij Transavia, maar ik vloog de afgelopen jaren niet dus wellicht is het nu anders.
bert sitters schreef: ↑
zo 19 jun, 2022 14:08
Vlieg je terug met de KLM of Transavia, dan mag jouw fiets in een gesloten hoes.
Taalkundig kan een gesloten hoes ook een aanvankelijk al-dan-niet-deels open hoes zijn die naderhand gesloten werd dmv een vorm van sluiting zoals daar zijn klittenband, vormen van lijnen/touw, metalen ringen, diverse vormen van sloten en kabels, etc.
De vraag die voorligt is dus; dient ons lijdend voorwerp, de fietshoes, vanaf zijn conceptie gesloten te zijn, of is de wet zo ruim te interpreteren dat ook trans-hoezen zijn toegestaan, hoezen die eerst open waren en daarna gesloten door het leven gingen?
In het eerste geval dient de vraag zich op, hoe het rijwiel in de hoes te plaatsen, als deze al meteen vanaf het begin een gesloten vorm had?
Vragen...
Joris Flemming schreef: ↑
zo 19 jun, 2022 21:17
Taalkundig kan een gesloten hoes ook een aanvankelijk al-dan-niet-deels open hoes zijn die naderhand gesloten werd dmv een vorm van sluiting zoals daar zijn klittenband, vormen van lijnen/touw, metalen ringen, diverse vormen van sloten en kabels, etc.
De vraag die voorligt is dus; dient ons lijdend voorwerp, de fietshoes, vanaf zijn conceptie gesloten te zijn, of is de wet zo ruim te interpreteren dat ook trans-hoezen zijn toegestaan, hoezen die eerst open waren en daarna gesloten door het leven gingen?
In het eerste geval dient de vraag zich op, hoe het rijwiel in de hoes te plaatsen, als deze al meteen vanaf het begin een gesloten vorm had?
Vragen...
Ter vergelijking:
"De vergadering vindt plaats achter gesloten deuren."
Om binnen te komen moeten de deuren wel eerst geopend worden.
Op Facebook stond onlangs het bericht dat het in Sevilla prima ging op de luchthaven met een Decathlon-hoes die in de stad was aangeschaft.
Ik ben afgelopen vrijdag met de fiets in de Decathlon-hoes vanaf Sevilla gevlogen, zonder problemen.

De hoes kostte €69,-, kan helemaal dicht, maar de beide wielen moeten uit de fiets genomen worden. Dit staat ook zo op de hoes aangegeven. De hoes heeft ook twee aparte zakken voor elk wiel aan de binnenkant. De zo verpakte fiets ging ook gewoon door de standaard scanner. Het betrof een oude Koga Traveller, frame maat 60 cm met 28" wielen.
-Daan- schreef: ↑
di 21 jun, 2022 13:28
Ik ben afgelopen vrijdag met de fiets in de Decathlon-hoes vanaf Sevilla gevlogen, zonder problemen.
Je bedoelt de Decathlon transporttas. Decathlon beweert dat die niet geschikt is voor fietsen met bagagedrager. Had je daar problemen mee?
Ben nu fietsen in Toscane, fietsen verpakt met oude Halfords hoes met 2 ringen onder.
Heen geen problemen met Transavia gehad, fiets oke.
Wel extra bescherming aangebracht op derailleur

De kunst is ook om de incheck dames te overtuigen over de regels, want daar weten ze weinig van.
Dirk
dik5 schreef: Ben nu fietsen in Toscane, fietsen verpakt met oude Halfords hoes met 2 ringen onder.
Fiets dat lekker?
eindgebruiker schreef: ↑
di 21 jun, 2022 13:37
-Daan- schreef: ↑
di 21 jun, 2022 13:28
Ik ben afgelopen vrijdag met de fiets in de Decathlon-hoes vanaf Sevilla gevlogen, zonder problemen.
Je bedoelt de Decathlon transporttas. Decathlon beweert dat die niet geschikt is voor fietsen met bagagedrager. Had je daar problemen mee?
Ik heb de voordrager, een Tubus Tara, gedemonteerd, net als het spatbord van het voorwiel. De achterdrager, een Tubus Logo, is op de fiets gebleven. De voordrager heb ik dan over de achterdrager geschoven en met een tiewrap vastgemaakt. De stuurpen en zadelpen heb ik ingeschoven. De tas ging zonder moeite dicht.